Tytuł „Green Truck” przyznany Scania czwarty rok z rzędu

Tytuł „Green Truck” przyznany Scania czwarty rok z rzędu

25.09.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Prestiżowy niemiecki test porównawczy „Green Truck” ma na celu wskazanie pojazdu ciężarowego, który zapewnia najniższe zużycie paliwa. Scania po raz kolejny udowodniła, że ​​oszczędność paliwa można połączyć z najwyższą średnią prędkością, oferując tym samym europejskim przewoźnikom doskonałe rozwiązanie transportowe.

W tym roku podczas testów analizowano wyniki pojazdów ciężarowych o DMC zestawu do 40 t oraz z silnikami o mocy powyżej 500 KM od trzech producentów. Testy odbyły się na drodze publicznej na odcinku o długości 360 km, znajdującym się na północ od Monachium.

Przy średnim zużyciu paliwa 25,14 l/100 km i średniej prędkości 80,42 km/h, uzyskanych podczas testu, to Scania R 540 okazała się najbardziej ekonomicznym i przyjaznym dla środowiska pojazdem ciężarowym w walce o tytuł „Green Truck”. Zdobycie tytułu w 2020 r. to już piąte zwycięstwo marki Scania od czasu ustanowienia nagrody w 2013 r.

Zdobywanie tego tytułu przez cztery kolejne lata, przy różnych parametrach DMC zestawu i mocy silnika, dowodzi tego, co wielu europejskich klientów odkryło już dawno, a mianowicie, że Scania nie ma sobie równych jeśli chodzi o poziom zużycia paliwa w transporcie długodystansowym. Te znakomite wyniki wpływają nie tylko na rentowność naszych klientów, ale także stanowią istotny wkład w osiągnięcie celów Scania w zakresie emisji CO2 w ramach porozumienia paryskiego – komentuje Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks.

Organizatorami testów „Green Truck” są dwa wiodące niemieckie magazyny branżowe „Trucker” i „VerkehrsRundschau”. Testy są rygorystycznie monitorowane i odbywają się na drogach publicznych na północ od Monachium przez tydzień, we wrześniu. Wyniki pojazdów uzyskane przy różnych warunkach jazdy, takich jak ruch uliczny i pogoda, są porównywane z wynikami pojazdu referencyjnego. Wszystkie pojazdy zostały wyposażone w opony tej samej marki (o tym samym poziomie zużycia i ciśnienia).

Silnik spalinowy i olej napędowy pozostaną głównymi filarami systemów transportu drogowego do końca tej dekady, dlatego tak ważna jest ciągła poprawa efektywności paliwowej. Chociaż naszą przyszłością są paliwa odnawialne i elektryfikacja, to ten wynik jest nadal wielkim osiągnięciem Scania – mówi Stefan Dorski.

Scania Trucks

Wyświetlenia: 379

Pomimo negatywnego stanowiska GDDKiA wzrośnie opłata za przejazd koncesyjnym odcinkiem A4

1.10.2020

CEVA Logistics otwiera pierwszy oddział w Kazachstanie i umacnia pozycję w Azji Środkowej

19.10.2020

Inwestycje infrastrukturalne w Polsce – co z transportem publicznym, koleją i CPK?

16.10.2020

Goodyear stawia sobie za cel dwukrotne zwiększenie wykorzystania krzemionki z łusek ryżowych do 2021 roku

12.11.2020

Nowi partnerzy LOTOSU w obszarze wodoru

26.10.2020

Pierwsze i drugie miejsce dla Goodyeara na koniec sezonu WEC w ośmiogodzinnym wyścigu w Bahrajnie

18.11.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Transport publiczny cierpi na pandemii – potrzebna pomoc państwa

24.11.2020

Budowy i remonty dróg krajowych w obiektywie

16.11.2020

Spokojny sen z BekaertDeslee na dłużej w parku SEGRO

13.10.2020

Stanowisko Rady Przedsiębiorczości

10.11.2020

Ekonomia kontra zdrowie publiczne - czy rząd wprowadzi kolejny lockdown?

29.09.2020

Śmiertelność motocyklistów na drodze jest prawie 6-krotnie wyższa niż wśród kierowców i pasażerów osobówek

21.10.2020