LOTOS Nowy nalewak w rafinerii LOTOSU obsłuży 120 cystern na dobę

LOTOS Nowy nalewak w rafinerii LOTOSU obsłuży 120 cystern na dobę

8.10.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Pandemia nie wpływa na realizację planów rozwojowych Grupy LOTOS. Jeszcze w tym roku uruchomiony zostanie nowy nalewak bramowy o wydajności 2,2 mln ton paliwa rocznie − oleju napędowego lub benzyny. Przełoży się to na lepsze wyniki sprzedażowe gdańskiego koncernu w kolejnych latach.

Po uruchomieniu instalacji Projektu EFRA, Grupa LOTOS produkuje rekordowe ilości oleju napędowego. Aby zwiększyć oraz usprawnić jego ekspedycję na rynek krajowy spółka finalizuje właśnie budowę nowego nalewaka bramowego do cystern kolejowych.

120 cystern w ciągu doby

Nalewak to spora, dwupiętrowa budowla, której sercem jest kontenerowa sterownia, kierująca automatycznym nalewem. Do dwóch cystern na dwóch torach trafia jednocześnie nawet 730 m3 paliwa na godzinę. Cysterny przejeżdżają przez nalewak jak przez bramę, tylko na krótko się zatrzymując. Napełnianie trwa około 14 minut. W ciągu doby nalewak może obsłużyć 120 cystern, czyli wlać do nich 6 tys. ton paliw.

Obecnie trwają prace przy końcowym etapie budowy nalewaka. Na początku października rozpoczęły się odbiory poszczególnych części inwestycji. Prace rozruchowe planowane są na przełom listopada i grudnia. Pomimo pandemii, projekt realizowany jest zgodnie z harmonogramem i budżetem.

Nalewak

Walka z „szarą strefą”

Skuteczna walka Rządu RP z nielegalnym importem zwiększyła krajowy popyt na paliwa – podkreśla Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS. – Krajowa sprzedaż jest bardziej opłacalna niż eksport. Aby więc maksymalnie wykorzystać obecną sytuację rynkową, naszej rafinerii potrzebny był czwarty nalewak. Mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa realizujemy tę inwestycję zgodnie z planem.

Budowę nalewaka rozpoczęto w kwietniu 2019 r. Generalnym ich wykonawcą jest KB Pomorze. Prace związane z zasilaniem elektrycznym, sterowaniem pomp oraz integracją z systemami realizuje spółka LOTOS Serwis. W budowie uczestniczą również firmy Niwa, Scherzer i Volert.

Wraz z budową czwartego nalewaka bramowego, w rafinerii LOTOSU rozbudowywana jest również pompownia. Trwa także budowa nowego budynku TIR, przeniesienie wag samochodowych oraz modernizacja elektroenergetycznych podstacji. W celu usprawnienia ruchu kolejowego, ułożono pięć dodatkowych rozjazdów kolejowych wyposażonych w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym – SRK.

Grupa LOTOS

Wyświetlenia: 486

Radykalna poprawa warunków przejazdu przez budowaną autostradę A1

29.12.2020

Wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka drogi S11 Zegrze Pomorskie - Kłanino złożony

4.12.2020

Zielona inwestycja ROBYG i ponad 20 mln zł na infrastrukturę publiczną w Poznaniu

20.11.2020

Nowe zaawansowane narzędzie Goodyear eJob dla zautomatyzowanych kontroli flot transportowych

8.12.2020

Debiut AAVision w styczniu 1996 r.: 25 lat temu zaczęła się historia sukcesu SUV-ów Mercedes-Benz

13.01.2021

DACHSER organizuje logistykę szczepionek w Berlinie

11.01.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Goodyear i TuSimple współpracują w zakresie autonomicznego transportu pojazdami ciężarowymi

1.12.2020

Energiczna współpraca EFL i EnergiaPort. Panele słoneczne w leasingu 103%

23.11.2020

Kuehne+Nagel i Qatar Airways Cargo świadczą nieodpłatnie usługi logistyki lotniczej, aby wesprzeć globalne działania związane z COVID-19

28.11.2020

Części zamienne do silników Caterpillar

3.12.2020

Polskie drogi najniebezpieczniejsze w Europie

17.12.2020

Renault Trucks rozwija swoją w pełni elektryczną gamę pojazdów

4.12.2020