Polskie e-sklepy więcej sprzedają za granicę

27.11.2020
Czas czytania ok. 4 minut

Jeszcze w tym roku nastąpi wzrost przesyłek międzynarodowych o ponad 50 proc.

  • Black Friday w tym roku to wyjątkowa szansa dla polskich sklepów e-commerce
  • i przedsiębiorstw na dotarcie do międzynarodowych klientów i zwiększenie przychodów.
  • Niemal połowa e-sklepów deklaruje, że z okazji Black Friday podejmie dodatkowe działania sprzedażowe[1].
  • Przeniesienie promocji do sieci wpływa na branżę logistyczną, obsługującą gwałtowny wzrost wolumenu przesyłek. DHL Express oczekuje globalnego skoku w liczbie paczek międzynarodowych o ponad 50 proc. w stosunku do ubiegłego roku.
  • Przesyłki z polskich e-sklepów najczęściej są wysyłane w Europie do Niemiec, Francji oraz za ocean – do Stanów Zjednoczonych. Klienci spoza Polski najczęściej są zainteresowani produktami modowymi i kosmetykami.

    Black Friday w tym roku to dobry moment dla handlu transgranicznego. Jedna trzecia Polaków kupujących online będzie polowała na okazje w zagranicznych serwisach e-commerce [2] . Wymiana działa również w drugą stronę – wiele polskich przedsiębiorstw już teraz sprzedaje swoje towary czy usługi na innych rynkach. Według GUS, między styczniem a sierpniem tego roku, Polacy prowadzili najbardziej dynamiczną wymianę handlową z Niemcami (184,2 mld PLN). Kolejnymi popularnymi kierunkami eksportu były Czechy (38,6 mld PLN) i Wielka Brytania (36,8 mld PLN) [3] .

Kosmetyki i branża modowa zyskują

Początek świątecznych wyprzedaży to okazja dla polskich biznesów, aby w dobie globalizacji nie skupiać się tylko na lokalnym rynku. Firmy sprzedające za granicę mają znacznie szybsze tempo rozwoju (14,3 proc.) w porównaniu do tych, które są aktywne biznesowo jedynie w Polsce (2 proc.) [4] . Pandemia szczególnie pokazała wartość rozszerzania działalności na wiele rynków – firmy nie są wtedy uzależnione od sytuacji epidemiologicznej w jednym kraju.

Produkty znad Wisły cieszą się zainteresowaniem konsumentów z innych krajów, na co wskazują statystyki krajowego eksportu. Polski rynek kosmetyczny jest szósty w Europie pod względem sprzedaży zagranicznej [5] , a branża modowa w ubiegłym roku zwiększyła eksport o ponad 15 procent, zajmując ósme miejsce na kontynencie pod kątem obrotów [6] .

Za liczbami i trendami związanymi z eksportem kryje się szansa dla sprzedawców. W miarę postępującej globalizacji, dla wielu konsumentów na całym świecie przestało mieć znaczenie, czy zamawiają produkty w krajowych sklepach, czy zagranicznych – szczególnie w warunkach pandemicznych, gdy e-zakupy zaczęły nam towarzyszyć na co dzień. Dla konsumentów najważniejsze jest to, aby przesyłka dotarła w określonym czasie pod konkretny adres. Widzimy, że polskie e-sklepy wykorzystują Black Friday, żeby trafić ze swoimi produktami do konsumentów na całym świecie, w tym za ocen. Przesyłki z polskich e-sklepów najczęściej trafiają do Niemiec, Francji i Stanów Zjednoczonych. Znaleźć w nich można produkty, takie jak produkty modowe czy kosmetyki – mówi Edwin Osiecki , wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w DHL Express Polska.

Niemal połowa e-sklepów deklaruje, że z okazji Black Friday podejmie dodatkowe działania sprzedażowe [7] .

Co równie istotne, zagraniczni klienci dysponują większymi budżetami. W perspektywie globalnej przeciętny dorosły planuje wydać 400 dolarów na zakupy związane z Black Friday. To znacznie więcej niż średnia wartość polskiego koszyka – wskazuje Edwin Osiecki.Z tego względu podczas nadchodzącego sezonu sprzedaży świątecznej zyskają przede wszystkim e-sklepy, które uwzględniły w swojej strategii konsumentów spoza Polski.

Skuteczny plan sprzedaży za granicą powinien uwzględniać gwarancję obsługi kurierskiej wysokiej jakości. Jeszcze przed pandemią co piąty konsument oczekiwał, że zamówienie złożone gdziekolwiek w Europie dotrze do niego w terminie do trzech dni roboczych [8] . Dobór zaufanego partnera logistycznego z kompleksową i elastyczną siecią przygotowaną na największe wyzwania to jeden z kluczowych aspektów wpływających na satysfakcję e-konsumentów.

DHL Express Polska

[1] SMSAPI, Shoper, Komunikacja sklepów internetowych, listopad 2020

[2] Gemius, E-commerce w Polsce , czerwiec 2020

[3] GUS, Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w okresie styczeń-sierpień 2020 roku, październik 2020

[4] PayPal, dane wewnętrzne, 2018

[5] B+R Studio, Prognoza eksportu mebli, 2020

[6] Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii & Polski Fundusz Rozwoju, Akcelerator Branżowy „Moda Polska”, 2019

[7] SMSAPI, Shoper, Komunikacja sklepów internetowych, listopad 2020

[8] DHL Express, 21st Century Spice Trade

Wyświetlenia: 662

Scania uruchamia produkcję pojazdów w Chinach

30.11.2020

Do grona klientów Solarisa dołącza rumuńskie Targu Jiu

21.01.2021

Renault Trucks skorzysta w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji

19.01.2021

Ekspansja CEVA Logistics w Afryce – nowe joint venture w Egipcie i Etiopii

21.12.2020

Kuehne+Nagel zaprasza na darmowe grudniowe webinaria logistyczne

30.11.2020

Kuehne+Nagel i Qatar Airways Cargo świadczą nieodpłatnie usługi logistyki lotniczej, aby wesprzeć globalne działania związane z COVID-19

28.11.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Sieć produkcyjna Mercedes-Benz przełącza się na prąd: sześć nowych modeli Mercedes-EQ do 2022 r

15.12.2020

Circle K EXTRA zmienia się dla swoich klientów

9.12.2020

Znamy chętnych do wykonania dokumentacji projektowej obwodnicy Szczytna

8.01.2021

Polskie e-sklepy więcej sprzedają za granicę

27.11.2020

PEKAES z misją pomocy

15.12.2020

Spodziewana poprawa nastroju na rynku nieruchomości komercyjnych

15.12.2020