Ruszamy z czwartym, ostatnim przetargiem na A2 Siedlce - Biała Podlaska

Ruszamy z czwartym, ostatnim przetargiem na A2 Siedlce - Biała Podlaska

20.11.2020
Czas czytania ok. 4 minut

Szukamy wykonawców budowy ponad 63 kilometrów autostrady A2 na wschód od Warszawy. Dziś do publikacji skierowaliśmy czwarte, ostatnie ogłoszenie o zamówieniu.

Konsekwentnie idziemy do przodu. Dziś ruszamy z czwartym, a tym samym ostatnim przetargiem na A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. W ramach tego zadania powstanie bardzo ważny węzeł - Łukowisko, który połączy autostradę A2 z S19, czyli Via Carpatią. To umożliwi podróżującym bezpośrednie połączenie ze Stolicą, a także wjazd na międzynarodowe szlaki komunikacyjne na osi północ - południe i wschód - zachód - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Autostrada A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej jest już w przetargu, czekamy na oferty firm, które zaprojektują i wybudują tę trasę. Dla Polski Wschodniej to ważny moment, bo dzięki nowej, bezpiecznej i komfortowej drodze, która połączy się z S19 w węźle Łukowisko, powstanie wygodne połączenie komunikacyjne z resztą kraju. To także szansa rozwojowa dla regionu, bowiem budowa autostrady to nowe miejsca pracy, nowe firmy i centra logistyczne - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

A2 po nowym śladzie

Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy ostatniego około 18-kilometrowego fragmentu A2 pomiędzy rejonem miejscowości Malinowiec (km 580+190) a węzłem Łukowisko.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 18 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie również węzeł drogowy Łukowisko. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Dbamy o konkurencyjność

To kolejny przetarg, w którym dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę. Te nowe zapisy w dokumentach przetargowych wprowadziliśmy latem 2019 roku.

A2 od węzła Lubelska do granicy państwa z Białorusią

W sierpniu 2020 r. oddaliśmy do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego.

Wiosną tego roku zawarte zostały kontrakty na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku środkowego odcinka węzeł Groszki - węzeł Gręzów toczy się postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót. W grudniu br. planujemy wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Dla kolejnych etapów A2 od obwodnicy Siedlec do Białej Podlaskiej ruszyły przetargi.

3 listopada br. ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka węzeł Siedlce Zachód (Swoboda) - m. Malinowiec (km 580+190) o długości ok. 18,8 km, 10 listopada br. dla 12,5-kilometrowego zadania węzeł Łukowisko - m. Swory (km 610+722). Kolejny, trzeci 14-kilometrowy odcinek od m. Swory (610+722) do węzła Biała Podlaska ogłosiliśmy 18 listopada br.

Trwają przygotowania do realizacji ostatniego etapu autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią. Dla ok. 32-kilometrowego odcinka trwa proces odbiorowy koncepcji programowej. Po pozyskaniu finansowania niezwłocznie przystąpimy do dalszych prac związanych z realizacją zadania.

A2 Łódź - Warszawa zyska dodatkowy pas ruchu

W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie.

Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.

Dalszym etapem, po zapewnieniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”. Zakładamy, że budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.

GDDKiA

Wyświetlenia: 217

Kończą się pieniądze na utrzymywanie zatrudnienia. Będzie duży wzrost bezrobocia?

3.11.2020

Nietrzeźwi i bezkarni – co drugi Polak zna kogoś, kto prowadził po alkoholu

28.10.2020

Czy wzrost płacy minimalnej może zaszkodzić gospodarce?

26.10.2020

Firma Oponiarska Dębica S.A. wiceliderem rankingu Złotej Setki Firm Podkarpacia

2.10.2020

Rekordowy wolumen transakcji w Łodzi

24.11.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Stena Line zwiększa zdolność przewozową o 40 proc. na Morzu Bałtyckim – nowe statki na trasie Travemünde-Liepaja już w 2021 r

3.11.2020

Nowy termin „CIRCLE K DRIVES TALENTS”

27.11.2020

Elektryczne Solarisy otwierają nowy rozdział w komunikacji miejskiej w Toruniu

1.10.2020

Kampania Goodyear Drive Results dla flot transportowych

9.11.2020

European Logistics Investment wybuduje w Radomiu nowoczesny kompleks magazynowy w systemie build-to-suit

16.11.2020

Czy firmy BPO/SSC przeniosą biznes do Polski

1.10.2020