7R inwestuje w ostatnią milę w Gdyni i rozwija zaplecze magazynowe na Pomorzu

7R inwestuje w ostatnią milę w Gdyni i rozwija zaplecze magazynowe na Pomorzu

3.12.2020
Czas czytania ok. 3 minut

Przez ostatnie dziewięć lat wolumen przeładunków w Porcie Gdynia wzrósł o 63%, co oznacza, że jego rozwój jest szybszy niż wzrost gospodarczy kraju w tym samym okresie. Od stycznia do października br. przeładowano tu ponad 20 mln ton towarów. Deweloper 7R rozpoczął właśnie budowę magazynu ostatniej mili sieci 7R City Flex – pierwszego obiektu logistycznego w Gdyni, który powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie portu i blisko centrum miasta. To strategiczna lokalizacja z uwagi na wzrost znaczenia transportu morskiego i intermodalnego w łańcuchach dostaw, które rozwijają się mimo pandemii i ograniczeń gospodarczych.

Deweloper 7R umacnia swoją pozycję na Pomorzu, dodając do portfela inwestycji ponad 14 000 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej w ramach 7R City Flex w Gdyni. Obiekt klasy A ma już kilku najemców, którzy docenili znakomitą lokalizację obiektu. Bliskość portu Gdynia, który uznawany jest za Perłę Polskiej Gospodarki i wewnątrzeuropejskie centrum logistyczne, to jej kluczowy atut. Oddanie budynku do użytku zaplanowane jest w połowie 2021 roku.

W ostatnich latach rynek istniejącej powierzchni magazynowo-logistycznej w aglomeracji trójmiejskiej urósł ponad dziesięciokrotnie. Inwestycja 7R City Flex Gdynia jest częścią tego pozytywnego trendu, początkiem nowej jakości w tej części miasta i elementem większej całości nazwanej Doliną Logistyczną. Gospodarka to system naczyń połączonych. Nowo powstający magazyn pozytywnie wpłynie na otoczenie, a także stworzy nowe możliwości i rozwiązania dla innych sektorów gdyńskiej gospodarki, w szczególności dla branży TSL znajdującej się na krzywej wznoszącej. To z kolei przełoży się na nowe miejsca pracy,

mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, Wiceprezydent Miasta Gdyni.

Północ to strategiczna część Polski dla 7R. Tutaj firma postawiła swój pierwszy magazyn i z powodzeniem rozwija sieć obiektów big box, jak i magazynów miejskich 7R City Flex Last Mile Logistics. Wiele lat doświadczenia i doskonała znajomość lokalnego rynku to atuty dewelopera, który doskonale rozpoznaje potencjał regionu oraz kontynuuje ekspansję na nadmorskich terenach z bardzo dobrą lokalizacją, dostępem do portów oraz transportu intermodalnego.

Cieszę się, że w tym roku tak aktywnie działamy na Pomorzu. Niedawno wygraliśmy przetarg na zakup 20 ha gruntu w Gdańsku w bezpośrednim sąsiedztwie największego głębokowodnego terminalu na Morzu Bałtyckim - DCT Gdańsk. Aktualnie rozpoczynamy budowę strategicznej inwestycji, magazynu miejskiego, który jest odpowiedzią na rosnące wymagania rynku. Nasz City Flex będzie pierwszym magazynem na logistycznej mapie Gdyni, zlokalizowanym tak blisko portu i centrum miasta. Oprócz funkcji składowania, zapewni możliwość uruchomienia produkcji. Obiekt powstanie według najwyższych standardów zrównoważonego budownictwa. Trwa proces jego komercjalizacji,

mówi Maciej Krawiecki, Head of Leasing w 7R.

Generalnym wykonawcą 7R City Flex Gdynia jest Dekpol. To już kolejna wspólna realizacja tej firmy dla dewelopera 7R. Do tej pory partnerzy dostarczyli na rynek nowoczesne obiekty logistyczno-przemysłowe między innymi w Gdańsku, Krakowie, Sosnowcu i Tczewie.

Miejsca z potencjałem

Trójmiasto określane jest jako rynek wschodzący, siódmy pod względem nasycenia magazynami, o bardzo dużych możliwościach dalszego rozwoju. Region ten przechodzi transformację z lokalnego centrum logistycznego na ważny ośrodek w skali kraju. Wszystko dzięki rozbudowie portów oraz infrastruktury drogowej. Dostęp do autostrady A1, łączącej Północ z Południem Polski, oraz drogi ekspresowej S7, biegnącej w kierunku Warszawy i Krakowa, sprawia, że Pomorze zyskuje na znaczeniu na magazynowo-logistycznej mapie Polski. Rozbudowa portów i rosnące znaczenie handlu elektronicznego to dwa kolejne czynniki, jakie składają się na sukces Pomorza w branży TSL.

Obiekt 7R City Flex Gdynia zaprojektowany został przez wewnętrzny dział architektów dewelopera. Inwestycja zaplanowana jest tak, aby samochody wyjeżdżające w stronę Szczecina miały bezpośrednie połączenie z trójmiejską obwodnicą, co nie pozostaje bez znaczenia dla najemców planujących rozwój działalności logistycznej na północy kraju oraz wykorzystywanie tutejszej dobrze rozwiniętej logistyki morskiej i drogowej.

Wyświetlenia: 495

#pomagamypoamgać – opony dla placówek medycznych

3.02.2021

BM Reflex: Obniżek cen paliw na stacjach na razie nie będzie

8.02.2021

Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na kolejny odcinek A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską

23.02.2021

Menedżer przyszłości - menedżer społecznie odpowiedzialny

25.01.2021

Unieważniamy postępowanie na wybór wykonawcy na zaprojektowanie i budowę S1 Mysłowice - Oświęcim

23.02.2021

EFL podwójnie nagrodzony przez sektor budowlany

15.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Wodorowy Solaris Urbino prezentowany w polskich miastach

29.01.2021

KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021 na standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD

11.01.2021

Rozpoczynamy spotkania informacyjne z samorządami w sprawie przebiegu S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

25.01.2021

GoodyearVentures inwestuje w firmęz branżydostaw autonomicznych Starship Technologies

2.02.2021

Zmiany w kierownictwie DACHSER Air & Sea Logistics w regionie EMEA i obu Ameryk

24.02.2021

Wodór zwiększy zasięg ciężarówek do 1 000 kilometrów

16.02.2021