Radykalna poprawa warunków przejazdu przez budowaną autostradę A1

Radykalna poprawa warunków przejazdu przez budowaną autostradę A1

29.12.2020
Czas czytania ok. 4 minut

Na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego rusza dwudniowa operacja związana z likwidacją dwóch skrzyżowań jednopoziomowych, które do tej pory znacząco spowalniały ruch. Dotyczy to węzłów Piotrków Trybunalski Zachód (A1/S8) i Piotrków Trybunalski Południe (A1/DK74).

We wtorek 29 grudnia, między godziną 9 i 11, rozpocznie się wdrażanie nowej organizacji ruchu na węźle Piotrków Trybunalski Zachód. W związku konieczne będzie wstrzymanie ruchu na blisko godzinę w dwóch miejscach: na S8 dla jadących z Warszawy w kierunku Katowic przed węzłem Piotrków Trybunalski Północ oraz na budowie A1 dla jadących z Łodzi w kierunku Katowic przed węzłem Piotrków Trybunalski Zachód.

W tym czasie oddany do użytkowania zostanie wiadukt na łącznicy między drogą ekspresową S8 i autostradą A1. Po wprowadzeniu zmian kierowcy jadący od strony Warszawy bezkolizyjnie włączą się do ruchu na budowaną autostradę A1. Zniknie też dotychczasowe skrzyżowanie A1 i S8, na którym mieszały się potoki pojazdów jadących z północy na południe oraz z Warszawy na południe.

Na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego rusza dwudniowa operacja związana z likwidacją dwóch skrzyżowań jednopoziomowych, które do tej pory znacząco spowalniały ruch. Dotyczy to węzłów Piotrków Trybunalski Zachód (A1/S8) i Piotrków Trybunalski Południe (A1/DK74).

We wtorek 29 grudnia, między godziną 9 i 11, rozpocznie się wdrażanie nowej organizacji ruchu na węźle Piotrków Trybunalski Zachód. W związku konieczne będzie wstrzymanie ruchu na blisko godzinę w dwóch miejscach: na S8 dla jadących z Warszawy w kierunku Katowic przed węzłem Piotrków Trybunalski Północ oraz na budowie A1 dla jadących z Łodzi w kierunku Katowic przed węzłem Piotrków Trybunalski Zachód.

W tym czasie oddany do użytkowania zostanie wiadukt na łącznicy między drogą ekspresową S8 i autostradą A1. Po wprowadzeniu zmian kierowcy jadący od strony Warszawy bezkolizyjnie włączą się do ruchu na budowaną autostradę A1. Zniknie też dotychczasowe skrzyżowanie A1 i S8, na którym mieszały się potoki pojazdów jadących z północy na południe oraz z Warszawy na południe.

Najbardziej znacząca zmiana dotyczy jednak likwidacji wielkiego ronda funkcjonującego jako węzeł Piotrków Trybunalski Południe. Od środy 30 grudnia, przejazd na kierunku północ - południe będzie się odbywał na wprost po nowej betonowej jezdni. Z kolei na kierunku wschód - zachód, na trasie Piotrków Trybunalski - Bełchatów, kierowcy zyskają możliwość przejazdu przez północny wiadukt węzła. Wprowadzenie nowej organizacji ruchu będzie jednak wymagało wstrzymania ruchu na wszystkich wlotach wielkiego ronda na blisko dwie godziny między 9 i 11.

Po wprowadzonych zmianach zachowane zostaną wszystkie relacje skrętne na węźle, jednak nieco bardziej skomplikowana będzie zmiana kierunku jazdy. Niezbędna będzie duża doza ostrożności i skupienia przy wykonywaniu manewru zmiany kierunku jazdy. Ilustrują to załączone grafiki.

W związku z koniecznością wstrzymania ruchu na czas wprowadzenia nowej organizacji, warto rozważyć wybór innej trasy. Odcinek, na którym będzie zmieniana organizacja, można ominąć, jadąc przez Piotrków Trybunalski drogą krajową nr 91.

Niemal trzy miesiące przed planowanym terminem tzw. megarondo przejdzie do przeszłości. Wprowadzone zmiany oznaczają również, że kierowcy będą mieli do dyspozycji kolejne cztery kilometry zachodniej betonowej jezdni, czyli na całości blisko 16-kilometrowego odcinka przyszłej autostrady A1 Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe. Oznacza to, że na terenie budowy autostrady A1 zniknie największe wąskie gardło, zatem przejazd tą trasą zdecydowanie się skróci i będzie bardziej komfortowy.

To nie wszystko, wkrótce kierowcy wjadą na pierwsze cztery kilometry betonowej jezdni, najdłuższego 25-kilometrowego odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Od granicy kontraktu koło Piotrkowa Trybunalskiego dostępna będzie wschodnia jezdnia, a na niej po jednym pasie ruchu w obu kierunkach.

Nadal jest to jednak plac budowy o długości 81 km, z czego na 61 km będziemy korzystamy już z nowej betonowej jezdni, a na 57 km poruszamy się w obu kierunkach nową betonową jezdnią, mając do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Kierowcy są zobowiązani do przestrzegania przepisów, w tym ograniczeń prędkości. Wkrótce będzie to egzekwował odcinkowy pomiar prędkości.

GDDKiA

Wyświetlenia: 551

Rozbieżności między podażą a popytem na transport morski powodują wzrost cen

11.02.2021

Na co Polska wyda 30 miliardów euro z grantów unijnych?

27.01.2021

Daimler i Infosys ogłaszają strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju innowacji opartych na chmurze hybrydowej oraz transformacji infrastruktury IT w sektorze motoryzacyjnym

7.01.2021

Zmiany kadrowe w Mercedes-Benz Polska

30.12.2020

Rafineria w Gdańsku zabezpieczona na mrozy

18.01.2021

Poznań nadal stabilnym rynkiem dla najemców - raport Cresa Polska

24.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Mobilność ELEKTRYCZNA: RENAULT TRUCKS D WIDE Z.E WYPOSAŻONY W PANELE SŁONECZNE

11.01.2021

Stopa bezrobocia nie pokazuje prawdziwej aktywności zawodowej

11.02.2021

DACHSER organizuje logistykę szczepionek w Berlinie

11.01.2021

Umowa na dokumentację dla węzła w Jaworniku na Zakopiance

9.02.2021

130 nowych ciągników siodłowych Volvo we flocie DBK Rental!

7.01.2021

Jak menedżerowie motywują swoich pracowników w erze pracy online?

7.01.2021