Obwodnica Kędzierzyna-Koźla z unijnym dofinansowaniem

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla z unijnym dofinansowaniem

13.11.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Ponad 207 mln zł otrzyma GDDKiA ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 na realizację obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40. Jest to 69 umowa na dofinansowanie z funduszy unijnych z 92 projektów, jakie są przewidziane dla GDDKiA w tej perspektywie.

W kierunku autostrady A4

Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda, jakie powstanie w ciągu DK40, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.

Wartość umowy z wykonawcą wynosi 220 mln zł, a planowany termin zakończenia prac to IV kwartał 2022 r. Po wydaniu w czerwcu br. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla tej inwestycji, w lipcu wykonawca przystąpił do prac w terenie. Aktualne zaawansowanie dla tego zadania wynosi około 20 proc. Prowadzone są roboty drogowe w zakresie wykonania wykopów, nasypów, podbudowy z kruszywa, podbudowy mineralno-bitumicznej, warstwy wiążącej oraz umocnieniem skarp i rowów. Na różnych etapach wykonywane są prace przy sześciu obiektach.

  • Całkowita wartość projektu: 272 424 300,00 zł
  • Wydatki kwalifikowane: 244 472 350,38 zł
  • w tym dofinansowanie unijne: 207 801 497,82 zł

Skutecznie rozliczamy fundusze unijne w ramach POIiŚ 2014-2020

Podpisaliśmy już 69 umów o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łączna wartość całkowita inwestycji, dla których zawarliśmy umowy o dofinansowanie, wynosi około 78,91 mld zł, w tym koszty kwalifikowalne to około 44,28 mld zł a wkład UE to blisko 37,63 mld zł, co stanowi ok. 87% alokacji przyznanej dla GDDKiA. Trwa wdrażanie oraz rozliczanie tych projektów. Więcej o rozliczaniu funduszy unijnych pisaliśmy tutaj.

GDDKiA

Wyświetlenia: 262

Solaris liderem rynku autobusów bateryjnych 2020!

24.11.2020

Co niepodległa Białoruś oznacza dla Polski?

2.10.2020

Volvo Trucks wprowadza na rynek pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w Europie w 2021 r.

5.11.2020

Czy nowe przepisy usprawniają wydawanie pozwoleń na budowę

28.10.2020

Tarcza Branżowa nie osłoni biznesu – oceniają eksperci inFakt

29.10.2020

Mobilna przepakownia – nowe, autorskie rozwiązanie ID Logistics

21.10.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Inter Cars i ExxonMobil rozszerzają współpracę

25.11.2020

Najemcy chcą zostać na dłużej w Krakowie

29.10.2020

Logistyka na zielonym kursie

15.10.2020

Najwięcej umów najmu podpisano na wrocławskim rynku biurowym

3.11.2020

Scania buduje laboratorium akumulatorów

23.11.2020

Mercedes-Benz patronem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata League of Legends – Worlds 2020

9.11.2020