„Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo”

„Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo”

23.11.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Kampania „Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo” ma na celu zwrócenie uwagi kierujących na zagrożenia związane z nieprawidłowym oświetleniem pojazdów. Zwłaszcza jesienią, gdy pogarsza się widoczność, światła pojazdu nabierają szczególnego znaczenia.

Prawidłowe działanie świateł jest uwarunkowane, poza ich ogólnym stanem technicznym, właściwym ustawieniem ich wysokości, prawidłowym rozkładem granicy światła i cienia oraz natężeniem emitowanego światła.

Wymienione elementy często wymagają profesjonalnej oceny i dlatego, w ramach prowadzonej kampanii, odbędą się ogólnopolskie „dni otwarte” na stacjach kontroli pojazdów, funkcjonujących pod patronatem Instytutu Transportu Samochodowego, zrzeszonych w Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów, należących do Polskiego Związku Motorowego, jak też na innych stacjach, które zgłosiły chęć uczestnictwa w kampanii.

W dniach 24.10, 7.11 oraz 21.11.2020 r. kierowcy będą mieli możliwość darmowego sprawdzenia świateł pojazdów. Aplikacja Yanosik „doprowadzi” jej użytkowników do najbliższej stacji kontroli wspierającej przedsięwzięcie. Ponadto kampania będzie promowana przez firmę Screen Network, która na swoich ekranach LED, rozlokowanych w całym kraju, wyemituje spot zachęcający do regularnego sprawdzania świateł pojazdu.

W wybranych terminach, policjanci ruchu drogowego przeprowadzą działania kontrolno-prewencyjne, podczas których zwrócą szczególną uwagę na światła pojazdu. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego również będą prowadzić kontrole w tym zakresie.

Kampania została zainicjowana przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z Instytutem Transportu Samochodowego. Partnerami przedsięwzięcia są: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Polski Związek Motorowy, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji, a także Firma Neptis S.A. – operator znanego wśród kierowców komunikatora Yanosik oraz firma Screen Network S.A. Czas trwania kampanii – 22.10 – 15.12.2020 r.

Poniżej znajduje się wykaz stacji diagnostycznych, które biorą udział w kampanii. Wykaz będzie można znaleźć także na stronach jednostek Policji w całej Polsce oraz partnerów kampanii.

Instytutem Transportu Samochodowego

Wyświetlenia: 585

Pewne i przejrzyste prawo wzmocni gospodarkę oraz inwestycje przedsiębiorstw

4.02.2021

Sukces o wielu twarzach: Mercedes-Benz Klasy C

23.02.2021

Nowy Autoryzowany Serwis Mercedes-Benz w Ożarowie Mazowieckim – EWT Automotive Polska

23.02.2021

Trzy firmy są zainteresowane opracowaniem dokumentacji dla budowy obwodnicy Sidziny w ciągu DK46

21.01.2021

BM Reflex: Wzrost cen ropy hamuje, co z cenami na stacjach?

22.02.2021

Efektywna przyjemność z jazdy

28.01.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Pracownicy oczekują od swoich szefów zasilenia domowego budżetu, elastyczności lub wspierania zdrowego trybu życia

15.02.2021

CEVA Logistics w konsorcjum globalnej dystrybucji szczepionek na COVID-19

28.01.2021

Zespół Formuły E Mercedes-EQ rozpoczyna swój drugi sezon

1.03.2021

GoodyearVentures inwestuje w TuSimple, firmę z branży autonomicznego transportu pojazdami ciężarowymi

8.02.2021

Znaczący krok w stronę tańszych i trwalszych dróg

24.02.2021

DPDgroup – rekordowe wzrosty w 2020 roku i stratega na najbliższe pięć lat

4.03.2021