Wprowadzamy czasową zawrotkę na S2

Wprowadzamy czasową zawrotkę na S2

21.12.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Zgodnie z zapowiedzią kierowcy będą mogli korzystać z nowej tzw. zawrotki na węźle Puławska. Na sobotę (19 grudnia) zwołana została komisja wdrażająca czasową organizację ruchu. Oznacza to, że od niedzieli kierowcy będą mieli dodatkową możliwość zjazdu z S2 w ul. Puławską w stronę centrum. Takie rozwiązanie będzie dostępne do zakończenia budowy ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.

Z nowej zawrotki skorzystają wyłącznie kierowcy jadący S2 od zachodu. Zamiast zjeżdżać obecną, docelową łącznicą węzła i na skrzyżowaniu z ul. Puławską skręcać w lewo, będą mogli przejechać trasą główną, a następnie skręcić w lewo i poprzez łącznicę zjazdową od strony Ursynowa dotrzeć do skrzyżowania. Tu w kierunku centrum będzie można skręcić z trzech pasów.

Minimalizowanie utrudnień dzięki etapowaniu prac

Połączenie istniejącego odcinka S2 z budowanym przedłużeniem trasy wymagało dużego zakresu prac. Trzeba było rozebrać dotychczasową zawrotkę i wykonać właściwe prace drogowe, by zniwelować różnicę poziomu pomiędzy istniejącym i budowanym fragmentem trasy. Przebudowany i przedłużony został mur oporowy oraz wykonano nasyp, na którym znalazły się poszczególne warstwy nawierzchni. Ponadto wybudowana została kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny oraz nowe oświetlenie drogowe. Bezpieczeństwo ruchu zostało zapewnione poprzez zamontowane bariery energochłonne czy też oznakowanie pionowe i poziome.

Zaczęło się siedem lat temu

W 2013 roku zakończona została budowa S2 Konotopa - Puławska. W ramach realizacji tego zadania, pod ul. Puławską, GDDKiA wybudowała elementy przyszłego tunelu (strop i ściany szczelinowe), które m.st. Warszawa ma w przyszłości wykorzystać pod poszerzenie ul. Puławskiej. Ponadto na końcu S2 powstała zawrotka jako rozwiązanie tymczasowe i przewidziane do likwidacji w ramach budowy przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły. Rolą zawrotki było zminimalizowanie utrudnień na węźle Puławska, początkowym lub końcowym punkcie Południowej Obwodnicy Warszawy na połączeniu z układem miejskich ulic. Zawrotka miała funkcjonować do czasu wybudowania kolejnego odcinka S2 i otwarcia węzła Puławska w jego docelowym układzie z wszystkimi relacjami skrętnymi w poziomie terenu.

S2 Puławska - Lubelska

Jeszcze w tym roku oddamy do użytku odcinek pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska. Przystąpimy do otwarcia trasy niezwłocznie po uzyskaniu od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Wykonawca ursynowskiego odcinka prowadzi intensywne prace w tunelu oraz poza nim. Planowany termin oddania do użytku tunelu przewidziany jest w II kwartale 2021 roku.

GDDKiA

Wyświetlenia: 546

Jak zwiększyć odporność łańcucha dostaw branży automotive w czasie ograniczeń związanych z pandemią?

2.02.2021

Pierwszy pociąg blokowy DACHSER z Chin do Europy

19.01.2021

LS Logistics zostaje w SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn

18.01.2021

Autobusy Scania w Jeleniej Górze

12.01.2021

BM Reflex: Podwyżki na stacjach powinny wyhamować

25.01.2021

FPP radzi rządowi: nie podwyższajcie podatków, stymulujcie popyt

15.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Menedżer przyszłości - menedżer społecznie odpowiedzialny

25.01.2021

BM Reflex: Obniżek cen paliw na stacjach na razie nie będzie

8.02.2021

Nawierzchnia betonowa czy bitumiczna? Wybrać może wykonawca, GDDKiA wymaga jakości

5.02.2021

Drogowcom zima niestraszna

17.01.2021

Renault Trucks skorzysta w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji

19.01.2021

Jak ulepszyć Miejsca Obsługi Podróżnych? Prezentujemy wyniki ankiety

8.01.2021