Nowoczesne silniki Scania V8 budzą uzasadnione emocje

Nowoczesne silniki Scania V8 budzą uzasadnione emocje

28.09.2020
Czas czytania ok. 2 minut

· Cztery nowe silniki V8 wraz z układami napędowymi pozwalają zaoszczędzić aż do 6% paliwa.

· 530, 590, 660 i 770 KM – gama niedoścignionej mocy V8.

· Niskie opory wewnętrzne, zmodernizowana turbosprężarka i inteligentny osprzęt.

· Zmodernizowany układ oczyszczania spalin i poprawiona wydajność.

· Dłuższe i cięższe pojazdy ciężarowe oferują lepszą wydajność transportową i niższą emisję CO2, bez względu na zastosowane paliwo.

Nowe silniki V8 Scania oferują nie tylko rekordową moc, lecz także znacząco niższe zużycie paliwa. Gdy do układu napędowego włączona zostanie nowa skrzynia biegów G33, łączne oszczędności mogą w odpowiednich warunkach sięgać do 6% – a nawet więcej. Oszczędności paliwa tego rzędu mają oczywiście wielkie znaczenie, zarówno w dłuższej perspektywie dla klimatu, jak i tu i teraz dla przewoźnika.

Przechodząc na transport wolny od paliw kopalnych, każdy powinien robić, co w jego mocy, by ulepszać obecne rozwiązania. Nikt nie złomuje starego samochodu tylko dlatego, że kupuje nowy. Przejście musi być płynne – podkreśla Alexander Vlaskamp, wiceprezes wykonawczy, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Scania.

Niższe zużycie paliwa jest efektem szeroko zakrojonych prac dostosowawczych i rozwojowych przeprowadzonych przez inżynierów Scania, obejmujących technologie stanowiące awangardę rozwoju silników spalinowych. Należy tu wymienić – zapew­niane przez ponad 70 nowych części – zmniejszone opory wewnętrzne, wyższe stopnie sprężania, ulepszone systemy oczyszczania spalin oraz nowy, potężny system zarządzania silnikiem (EMS).

Chociaż priorytetem na przyszłość jest transport zelektryfikowany, świat nadal polega na transporcie realizowanym pojazdami napędzanymi silnikami spalinowymi – właśnie dlatego nowe, mocne silniki Scania V8 są tak ważne.

W Europie typowy długodystansowy pojazd ciężarowy pokonuje około 150 tys. km rocznie. Rozsądnie szacowane oszczędności na ryn­kach, gdzie dozwolone są dłuższe i cięższe zestawy, mogą w przypadku pojazdu z naszym nowym silnikiem V8 sięgać 3-4 tys. litrów rocznie, co pod każdym względem jest ogromnym osiągnięciem – mówi Alexander Vlaskamp .



Scania

Wyświetlenia: 369

Solaris liderem rynku autobusów bateryjnych 2020!

24.11.2020

IVECO S‑WAY NP 460 zdobywa tytuł „Zrównoważonej Ciężarówki Roku 2021” w kategorii Ciągniki Siodłowe

9.11.2020

Dostawy do paczkomatów® to niższa emisja CO2 nawet o 75%

1.10.2020

Pierwsze i drugie miejsce dla Goodyeara na koniec sezonu WEC w ośmiogodzinnym wyścigu w Bahrajnie

18.11.2020

Transport publiczny cierpi na pandemii – potrzebna pomoc państwa

24.11.2020

Światowa premiera Urbino 15 LE electric

21.10.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

CEVA Logistics i Teksid Iron Poland świętują 20-lecie współpracy i kolejny kontrakt

9.11.2020

Co niepodległa Białoruś oznacza dla Polski?

2.10.2020

Klaudiusz Pomykała na czele wrocławskiego biura Cresa Polska

6.10.2020

Firma Oponiarska Dębica S.A. wiceliderem rankingu Złotej Setki Firm Podkarpacia

2.10.2020

Śmiertelność motocyklistów na drodze jest prawie 6-krotnie wyższa niż wśród kierowców i pasażerów osobówek

21.10.2020

Nietrzeźwi i bezkarni – co drugi Polak zna kogoś, kto prowadził po alkoholu

28.10.2020