Elektryczne i zelektryfikowane Mercedesy cieszą się coraz większą popularnością. W trzecim kwartale 2020 r. producent dostarczył klientom łącznie 45 000 aut na prąd i hybryd plug-in. Tylko we wrześniu elektryczny SUV EQC trafił do 2500 klientów. Teraz Mercedes-Benz aktualizuje standardową specyfikację techniczną EQC 400 4MATIC (zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 20,2-21,3 kWh/100 km;emisje CO2w cyklu mieszanym: 0 g/km): seryjnie model otrzymuje chłodzoną cieczą ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, która znacznie skraca czas ładowania akumulatora przy użyciu prądu przemiennego (AC). Należące do globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz fabryki w Niemczech i Chinach reagują na rosnące zapotrzebowanie na odpowiednie systemy akumulatorów: od momentu rozpoczęcia produkcji ich moce były stopniowo zwiększane.EQC 400 4MATIC to pierwszy pojazd marki produktowo-technologicznej Mercedes-Benz o nazwie „EQ” –pionier i kamień milowy w realizacji strategii Ambition 2039. Dzięki mocniejszej ładowarce pokładowej, o mocy 11 kW, EQC jest teraz jeszcze bardziej użyteczny i przyjazny: można szybciej ładować go w domu, za pomocą ściennej ładowarki (tzw. wallbox) oraz na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym (AC). W praktyce oznacza to, że akumulator o pojemności 80 kWh od 10 do 100% naładowania można „zatankować”w ciągu 7 godzin i 30 minut; w przypadku ładowarki o mocy 7,4 kW trwało to 11 godzin.Oczywiście uzupełnianie baterii może być jeszcze szybsze –na stacjach ładowania prądem stałym (DC). Użytkownicy Mercedes me Charge mogą w wygodny sposób korzystać z największej obecnie sieci punktów ładowania na świecie (obecnie liczy ona ponad 350 000 punktów AC i DC w 26 krajach świata). Aby uzyskać dostęp do sieci obejmującej stacje różnych dostawców, również te za granicą, wystarczy pojedyncza rejestracja. Jeszcze przed rozpoczęciem ładowania klienci otrzymują od dostawców odpowiednie informacje ocenach ładowania, bezpośrednio w samochodzie lub za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.EQC był pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem, który został włączony do bieżącej produkcji w fabryce Mercedes-Benz w Bremie. Było to w maju 2019 r. Model jest tam wytwarzany na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także SUV-y GLC i GLC Coupé. Akumulatory do EQC z Bremy są produkowane w fabryce Accumotive –spółki w pełni zależnej Mercedes-Benz,w Kamenz niedaleko Drezna. Od końca 2019 r., z myślą o lokalnym rynku, EQC i odpowiednie baterie są produkowane również w Pekinie, w ramach joint venture z Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC). Możliwości wspomnianych zakładów od momentu rozpoczęcia produkcji są stopniowo zwiększane.Rosnąca gama modeli Mercedes-Benz z akumulatorem ładowanym z zewnętrznego źródła prądu spotyka się z bardzo dobrym odbiorem klientów cieszą się one coraz większym popytem. W trzecim kwartale br. po raz pierwszy liczba dostaw takich pojazdów w każdym miesiącu przekraczała 10 000egzemplarzy. W sumie od lipca do września 2020 r. na całym świecie dostarczono 45 000 Mercedesów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in, z czego tylko we wrześniu klienci odebrali około 2500 sztuk EQC. Globalna gama Mercedes-Benz obejmuje obecnie 5modeli wyłącznie na prąd i ponad 20 hybrydowych wariantów plug-in.
Mercedes-Benz