Można już nadawać przesyłki przez  aplikację INPOST MOBILE

Można już nadawać przesyłki przez aplikację INPOST MOBILE

30.11.2020
Czas czytania ok. 7 minut

Aplikacja InPost ma 5,2 mln aktywnych użytkowników

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – wdrożył nową usługę nadawania przesyłek przez aplikację. Nadaje się je w Paczkomatach® InPost – do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres odbiorcy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy QR kod lub kod nadania w aplikacji. Za paczkę można zapłacić kodem BLIK. Kolejne możliwości płatności pojawią się w aplikacji na początku 2021 roku: karta płatnicza, szybkie przelewy (pay-by-link), Apple Pay, Google Pay.Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronieinpost.plw sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki.

„To jest pierwsze w Polsce tak innowacyjne rozwiązanie, czyli wygodna usługa mobilnego nadawania paczek – w trybie 24/7, dla każdego z ponad 5,2 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów – oferujemy usługę, która jest w pełni bezetykietowa, a przez to wygodna i szybka. Teraz każdy – gdziekolwiek jest, cokolwiek robi – ma opcję, która pozwoli na nadanie przesyłki w każdym momencie, w każdym miejscu – dzięki nadaniom w aplikacji InPost Mobile. Tym samym spełniamy złożoną obietnicę i robimy kolejny znaczący krok w uczynieniu z naszej aplikacji centrum zarządzania przesyłkami. Oferujemy Polakom skok technologiczny – koniec z wysyłaniem przesyłek w placówkach czy sklepach!” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.

Każdą przesyłkę można nadać i odebrać w Paczkomacie® InPost za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej InPost Mobile, która oferuje również opcję zdalnego otwierania skrytki. Aplikacja ma już 5,2 miliona aktywnych użytkowników i notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć dziennie. Oprogramowanie było na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery.

Jak nadać paczkę przy pomocy aplikacji InPost Mobile?

Nadanie paczki w aplikacji InPost Mobile jest proste, szybkie i wygodne. Co najważniejsze, nie trzeba drukować etykiety i naklejać jej na paczce.

1. Spakuj swoją paczkę i zmierz jej gabaryt

ü Mała paczka. Gabaryt A 8 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg.

W tym rozmiarze wyślesz na przykład płytę CD, książkę, smartfon lub mniejsze ubranie.

ü Średnia paczka. Gabaryt B 19 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg.

W tym rozmiarze wyślesz na przykład buty, kosmetyki czy większe ubrania.

ü Duża paczka. Gabaryt C 41 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg.

W tym rozmiarze wyślesz na przykład ekspres do kawy, drukarkę czy konsolę do gier.

2. W aplikacji wybierz w dolnym menu środkową ikonę ze strzałką (Nadaj)

Zaznacz wybraną formę wysyłki (możesz wysłać z Paczkomatu do Paczkomatu lub z Paczkomatu na wskazany adres domowy lub firmowy), a następnie uzupełnij wymagane dane dla odbiorcy i nadawcy. Twój numer telefonu uzupełni się automatycznie.

3. Opłać wysyłkę

Po uzupełnieniu informacji, zostaniesz przekierowany do szybkiej i wygodnej płatności BLIK. Po ukończeniu płatności, w aplikacji pojawi się 9 cyfrowy kod nadania oraz kod QR. Kod nadania otrzymasz również w mailu.

Pamiętaj! Na paczce nie musisz już naklejać żadnej etykiety ani umieszczać kodu nadania. Jeżeli chcesz jednak umieścić kod na paczce – oczywiście, możesz to zrobić!

4. Nadaj w Paczkomacie

Z przygotowaną paczką udaj się do dowolnie wybranego Paczkomatu. W czytniku w Paczkomacie zeskanuj kod QR z aplikacji lub na ekranie Paczkomatu wybierz opcję „Mam kod nadania lub kod zwrotu” i wypełnij dane – skrytka otworzy się automatycznie! Teraz włóż paczkę do skrytki. Gotowe! Paczka nadana!

Z InPost można skontaktować się także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost oferuje też usługę „ Paczka w Weekend” , odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe. Umożliwia ona dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki są dostarczane do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi do soboty do godziny 13:00.

Liczba Paczkomatów® (9000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[1]). Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn lodówkowych InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

Według raportu Gemius[2]Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

InPost od 2019 roku jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju [3] . InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Dla obsługi rosnących wolumenów przesyłek InPost systematycznie rozwija swoją infrastrukturę logistyczną – uruchomił drugą po sortowni w Piotrkowie Trybunalskim centralną sortownię w podwarszawskim Mszczonowie. Ponadto firma rozszerzyła warszawską flotę samochodów elektrycznych o 30 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia. Samochody zapewniają zasięg do 200 km w mieście, 8m³ przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 580 kg.

InPost wprowadza systematycznie nowe usługi – w 2020 roku uruchomił specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24, które przekazał na potrzeby Urzędów Miast między innymi w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie. Pozwalają one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma kolejnymi miastami.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

[1] Źródło:

[2] Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020

[3] Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)

Wyświetlenia: 757

Duże zamówienie dla DAF Components od firmy Solaris

12.01.2021

Przedsiębiorcy z kredytami frankowymi też wygrywajązbankami

25.01.2021

BM Reflex: Drogo, coraz drożej

15.02.2021

Umowy leasingowe bardziej zrozumiałe. EFL upraszcza język komunikacji z klientami

24.02.2021

Branżowy Barometr EFL na I kwartał 2021 Sroga zima dla HoReCa. Aż 81 proc. hotelarzy i restauratorów obawia się jeszcze trudniejszego pierwszego półrocza

4.02.2021

IVECO Poland przekazało firmie FINE LOGISTICS 500. egzemplarz ciągnika siodłowego IVECO napędzanego gazem ziemnym

19.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Piątka Kaczyńskiego i problemy z pracownikami - to sadownicy i rolnicy zapamiętają z 2020 roku

12.01.2021

Dodatkowe wyposażenie pojazdów Renault Trucks w kontekście zmian dotyczących nowych norm bezpieczeństwa w Wiedniu i Londynie

26.01.2021

Drugie życie baterii

11.01.2021

Wiosenna pogoda sprzyja pracom w tunelu

1.03.2021

Kraków Airport wprowadza nowe rozwiązanie antywirusowe

2.02.2021

Biura na karuzeli zmian

23.02.2021