Pojazdy Scania na lotnisku w Liège

Pojazdy Scania na lotnisku w Liège

7.01.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Choć większość portów lotniczych na świecie ucierpiało w wyniku pandemii, lotnisko w Liège radzi sobie doskonale dzięki rosnącej liczbie przesyłek lotniczych. Ten belgijski port codziennie obsługuje 2500 ton przesyłek, które dostarczane są w ramach 140 lotów dziennie. Te rekordowe ilości plasują Liège na siódmym miejscu na liście największych portów lotniczych w Europie.

Niedawno na lotnisku w Liège wycofano z użytku dwie wysłużone cysterny na paliwo. Zastąpiono je nowymi pojazdami Scania P320 6x4. Port lotniczy samodzielnie zajmuje się zaopatrzeniem w paliwo, toteż ponosi odpowiedzialność za cały proces –począwszy od przyjęcia paliwa lotniczego, aż po tankowanie samolotów. W przypadku samolotów towarowych przylot przeważnie następuje w nocy, więc po zmierzchu personel zajmujący się tankowaniem ma zazwyczaj pełne ręce roboty.

Łączna pojemność zbiorników magazynowych paliwa na lotnisku wynosi obecnie 6000 m3, ale już niedługo wzrośnie o kolejne 1750 m3. Zmiana ta jest niezbędna, by sprostać rosnącemu natężeniu ruchu lotniczego. W 2020 r. lotnisko w Liège dostarczyło nieodnotowaną wcześniej ilość 550 tys. m3 paliwa, a pod koniec października pobiło wszelkie rekordy, osiągając poziom 2,5 mln litrów w ciągu jednego dnia.

Cysterny ma lotnisku

Liczba cystern flotowych odzwierciedla wspomniany rosnący popyt. Lotnisko posiada obecnie osiem cystern marki Scania. Flota wkrótce powiększy się o kolejny pojazd.

Współpraca z firmą Scania sięga 1997 roku. Powód był prosty: Scania była jedynym producentem, który dostarczał pojazdy na tyle niskie, by zmieściły się pod skrzydłami BAe 146, które wtedy dominowały na wszystkich lotniskach – podkreśla Christian Delcourt, rzecznik prasowy lotniska w Liège .

Cysterny przystosowano do użytku specjalistycznego, co oznacza, że ich podwozie wydłużono i odpowiednio dostosowano. Zainstalowano w nich także system pomp z układem filtracji, jak również sprzęt umożliwiający dostęp do dysz znajdujących się na wysokości nawet czterech metrów (w przypadku Boeingów 747).

Oprócz dostarczonego w grudniu 2020 r. pierwszego nowego pojazdu Scania P320, do floty obsługującej lotnisko już za kilka miesięcy dołączy kolejny, gdy zbiornik z wysłużonej cysterny zostanie poddany regeneracji.



Scania

Wyświetlenia: 263

3 mld zł pomocy dla LOT z budżetu państwa. Odbudowa ruchu lotniczego najwcześniej w 2022 roku

22.01.2021

Płatności mobilne na stacjach Circle K w całej Polsce

14.12.2020

Paczkomaty® InPost z gwarancją dostawy przed świętami

17.12.2020

Norwegia już od 2025 roku nie będzie rejestrować samochodów spalinowych

11.12.2020

Ile kosztuje darmowa komunikacja miejska

14.12.2020

Rusza akcja edukacyjna dla dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego

18.01.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Pomiędzy Tarczynem a obwodnicą Grójca jedziemy docelowymi jezdniami realizowanej S7

17.12.2020

Jak wygląda jesienna sytuacja gospodarcza Polski?

22.12.2020

Rynek intermodalny odnotowuje wzrosty, mimo że globalne problemy wpływają negatywnie na jego rozwój

28.11.2020

Kuehne+Nagel i Air France KLM Martinair Cargo uruchamiają pierwszą neutralną węglowo towarową trasę lotniczą

21.01.2021

Wyróżnienia Fleet Leader 2020

30.11.2020

Kolejne wdrożenie autorskiej innowacji w ID Logistics – tym razem pneumatyczne ramię do paletyzacji

4.01.2021