KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021 na standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD

KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021 na standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD

11.01.2021
Czas czytania ok. 3 minut
  1. Rajd Dakar rozpoczął się 3 stycznia w Dżuddzie, w Arabii Saudyjskiej. Wyścig ten, zwany maratonem sportów motorowych, liczy ponad 7500 km i zakończy się 15 stycznia. Słynna rywalizacja uznawana jest za jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie. Na dobrej drodze do kolejnego sukcesu w tych zmaganiach są załogi KAMAZ-master wspierane przez Goodyeara, które obecnie zajmują pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji ogólnej.

    Każdy kilometr tras specjalnych z edycji 2021 jest zupełnie nowy w stosunku do poprzedniego roku, a rajd po raz kolejny testuje nerwy zespołów i solidność ich sprzętu. Kolejna zmiana to ograniczenie przez organizatora liczby szybkich odcinków, aby wyeliminować potencjalną przewagę konkurencyjną niektórych mocniejszych pojazdów.

    Pierwsza połowa wyścigu okazała się dla niektórych zespołów trudna, czego efektem była eliminacja pięciu teamów w segmencie samochodów ciężarowych podczas pierwszych sześciu etapów, w tym załogi z numerem 502 prowadzonej przez Siergieja Wiazowicza z MAZ Autosport, zdobywcę brązowego medalu w Dakarze 2020. Trudności nie ominęły też obrońcy tytułu mistrza i zwycięzcy Rajdu Dakar 2020, Andrieja Karginowa z KAMAZ-master, który podczas pierwszych dwóch dni rywalizacji zmagał się z problemami technicznymi, spadając na 10. pozycję w klasyfikacji generalnej, ale pokazał prawdziwego ducha walki i awansował na 8. miejsce w zestawieniu ogólnym tuż przed dniem odpoczynku w Ha'il 9 stycznia.

    W tym roku drużyna KAMAZ-master po raz kolejny prezentuje się bardzo dobrze, zdobywając sześć z siedmiu zwycięstw etapowych i jak dotąd dwa do trzech miejsc na podium. Po siedmiu etapach ekipa fabryczna zajmuje pierwsze trzy miejsca w rankingu ogólnym. Prowadzi Dmitrij Sotnikow (załoga nr 507) z przewagą nad kolegami z drużyny Szibałowem (+00 45' 46") i Mardiejewem (+01 05' 06"). Pierwszą piątkę uzupełniają zawodnicy Ales Loprais, INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA (+01 21' 47") i Martin Macik, BIG SHOCK RACING (+01 42' 01").

    „Dakar 2021 jest jeszcze trudniejszy niż poprzednia edycja. Nigdy nie widziałem tak wyrównanego wyścigu, szczególnie na 4. etapie. Każdy etap to nowe wyzwania, w tym wysokie piaszczyste wydmy, w których łatwo ugrzęznąć, skaliste kaniony oraz suche koryta rzek, które codziennie sprawdzają granice możliwości kierowców, ciężarówek i opon. Po raz kolejny standardowe opony Goodyear OFFROAD ORD pokazują swoje niezwykłe osiągi pod względem przyczepności i wytrzymałości. Nasze załogi mogą całkowicie skupić się na wyścigu, nie martwiąc się o opony i przeć do zwycięstwa bez względu na trudne warunki na trasie” – powiedział Władimir Czagin, kierownik zespołu KAMAZ-master.

    „Ciężarówki KAMAZ-master o mocy 1 150 KM i masie 9,5 tony to jedne z najbardziej niesamowitych pojazdów w Dakarze. Na szybkich odcinkach osiągają prędkość do 140 km/h. Odcinki wymagające bardziej ostrożnej jazdy stanowią wyzwanie dla załóg, ponieważ pod piaskiem kryją się ostre kamienie, a znaczna część rajdu przebiega po skalistych nawierzchniach. Podobnie jak podczas codziennej działalności naszych klientów, produkty Goodyear wspierają załogi w jak najszybszym dotarciu z punktu A do B lub od startu do mety, bez żadnych niespodzianek” – wyjaśnił Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie.

    Te ekstremalne warunki użytkowania są dla Goodyeara wyjątkową okazją do przetestowania wytrzymałości i osiągów standardowych produktów oraz zaawansowanej technologii karkasu wykorzystywanej w rozwoju opon dla samochodów terenowych i drogowych.

    Firma KAMAZ, która w pełnym zakresie opracowuje, projektuje i montuje ciężarówki wyścigowe, wybrała Goodyeara jako zaufanego partnera w dziedzinie opon. Zespół startuje w Rajdzie Dakar od 1990 r., a do 2020 roku odniósł 17 zwycięstw.

Goodyear

Wyświetlenia: 125

Logistyka kontraktowa w dobrym miejscu – DACHSER Polska w Gdańsku

1.12.2020

Najnowsza inwestycja European Logistics Investment w regionie Krakowa powiększy portfolio spółki o ponad 18 000 mkw. powierzchni logistycznej

14.01.2021

Biurowiec EQ2 z rozwiązaniami wspierającymi bezpieczeństwo

4.12.2020

Pandemia a rynek B2B w 2020 roku: digitalizacja i skracanie łańcuchów dostaw

11.12.2020

FPP: Ozusowanie umów zleceń od 2022 roku?

12.01.2021

Polska na 41. miejscu w rankingu globalizacji

18.12.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Pierwsza Scania 770S w Polsce

7.01.2021

Rozpoczęło się drążenie tunelu na S3 w Sudetach

6.12.2020

Ekonomia nadal na biegu wstecznym – nastroje na koniec roku

17.12.2020

Przetargi na dwie obwodnice w woj. podlaskim

29.12.2020

Ogłosiliśmy przetarg na dokumentację projektową dla obwodnicy Kruszwicy

8.12.2020

Wyróżnienia Fleet Leader 2020

30.11.2020