Scania uruchamia produkcję pojazdów w Chinach

Scania uruchamia produkcję pojazdów w Chinach

30.11.2020
Czas czytania ok. 2 minut

To ważny krok w strategii rozwoju Scania w Chinach i punkt wyjścia do dużych inwestycji w Azji. Firma zbuduje w Rugao w prowincji Jiangsu (150 km na północny zachód od Szanghaju) własny zakład produkcji pojazdów ciężarowych. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na początek 2022 roku.

Nasza obecność w Chinach będzie postępować krok po kroku wraz z pozytywnym rozwojem warunków rynkowych i rosnącym zapotrzebowaniem na nowoczesne pojazdy o wyższym stopniu zaawansowania technologicznego. Do końca drugiej dekady poczynimy znaczne inwestycje, aby skorzystać z tego rozwoju i uczynić z Chin trzeci filar naszej globalnej struktury produkcji – podkreśla Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania .

Podjęcie decyzji o takiej inwestycji przyśpieszyła transformacja ustroju gospodarczego Chin w kierunku bardziej otwartego systemu opartego na gospodarce rynkowej.

W celu zwiększenia konkurencji Chiny otwierają się obecnie na podmioty z kapitałem zagranicznym – tym samym przyczyniając się do realizacji wdrażanych obecnie cennych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Zwiększenie obecności na rynku chińskim jest kluczowe dla rozwoju Scania i Grupy TRATON na całym świecie. Nasza działalność w tym kraju będzie stopniowo rozszerzana i przekształcana w pełnowymiarową jednostkę w globalnej strukturze produkcji i dostaw Scania. Celem jest nie tylko uczynienie z Chin trzeciego filaru naszego przemysłu, ale także stworzenie regionalnego centrum sprzedaży na inne rynki azjatyckie – dodaje Henrik Henriksson .

Inwestycje Scania w Chinach obejmują również działalność badawczo-rozwojową.

Wzmocni to międzynarodową pozycję konkurencyjną i zdolność Scania do utrzymania statusu lidera zrównoważonego transportu, ponieważ nasza obecność zapewnia zwiększony dostęp do czołowych technologii i wiedzy specjalistycznej w takich dziedzinach jak pojazdy elektryczne i autonomiczne – wyjaśnia Henrik Henriksson .

Chiny są największym na świecie jednolitym rynkiem pojazdów użytkowych – odpowiadają obecnie za 40 proc. światowej sprzedaży. Co prawda rynek zdominowany jest przez producentów krajowych, ale popyt na nowoczesne pojazdy o wyższym zaawansowaniu technologicznym, lepszych osiągach i większej dostępności rośnie wraz z zapotrzebowaniem na bardziej wydajną logistykę i zrównoważony transport. W Chinach świetnie sprawdza się oferta Scania w dziedzinie technologii silników spalinowych napędzanych biopaliwami, jak również elektrycznych.

Dążymy do tego, aby pod koniec drugiej dekady sprzedaż w Chinach była co najmniej taka sama jak na naszym największym obecnie jednolitym rynku, czyli w Brazylii – deklaruje Henrik Henriksson .

Utworzenie przez Scania własnej jednostki przemysłowej w Chinach stało się możliwe dzięki przejęciu Nantong Gaokai Auto Manufacturing Ltd. Spółka ta spełnia wymagania Scania w zakresie m.in. warunków pracy, ochrony środowiska i systemów monitorowania jakości na wszystkich etapach łańcucha dostaw, jak również zdolności do zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta.

Scania

Wyświetlenia: 525

Po co ZUS chce zbierać informacje o umowach o dzieło?

4.02.2021

Odcinkowy pomiar prędkości już niebawem zacznie funkcjonować na budowanej autostradzie A1

18.01.2021

Kuehne+Nagel zawiera strategiczne partnerstwo z Jointown, chińskim specjalistą z sektora farmaceutycznego

1.03.2021

ID Logistics podsumowuje 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc. do 1,64 mld euro

29.01.2021

Kolejna inwestycja prośrodowiskowa LOTOSU

27.01.2021

Dzięki szczepieniom gospodarka odbije się od dna

2.03.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

25 pojazdów dostawczych Renault Trucks Master Z.E. dla firmy Migros

8.01.2021

European Logistics Investment powiększa swoje portfolio o centrum logistyczne w Krakowie o powierzchni 37 000 mkw

1.03.2021

SPAR głównym sponsorem Halowych Mistrzostw Europy w Toruniu

23.02.2021

Nowy, serowy Hot Dog oraz promocje na tłusty czwartek i Walentynki na stacjach Circle K

10.02.2021

Żabka i 7R stworzą w pełni zautomatyzowane centrum logistyczne k. Radzymina pod Warszawą

15.02.2021

Jak zwiększyć odporność łańcucha dostaw branży automotive w czasie ograniczeń związanych z pandemią?

2.02.2021