Scania buduje laboratorium akumulatorów

Scania buduje laboratorium akumulatorów

23.11.2020
Czas czytania ok. 2 minut

W związku z planowanym szybkim wprowadzeniem na rynek pojazdów elektrycznych przez Scania, rośnie potrzeba zintensyfikowania testów akumulatorów. Dlatego Scania inwestuje 15,5 mln EUR w nowe laboratorium akumulatorów w swoim zakładzie badawczo-rozwojowym w Södertälje w Szwecji.

Budowa laboratorium o powierzchni tysiąca metrów kwadratowych została już rozpoczęta. Prace budowlane zostaną zakończone wiosną 2021 r., a obiekt rozpocznie działalność najpóźniej jesienią 2021 r. W laboratorium znajdą się trzy 250-metrowe hale do testowania ogniw, modułów i pakietów akumulatorowych, a także pomieszczenia do przygotowywania próbek testowych w celu poprawy środowiska pracy, bezpieczeństwa i czasu sprawności testów.

Laboratorium wzmocni nasze możliwości w zakresie produkcji akumulatorów o odpowiednich rozmiarach do wszystkich zastosowań. Mamy ambitny plan działania zakładający coroczne wprowadzanie na rynek nowych i zmodernizowanych rozwiązań elektrycznych: produktów wraz z powiązanymi usługami. Podkreśla to konieczność dysponowania światowej klasy umiejętnościami i wiedzą w zakresie użytkowania akumulatorów i optymalizacji ich cyklu życia – mówi Claes Erixon, dyrektor ds. badań i rozwoju w Scania .

Działalność laboratorium skoncentruje się przede wszystkim na wydajności baterii i ocenie ich żywotności w zmiennych warunkach klimatycznych od - 40°C do 70°C. Inżynierowie Scania zbadają i ustalą najlepsze warunki eksploatacji akumulatorów w odniesieniu do, na przykład, wartości zadanej temperatury, przedziału stanu naładowania i profilu mocy ładowania. Wszystko po to, aby zoptymalizować czas eksploatacji akumulatorów i dostosować go do potrzeb klienta.

Scania będzie nadal inwestować w kompetencje, zarówno w zakresie własnej działalności, jak i w ramach partnerstw. Zadbamy, aby Södertälje i region Sztokholmu pozostały liderami w dziedzinie badań i rozwoju, również w kontekście zelektryfikowanego ciężkiego transportu przyszłości – dodaje Claes Erixon .

Nowe laboratorium uzupełni mniejszy obiekt wyposażony w komorę klimatyczną do testowania akumulatorów, oddany do użytku na początku tego roku. Dzięki temu Scania będzie mogła testować wydajność akumulatorów w elektrycznych pojazdach ciężarowych i autobusach bez konieczności demontażu akumulatorów. Pojazdy są parkowane w bezpośrednim sąsiedztwie laboratorium i podłączane do urządzeń diagnostycznych.



Scania

Wyświetlenia: 556

Mocny początek roku European Logistics Investment z trzema ukończonymi i w pełni wynajętymi projektami

4.02.2021

W 2020 roku Mercedes-Benz Cars trzykrotnie zwiększył sprzedaż pojazdów xEV i spełnił europejski cel emisji CO2 dla samochodów osobowych

12.01.2021

Firma Primafrio Group zamówiła 1300 pojazdów DAF XF 480 z kabinami Super Space Cab

12.01.2021

Serce Mercedesa „Made in Poland” na Walentynki

15.02.2021

CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę logistyczną fabryki Airbusa

1.03.2021

Mamy umowę z wykonawcą ostatniego odcinka S7 na terenie województwa małopolskiego

9.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Pięć dni, pięć miast: podsumowanie prezentacji Solaris Urbino 12 hydrogen w Polsce

9.02.2021

Pierwszy pociąg blokowy DACHSER z Chin do Europy

19.01.2021

Na co Polska wyda 30 miliardów euro z grantów unijnych?

27.01.2021

Unieważniamy postępowanie na wybór wykonawcy na zaprojektowanie i budowę S1 Mysłowice - Oświęcim

23.02.2021

Pierwsza elektryczna wywrotka z zabudową KH-KIPPER

26.01.2021

Wodór staje się kluczowym paliwem przyszłości

16.02.2021