INPOST rozbudowuje flotę o 40 nowych samochodów elektrycznych

INPOST rozbudowuje flotę o 40 nowych samochodów elektrycznych

15.10.2020
Czas czytania ok. 7 minut

W przyszłym roku 500 sztuk, a zielone dostawy w Warszawie do końca 2021 roku

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – rozszerza flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i e-NV 200. Samochody będą jeździć w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. W przyszłym roku InPost planuje zwiększenie floty do 500 samochodów elektrycznych, które będą dostarczały przesyłki w najważniejszych miastach w Polsce. Pierwszym całkowicie „elektrycznym” miastem z zielonymi dostawami do Paczkomatów® InPost będzie Warszawa – gdzie zgodnie z planem nastąpi to do końca 2021 roku.

„Pozycja lidera rynku to nie tylko przywileje – ale także odpowiedzialność. W trosce o naszą wspólną przyszłość podjęliśmy strategiczną decyzję o inwestycji w samochody elektryczne. Flota 40 nowych samochodów wjeżdża na ulice polskich miast. Jesteśmy odpowiedzialni społecznie, a w obliczu problemów klimatycznych – z jakimi cały świat musi walczyć – inwestycja w samochody elektryczne powinna być ważną strategią dla każdej firmy logistycznej. Dostarczanie wielu paczek za pomocą elektrycznego samochodu do jednego Paczkomatu® wspiera redukcję emisji CO₂ i ogranicza korki w coraz bardziej zatłoczonych miastach, takich jak Warszawa” –powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost rozbudowuje flotę samochodów, by zapewnić obsługę coraz większej liczby Paczkomatów®, których w Polsce jest już ponad 8000. „Chcemy, żeby samochody we flocie InPost – obsługujące dodatkowe wolumeny z nowych Paczkomatów® – były samochodami elektrycznymi. Dlatego w przyszłym roku, przy wsparciu z funduszu niskoemisyjnego transportu, planujemy zwiększyć naszą flotę samochodów elektrycznych do 500. Także w przyszłym roku pierwszym całkowicie bezemisyjnym dla naszych dostaw miastem będzie Warszawa” – zapowiada Rafał Brzoska.

Samochody Nissan zapewniają zasięg do 200 km w mieście, 8m³ przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 580 kg.

Kalkulator śladu węglowego wskazuje, że gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu były zastąpione dostawą do Paczkomatu®, redukcja emisji CO 2 sięgnęłaby nawet 75% [1] . Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO 2 do atmosfery na każdą przesyłkę. Tym samym InPost jest najbardziej neutralnym dla środowiska dostawcą usług logistycznych.

Firma nadal zamierza minimalizować wpływ na środowisko oraz inspirować innych do podejmowania działań mających na celu jego ochronę. Średnie wyniki dla dostaw do Paczkomatów® to zaledwie 0,229 kg CO 2 na całej trasie i tylko 0,075 kg CO 2 na ostatniej mili1. Przeliczony ślad węglowy uwzględnia ślad węglowy drogi odbiorcy do Paczkomatu®. Ślad węglowy dostaw do Paczkomatu® może być jeszcze mniejszy, jeśli nasze dotarcie do maszyny również będzie neutralne dla środowiska – gdy odbierzemy przesyłkę w drodze do pracy lub przy okazji zakupów, gdy dojdziemy do niego pieszo czy pojedziemy rowerem. Dostawy do Paczkomatów® w roku 2019 zredukowały emisję CO2 o tyle, ile wchłania rocznie ponad 5 mln drzew sosnowych (które zajmują powierzchnię ok. 1 500 hektarów).

„Nissan od lat promuje rozwiązania mające na celu ograniczenie emisji, szczególnie w miastach. Użytkowy e-NV200 XL Voltia jest idealnym pojazdem do realizacji dostaw na ostatnim odcinku — komfortowym i tanim w eksploatacji dla użytkowników, a także zupełnie nieuciążliwym dla mieszkańców miast, ponieważ porusza się niemal bezgłośnie i nie emituje spalin. Stanowi optymalną kombinację kompaktowych wymiarów, uniwersalnej przestrzeni ładunkowej i wydajnego, elektrycznego napędu” –powiedział Tomasz Latała-Golisz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE.

Nissan e-NV200 XL Voltia bazuje na obecnym na rynku od lat elektrycznym e-NV200. Powiększenie przedziału ładunkowego do 8 m³ uzyskano poprzez wydłużenie nadwozia i podwyższenie dachu. W środku można przebywać w pozycji stojącej, co zwiększa komfort pracy kierowcy przy załadunku. Pojazd jest wyposażony w wydajny akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 kWh oraz złącze CHAdeMO, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym. Istnieje również możliwość ładowania półszybkiego z mocą 6,6 kW. Realny zasięg Nissana -NV200 XL Voltia to 200 km. Taki zestaw zapewnia elastyczność niezbędną przy realizacji dostaw w mieście. Wygodę pracy kurierów zapewniają także między innymi bezkluczykowy system dostępu do samochodu i włączania silnika I-Key, automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewane siedzenia.

InPost systematycznie rozwija swoją infrastrukturę logistyczną. Od 2019 roku jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju [2] . InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Liczba Paczkomatów® (8000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[3]). Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl oraz Kaufland i w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

Według raportu Gemius[4]Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Każdą przesyłkę z Paczkomatu® InPost można odebrać za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej do zdalnego otwierania skrytek. Aplikacja ma już 4 miliony aktywnych użytkowników i notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć dziennie. Oprogramowanie było na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. W ramach strategii cyfryzacji z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost wprowadza systematycznie nowe usługi – w 2020 roku uruchomił specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24, które przekazał na potrzeby Urzędów Miasta w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

InPost



[1]](#_ftnref1) Źródło: Kalkulator śladu węglowego InPost B2B, dane własne InPost

[2] Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)

[3] Źródło:

[4] Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020

Wyświetlenia: 306

Protestujący górnicy żądają nierealnych postulatów. Czy strajk może ruszyć na Warszawę?

1.10.2020

200. DAF dla firmy Marathon International

21.10.2020

Znamy wyniki konkursu „Pomorska Miss Scania 2020”

5.10.2020

Nowe wcielenie ikony wśród roadsterów coraz bliżej – kompleksowe testy drogowe idą pełną parą

28.08.2020

E-sprzedawco: przygotuj swój sklep na szczyt zakupowy

8.10.2020

Ponad 50 000 entuzjastów motoryzacji w jednym miejscu!

26.08.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

ROBYG: ponad 100 tys. zł na pomoc w walce z koronawirusem

28.08.2020

Internet Rzeczy przyszłością logistyki? DHL publikuje raport „Next-Generation Wireless in Logistics”

27.08.2020

Wskazaliśmy preferowany wariant drogi ekspresowej S12 Radom - Puławy

23.10.2020

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

29.09.2020

Sierpień z wyraźnym odbiciem na bydgoskim lotnisku

7.09.2020

LOTOS LOTOSEPT w nowych opakowaniach podbija Zakopane

3.09.2020