Hybrydy–jak jeżdżą, po co są i dla kogo? Nowy odcinek podkastu Mercedes-Benz „Półgodziny z gwiazdą”

Hybrydy–jak jeżdżą, po co są i dla kogo? Nowy odcinek podkastu Mercedes-Benz „Półgodziny z gwiazdą”

15.09.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Samochody hybrydowe typu plug-in nie są dziś jedynie egzotyką, ale realną alternatywą dla aut z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi –wydajną i przyjazną środowisku. O tym, czy hybrydy plug-in są napędem przyszłości, czy ich produkcja przyczynia się do dążenia w kierunku zero emisyjności i jaki jest sens zakupu takiego auta, opowiadają goście nowego odcinka podkastu Mercedes-Benz Polska pt. „Półgodziny z gwiazdą”. Prowadząca Dagmara Kowalska w rozmowie z dr Alicją Pawłowską z Zakładu Niskoemisyjnego Transportu przy Krajowym Ośrodku Zmian Klimatu oraz Maciejem Mazurem –dyrektorem zarządzającym w Polskim Stowarzyszeniu Paliw Alternatywnych –przedstawia fakty i obala mity dotyczące plug-inów.Hybrydy plug-in stanowią pomost pomiędzy motoryzacją konwencjonalną a elektryczną. Możliwość pokonania kilkudziesięciu kilometrów w trybie elektrycznym sprawia, że w codziennych dojazdach do pracy czy na zakupy można używać i w trybie lokalnie bezemisyjnym, a obecność jednostki termicznej pozwala bez obaw pokonywać dalsze trasy. Mercedes-Benz już teraz oferuje warianty z hybrydowym napędem plug-in w większości linii modelowych, a ich ceny są porównywalne ze stricte spalinowymi odpowiednikami. Informacja prasowa14września2020 r.

Nie brakuje jednak głosów, że hybrydy plug-in to ślepa uliczka motoryzacji. O tym, jak napęd tego rodzaju wpływa na nasze środowisko i o jego użytkowaniu Dagmara Kowalska rozmawia ze swoimi gośćmi w kolejnym odcinku podkastu „Półgodziny z gwiazdą”. Dr Alicja Pawłowska z Zakładu Niskoemisyjnego Transportu przy Krajowym Ośrodku Zmian Klimatu oraz Maciej Mazur –dyrektor zarządzający w Polskim Stowarzyszeniu Paliw Alternatywnych – opowiadają o wyzwaniach w rozwoju infrastruktury, o tym, skąd czerpać prąd do ładowania hybryd plug-in oraz o trendach na rynku elektromobilności. Okazuje się na przykład, że segment pojazdów zelektryfikowanych wyjątkowo skutecznie obronił się przed skutkami pandemii koronawirusa. W drugiej części rozmowy goście rozprawiają się z mitami dotyczącymi hybryd plug-in, m.in. związanymi z ograniczeniami w zakresie ładowania i zasięg, i przybliżają realia ich eksploatacji –w sam raz dla tych, którzy rozważają zakup auta z takim napędem. Maciej Mazur przywołuje na przykład wyniki przeprowadzanych w Polsce testów, które wykazują, że hybrydy plug-in mogą odbywać aż 80% podróży wyłącznie na silniku elektrycznym.

Półgodzinna audycja jest dostępna jest pod następującymi adresami:

Spotify:https://open.spotify.com/episode/0P97JadS5D3os2iBBDidKf

Soundcloud:https://soundcloud.com/user-421742932/6-hybrydy-fakty-i-mityi

Tunes: https://podcasts.apple.com/pl/podcast/6-hybrydy-fakty-i-mity/id1491733124?i=1000490898715

TIDAL: https://tidal.com/album/154988375

Wyświetlenia: 438

Nowa opona całoroczna Dębica Navigator 3 gotowa na każde warunki pogodowe

27.11.2020

DKV wkracza z EETS na Węgry

14.10.2020

Warszawiacy i wrocławianie parkują najgorzej w Polsce?

9.11.2020

Pełna licencja Autodata na Black Friday

23.11.2020

LOTOS wspiera kampanię elektromobilni.pl

27.10.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Do 2023 roku liczba robotów w branży przemysłowej wzrośnie o 127 proc.

23.10.2020

Autobus wodorowy marki Solaris testowany na ulicach Paryża

23.10.2020

Grupa Fracht wzmacnia obecność w Ameryce Północnej i uruchamia nowy oddział w Kanadzie

22.10.2020

Sieć Premio uruchomiła w Polsce sprzedaż opon online

7.10.2020

Jak radzi sobie polski eksport w drugim półroczu epidemii?

29.10.2020

BM Reflex: Niewielkie spadki cen paliw na stacjach

9.11.2020