Euro NCAP: najwyższe oceny za częściowo zautomatyzowane systemy wspomagające w Mercedesie GLE

Euro NCAP: najwyższe oceny za częściowo zautomatyzowane systemy wspomagające w Mercedesie GLE

13.10.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Mercedes-Benz zwyciężył w teście systemów wspomagających z zakresu jazdy częściowo zautomatyzowanej (poziom 2 SAE), otrzymując ocenę „bardzo dobry”. Producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy reprezentował SUV GLE, wyposażony w Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy oraz Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy Plus. Otrzymał on najlepszy wynik – 174 punkty (87% łącznej oceny) – i wygrał z dziewięcioma konkurentami z różnych klas, w tym z dwoma innymi modelami segmentu premium.

Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy w Mercedesie GLE obejmuje szereg funkcji, które umożliwiają jazdę częściowo zautomatyzowaną i odczuwalnie odciążają kierowcę w wielu codziennych sytuacjach na drodze. Najnowocześniejsze systemy ostrzegają go w razie zagrożenia wypadkiemi potrafią interweniować, np. poprzez autonomiczne hamowanie awaryjne, celem ograniczenia skutków ewentualnych kolizji – albo nawet pozwalają ich całkowicie uniknąć.

Organizacja Euro NCAP w szczególności pochwaliła fakt, że systemy Mercedesa współpracują z kierowcą i wspierają go zamiast mu przeszkadzać i decydować za niego. Na przykład Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) potrafi wspomagać kierowcę podczas pokonywania zakrętów. Do 130 km/h nie polega wyłącznie na dobrze widocznych oznakowaniach dróg, ale może aktywnie interweniować nawet wtedy, gdy linie są niejednoznaczne (np. w obszarach robót drogowych) lub gdy nie ma ich wcale, śledząc ruch innych pojazdów – niczym w roju. W ten sposób może skutecznie odciążać kierowcę, zwłaszcza w przypadku częstego zatrzymywania się i ruszania oraz w zatłoczonym ruchu.

Ustawienia systemu można łatwo i intuicyjnie zmienić w dowolnym momencie – harmonijne przełączanie pomiędzy jazdą ze wspomaganiem oraz bez niego stanowi element kooperacyjnej koncepcji systemów wsparcia Mercedes-Benz. Z tego powodu Mercedes-Benz GLE otrzymał najwyższą ocenę i pierwsze miejsce w kategorii „Zaangażowanie kierowcy”. Przedstawiciele Euro NCAP podkreślili, że Mercedes-Benz ani nazewnictwem, ani komunikacją nie sugeruje, że GLE wyposażono w systemy jazdy autonomicznej – producent wyraźnie określa je jako systemy wspomagające. W przypadku systemów jazdy częściowo zautomatyzowanej kierowca przez cały czas musi bowiem odgrywać aktywną rolę i realizować zadania związane z prowadzeniem samochodu. Właśnie z tego względu Mercedes-Benz projektuje poszczególne systemy jako elementy, które ze sobą współpracują – i najlepiej funkcjonują „w połączeniu” z samym kierowcą, zapewniając mu komfort oraz bezpieczeństwo.

Również w kategoriach „Vehicle Assistance” (wspomagania w pojeździe) oraz „Safety Backup” (zabezpieczeń i ochrony), które koncentrują się na technicznych możliwościach systemów, Mercedes-Benz GLE uplasował się wśród najlepszych w teście.

Mercedes-Benz

Wyświetlenia: 188

W Polsce jest za dużo opakowań – jak rozwiązać ten problem?

17.09.2020

Innova Capital sprzedaje udziały w PEKAES

19.10.2020

InPost ma już 8000 Paczkomatów®

25.09.2020

5 najczęstszych błędów popełnianych podczas rejestracji spółki z o. o.

28.08.2020

FPP i CALPE: Koniec z papierem przy zawieraniu umów o pracę!

13.10.2020

Fracht FWO Polska rozwija Dział Spedycji Morskiej i rekrutuje spedytorów

26.08.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

W wakacje kierowcy chętniej sięgają po alkohol

8.10.2020

DB Cargo Polska wyznacza trendy zrównoważonego rozwoju w sektorze transportowo-logistycznym

2.10.2020

Ceny OC odporne na pandemię

1.10.2020

InPost uruchomił drugą sortownie centralną w podwarszawskim Mszczonowie

8.10.2020

200. DAF dla firmy Marathon International

21.10.2020

Barometr COVID-19: co druga firma w Polsce spodziewa się powrotu koniunktury najwcześniej za 2-3 lata

21.10.2020