Norwegia już od 2025 roku nie będzie rejestrować samochodów spalinowych

Norwegia już od 2025 roku nie będzie rejestrować samochodów spalinowych

11.12.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Jedną z możliwości administracyjnego ograniczenia emisji CO2 w państwie jest zmniejszenie liczby samochodów spalinowych. Coraz więcej państw czyni kroki w tym kierunku – zapowiadając zakaz rejestracji samochodów konwencjonalnych. Zakaz ten najszybciej ma się pojawić w Norwegii. Już w 2025 roku nie będzie można zarejestrować tam nowego samochodu wyposażonego w silnik spalinowy bądź diesla. Rejestrowane będą tylko pojazdy zeroemisyjne. Za Norwegią idą kolejne kraje – w 2030 zakaz mają wprowadzić Dania, Islandia, Irlandia, Holandia i Szwecja. Do tego grona dołączyła również Wielka Brytania, która w wyniku długiej dyskusji w parlamencie skróciła czas oczekiwania na zakaz aż o 10 lat.

– Trend wprowadzenia zakazu rejestracji samochodów spalinowych postępuje bardzo szybko. W Wielkiej Brytanii trwająca 10 miesięcy dyskusja spowodowała znaczne przyspieszenie wprowadzenia ograniczeń. Pierwotnie mówiło się o zakazie od 2040 roku, następnie wprowadzono bardziej ambitny cel – 2035 rok, by wreszcie ostatnio ogłosić cel na 2030 rok – powiedział serwisowi eNewsroom Maciej Mazurdyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. – To będzie cel, który zdynamizuje rozwój zeroemisyjnego transportu. Kolejne państwa będą dołączały do tych, które wprowadzą ograniczenia. W 2040 roku będzie to między innymi Francja i Hiszpania. Czekamy na moment, w którym dyskusja na temat ograniczeń pojawi się również w Polsce. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych już we wrześniu tego roku zaproponowało uruchomienie takiej dyskusji. Chcielibyśmy porozmawiać szeroko na temat programu Bonus Malus, który funkcjonuje w większości państw europejskich. To system obliczania składki ubezpieczeniowej, jaki może wspierać rozwój pojazdów zeroemisyjnych i wprowadzać dodatkowe obostrzenia dla tych, które są najbardziej negatywne dla środowiska naturalnego. Mamy nadzieję, że ta dyskusja w Polsce będzie się rozwijała i że dołączymy do grona państw, w których będą wprowadzone podobne ograniczenia – wskazuje Mazur.

eNewsroom

Wyświetlenia: 473

Niemal 140 km autostrad w realizacji, kolejne 114 km w przetargu

12.01.2021

Wysoka aktywność deweloperów w 2020 roku

28.01.2021

IVECO Poland przekazało firmie FINE LOGISTICS 500. egzemplarz ciągnika siodłowego IVECO napędzanego gazem ziemnym

19.02.2021

Fracht FWO Polska zwiększa zatrudnienie i przedstawia kierunki rozwoju

23.02.2021

Scania testuje autonomiczne pojazdy na autostradzie w Szwecji

5.02.2021

3 mld zł pomocy dla LOT z budżetu państwa. Odbudowa ruchu lotniczego najwcześniej w 2022 roku

22.01.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Hillebrand wdraża nowoczesne metody odzysku i recyklingu flexitanków

24.02.2021

Rusza postój remontowy rafinerii Grupy LOTOS

1.03.2021

Partnerstwo między Consafe Logistics i Unifaun

27.01.2021

DHL Express inwestuje w więcej nowych samolotów

21.01.2021

Volvo wprowadza na rynek europejski nowy autobus dwupokładowy

28.01.2021

DACHSER wzmacnia własną sieć lotniczą, zwiększając swoje zdolności przewozowe w 2021 r.

2.02.2021