LOTOS LOTOS Asfalt przedłuża umowę z PŻB

LOTOS LOTOS Asfalt przedłuża umowę z PŻB

14.12.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Spółka LOTOS Asfalt zawarła pod koniec listopada br. kolejny roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką. Porozumienie dotyczy dostaw niskosiarkowego, morskiego paliwa żeglugowego – RMD80, które będzie napędzać wszystkie promy armatora. Wartość umowy to około 66 mln złotych.

Kontynuując współpracę z Polską Żeglugą Bałtycką pokazujemy jak ważne jest dla nas budowanie trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Podejmując współpracę z tej rangi firmą gwarantujemy dostępność paliwa i usługę bunkrowania każdego dnia. Równolegle prowadzimy rozmowy z nowymi klientami oraz na bieżąco dostosowujemy naszą ofertę do ich potrzeb. Wszystko to, aby konsekwentnie rozszerzać naszą obecność na rynku morskich paliw żeglugowych – mówi Cezary Godziuk, prezes Zarządu spółki LOTOS Asfalt.

Paliwo dostarczane przez gdańską spółkę będzie zasilać pięć promów pływających pod logo Polferries. Oferowany przez LOTOS Asfalt produkt to wysokiej jakości paliwo z grupy ULSFO (Ultra Low Sulfur Fuel Oil), które nazywane jest również paliwem alternatywnym lub hybrydowym. Co istotne, zawartość siarki w produkcie nie przekracza 0,1%, a paliwo RMD80 spełnia wymagania Konwencji MARPOL ograniczającej emisję tlenków siarki do atmosfery.

Pomimo spadku zainteresowania ruchem pasażerskim, Polska Żegluga Bałtycka zapewnia, że rynek cargo nadal przynosi zyski. – Nasze promy są na tyle wydajne, że rynek cargo jest na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku, a przewozy we wrześniu na linii ze Świnoujścia wzrosły nawet o 6%, co potwierdza dalszy rozwój żeglugi. Dlatego też podjęliśmy po raz kolejny współpracę ze spółką LOTOS Asfalt, która oferuje wysokiej klasy paliwo – mówi Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

LOTOS Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. RMD80 to produkt przeznaczony dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.

Wszystkie pięć promów Polferries pływających na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk - Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund – łączą Świnoujście z Kopenhagą.

LOTOS Asfalt

Wyświetlenia: 447

Biura na karuzeli zmian

23.02.2021

Kraków Airport wprowadza nowe rozwiązanie antywirusowe

2.02.2021

3 mld zł pomocy dla LOT z budżetu państwa. Odbudowa ruchu lotniczego najwcześniej w 2022 roku

22.01.2021

Wilhelm Maybach - 175. rocznica urodzin „Króla konstruktorów”

8.02.2021

Prezentacja Solaris Urbino 12 hydrogen w Krakowie

3.02.2021

SPAR głównym sponsorem Halowych Mistrzostw Europy w Toruniu

23.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Grupa ROBYG – kontraktacja w 2020 roku

14.01.2021

CEVA Logistics w konsorcjum globalnej dystrybucji szczepionek na COVID-19

28.01.2021

Czy powstają teraz bardziej ekologiczne i energooszczędne osiedla

15.02.2021

Kuehne+Nagel zaprasza na kolejne darmowe webinaria z cyklu Incoterms dla zaawansowanych

8.02.2021

Walka o Nowy Zielony Ład – czy uda się zrealizować cele?

28.01.2021

Jakie modernizacje kolejowe w 2021 roku?

4.02.2021