DKV wkracza z EETS na Węgry

DKV wkracza z EETS na Węgry

14.10.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Już wkrótce opłaty drogowe w węgierskim systemie HU-GO będzie można rozliczać za pomocą urządzenia DKV Box EUROPE, działającego w systemie EETS. Zaletą będzie też tryb płatności post-paid.

Od dziś operator kart paliwowych DKV rozpoczyna fazę pilotażową rozliczania opłat drogowych poprzez DKV Box EUROPE na Węgrzech. Węgierski system HU-GO obejmuje wszystkie autostrady, drogi ekspresowe oraz drogi krajowe. Do tej pory przewoźnicy mogli rozliczać myto na Węgrzech za pomocą karty DKV. Integracja Węgier z jednolitym europejskim systemem poprzez urządzenie pokładowe DKV dla EETS oznacza wygodę, połączoną z wysokiej jakości serwisem w zakresie rozliczeń myta.

„Obecnie nasi klienci mogą rozliczać przy użyciu DKV Box EUROPE opłaty drogowe w Niemczech, Belgii, Francji, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, a także w tunelach Warnow i Herren w Niemczech oraz w tunelu Liefkenshoektunnel w Belgii. Jesteśmy dumni, mogąc włączyć Węgry na tę listę.” – mówi Jérôme Lejeune, dyrektor zarządzający ds. opłat drogowych w DKV. „Tym samym osiągnęliśmy kolejny kamień milowy na naszej drodze do połączenia całej Europy jednym boxem. Już wkrótce powiększymy ofertę o kolejne kraje.”

Bardzo istotną zaletą rozliczeń przy pomocy boxa EETS jest forma rozliczeń postpay. Do tej pory, aby regulować opłaty na Węgrzech, firmy transportowe zmuszone były zakupować bezzwrotne urządzenie pokładowe lokalnego operatora w cenie 120 euro. Przy wykorzystaniu uniwersalnych boxów EETS koszt ten odpada. Nie trzeba także przedpłacać myta w systemie prepaid, co poprawia płynność finansową przewoźników.

W ostatnich latach Węgry stały się, obok Czech, centralnym punktem dla logistyki w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Droga na rynki Unii Europejskiej z kierunków: Ukrainy, Rumunii czy krajów Bałkańskich, za każdym razem biegnie przez rejon Karpat. Dla Chorwacji przejazd przez Węgry jest alternatywą dla podróży przez Austrię. Znaczenie Węgier jako kraju tranzytowego pomiędzy północą i zachodem a wschodem i południem Europy widać wyraźnie patrząc na fakt, że cztery korytarze transportowe Unii Europejskiej przebiegają przez ten kraj.

DKV Euro Service

Wyświetlenia: 530

Barometr EFL na I kwartał 2021 Stagnacja w inwestycjach, odbicie w zamówieniach – tak zapowiada się 2021 rok w opinii MŚP

19.01.2021

Znamy oferty na kolejny odcinek autostrady A2

7.01.2021

Które formy rządowej pomocy dla przedsiębiorców nadal są dostępne?

30.11.2020

Berlin odebrał 90 elektrycznych Solarisów

30.12.2020

#pomagamypomagać – nowa odsłona programu!

2.12.2020

#pomagamypomagać – pierwsze pakiety zostały wysłane do klientów

18.12.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

FPP: Tarcza prawna – nowe otwarcie procesu legislacyjnego

15.12.2020

Polskie drogi najniebezpieczniejsze w Europie

17.12.2020

Transport publiczny cierpi na pandemii – potrzebna pomoc państwa

24.11.2020

Bardzo udany jubileuszowy sezon Mercedes-AMG Motorsport

8.12.2020

Bezpieczne drogi naturalnych lekarstw

13.01.2021

Radykalna poprawa warunków przejazdu przez budowaną autostradę A1

29.12.2020