Autobusy elektryczne Volvo pojadą z Wrocławia do Bodö na dalekiej północy Norwegii

Autobusy elektryczne Volvo pojadą z Wrocławia do Bodö na dalekiej północy Norwegii

15.09.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Volvo dostarczy ze swojej wrocławskiej fabryki miejskie autobusy elektryczne do najbardziej wysuniętego na północ operatora autobusów elektrycznych na świecie. Miasto Bodö, położone na dalekiej północy Norwegii - za kołem podbiegunowym, złożyło zamówienie na kompleksowy pakiet składający się z 31 elektrycznych autobusów, a także infrastruktury do ładowania i serwisowania. Pojazdy zaczną wozić pasażerów w lipcu 2021 roku. Będą autobusami elektrycznymi jeżdżącymi na najbardziej wysuniętym na północ obszarze na świecie i pierwszymi, które wejdą do eksploatacji za kołem podbiegunowym.

„Jest to największy projekt na rzecz zrównoważonego rozwoju transportu drogowego realizowany w północnej Norwegii, który ma ogromne znaczenie zarówno dla regionu, jak i dla nas”, mówi Anders Mjaaland, Dyrektor Saltens Group, właściciel Nordlandsbuss, który zajmuje się eksploatacją autobusów elektrycznych.

Przejście na ciche i bezemisyjne autobusy elektryczne znacząco poprawia środowisko miejskie i w ogromnym stopniu zmniejsza wpływ transportu publicznego w Bodö na klimat. To również ważny krok w kierunku osiągnięcia ambitnych celów klimatycznych Norwegii, które przewidują między innymi, że do 2025 roku wszystkie autobusy miejskie w kraju będą jeździły bezemisyjnie.

Podpisanie umowy poprzedzone zostało szczególnie dokładną analizą nietypowych warunków, z jakimi będą musiały się mierzyć zelektryfikowane autobusy kursujące w Bodö.

„Każde miasto jest wyjątkowe i aby stworzyć optymalne rozwiązanie, wszystko powinno być zaprojektowane z uwzględnieniem lokalnych warunków i potrzeb. Z tego powodu wstępna analiza połączona z symulacją trasy, odgrywa kluczową rolę w naszym modelu biznesowym. Topografia, częstotliwość tras oraz bliskość zajezdni i warsztatu to inne ważne czynniki w naszej ofercie”, wyjaśnia Svenn-Åge Lökken, Dyrektor Sprzedaży Volvo Buses w Norwegii.

Korzyści dla środowiska wynikające z elektryfikacji autobusów otwierają również nowe możliwości dla przyszłego planowania urbanistycznego. Autobusy elektryczne są bezemisyjne i ciche, a tym samym stają się bardziej dostępne – mogą kursować na wrażliwych obszarach w centrach miast, a przystanki mogą być budowane tam, gdzie wcześniej było to niemożliwe, na przykład wewnątrz budynków.

Z 31 elektrycznych autobusów składających się na zamówienie, 17 to 12-metrowe modele Volvo 7900 Electric, a pozostałe 14 to elektryczne autobusy przegubowe Volvo 7900 Electric Articulated o dużej pojemności. Mogą one przewozić do 120 pasażerów. Infrastruktura do ładowania zostanie dostarczona przez ABB.

Inne norweskie miasta, które podobnie jak Bodö wybrały w ostatnim czasie rozwiązanie Volvo Buses dotyczące elektryfikacji transportu publicznego, są Drammen i Ålesund. Volvo otrzymało w tym roku z Norwegii zamówienia na 63 zelektryfikowane autobusy.

Volvo Buses

Wyświetlenia: 883

Inter Cars polskim Gepardem 2021

2.06.2021

Mazop Group inwestuje w innowacje – biznes tekturowy nie zwalnia tempa

15.07.2021

Ciesz się sezonem motocyklowym, ale pamiętaj o oponach

17.06.2021

Transport z rekordowym zadłużeniem

30.06.2021

Zbliżamy się do finału, czyli połączenia odcinków S2 w Warszawie

1.07.2021

FPP – już ponad 6% emerytów bez minimalnej emerytury

6.07.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Wakacje za pasem. Czy przygotowaliście auto na wyjazd?

8.07.2021

Debata inwestycyjna w Grupie LOTOS

15.07.2021

Prologis wynosi PARKlife na kolejny poziom – wystartowały BOOK BOXY

31.05.2021

Transport baterii litowo-jonowych – na co zwrócić uwagę?

17.06.2021

Renault Trucks D-Wide

15.06.2021

ROBYG na Światowy Dzień Architektury

30.06.2021