Jak powinien wyglądać program dopłat do samochodów elektrycznych?

Jak powinien wyglądać program dopłat do samochodów elektrycznych?

15.09.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Jednym z narzędzi, którym państwo może wspierać rozwój elektromobilności, jest dofinansowanie zakupu samochodu elektrycznego. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeprowadził w tym roku już trzy nabory wniosków, w których można było ubiegać się o dopłatę do zakupu pojazdu na prąd. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych przeanalizowano przebieg naborów, by wyciągnąć wnioski na kolejne. Okazuje się bowiem, że wiele rzeczy można było zrobić lepiej.

– Ocena pierwszych trzech naborów pokazuje, że dzięki nim wreszcie mamy o czym dyskutować. Nie były one oczywiście tak dużym sukcesem, jak byśmy sobie wszyscy życzyli. Mam jednak nadzieję, że będą punktem wyjścia do dalszego rozwoju elektromobilności w Polsce – powiedział serwisowi eNewsroom Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. – Dzięki temu kolejne nabory, które będą uruchamiane jeszcze w tym roku lub w kolejnych latach, będzie można dopasować do potrzeb branży elektromobilnej i wszystkich zainteresowanych kupnem samochodów elektrycznych. Główne potrzeby branży i klientów są następujące. Po pierwsze: brak ograniczenia wartości dofinansowanego samochodu do kwoty 120 tysięcy złotych. Takie ograniczenie wyłączyło z konkursu dużą część modeli samochodów. Po drugie: wyższa kwota dofinansowania. Aktualnie dofinansowanie nie jest dopasowane do realiów, zwłaszcza w dobie kryzysu związane z pandemią COVID 19. Musimy dopasować wysokość dofinansowania do poziomu, którego wymaga rynek. Po trzecie: nowe metody finansowania, czyli uruchomienie takich możliwości jak CFM lub leasing operacyjny. Po czwarte: kolejne programy muszą być otwarte również na przedsiębiorców. Dotychczasowe nabory wykluczały dofinansowanie samochodów używanych w firmach. Dopiero gdy wprowadzimy te zmiany będziemy mogli mówić o sukcesie naborów, a elektromobilność rzeczywiście zacznie się dynamicznie rozwijać – podkreśla Mazur.

eNewsroom

Wyświetlenia: 422

BM Reflex: Niższe ceny paliw na stacjach

12.10.2020

Rynek intermodalny odnotowuje wzrosty, mimo że globalne problemy wpływają negatywnie na jego rozwój

28.11.2020

CEVA Logistics i Teksid Iron Poland świętują 20-lecie współpracy i kolejny kontrakt

9.11.2020

Innowacyjne, podziemne centrum logistyczne od SEGRO w samym centrum Paryża

6.10.2020

Logistyka kontraktowa w dobrym miejscu – DACHSER Polska w Gdańsku

1.12.2020

Kuehne+Nagel zaprasza na darmowe webinarium „Prawo i ubezpieczenia w spedycji”

29.10.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Ruszamy z przetargiem na A2 Siedlce - Biała Podlaska

29.10.2020

Nowi partnerzy LOTOSU w obszarze wodoru

26.10.2020

Z biogazu na elektryczność. Kolejne szwedzkie miasto elektryfikuje flotę transportu publicznego przy pomocy autobusów Volvo z polskiej fabryki

9.10.2020

IVECO S‑WAY NP 460 zdobywa tytuł „Zrównoważonej Ciężarówki Roku 2021” w kategorii Ciągniki Siodłowe

9.11.2020

Transport publiczny cierpi na pandemii – potrzebna pomoc państwa

24.11.2020

W życie wchodzi nowy plik JPK_VAT. Będą nowe obowiązki i kary, ale… nie od razu

12.10.2020