Ekologia w biurze

Ekologia w biurze

12.01.2021
Czas czytania ok. 4 minut

Coraz częściej zauważamy, jak ważne jest dbanie o środowisko. Staramy się ograniczać plastik, jeść mniej mięsa, jak również chodzimy z własną bawełnianą torbą na zakupy – to wszystko jedynie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę kondycji Ziemi. Aby mieć realny wpływ na ekologię, musimy te działania przenieść na każdy aspekt naszego życia, również na pracę, w której spędzamy średnio 40 godzin tygodniowo. Według danych z raportu Green Generation aż 76% firm uwzględnia ekologię w swoich strategiach działania, jednak nadal pozostaje odsetek tych postępujących wbrew środowisku i niedbających przy tym o jego dobro.[1] Przedstawiamy kilka praktyk, które można wdrożyć w firmie w celu poprawy sytuacji środowiska naturalnego.

Chroń drzewa – oszczędzaj papier

Przede wszystkim powinniśmy zredukować ilość wykorzystywanego przez firmę papieru. Pamiętajmy, że nie musimy drukować wszystkich dokumentów. W dobie cyfryzacji możemy z nich korzystać w formie elektronicznej. Kolejnym nawykiem, który warto wprowadzić w miejscu pracy, jest drukowanie dwustronne, a także ponowne wykorzystanie kartek, które mają zadrukowaną tylko jedną stronę. Według danych Greenpeace rocznie, na całym świecie produkuje się aż 367 mln ton papieru. Część jest wytwarzana z makulatury, jednak gdyby tak nie było, musielibyśmy wyciąć aż 6 miliardów drzew i zużyć 10 milionów ton wody[2].

Stosuj 3R (Reduce – Reuse – Recycle)

Pierwszym krokiem do wprowadzenia zasad recyclingu w przedsiębiorstwie jest postawienie koszy na śmieci, które umożliwią ich sortowanie. Dzięki temu wyrzucone przez nas odpady mogą dostać nowe życie, ponieważ zostaną przetworzone i wykorzystane ponownie. To samo dotyczy urządzeń elektrycznych.

Brother stara się minimalizować wpływ na środowisko poprzez powtórne wykorzystanie surowców przy produkcji nowych produktów. – W ramach gospodarki okrężnej, którą wspieramy, oferujemy możliwość utylizacji zużytych tonerów i tuszy. Nasi klienci w bardzo szybki i prosty sposób mają możliwość darmowego zwrotu wyeksploatowanych artykułów, które następnie są utylizowane w centrach specjalnie do tego przeznaczonych. W ten sposób nie tylko przyczyniają się do poprawy środowiska, ale również wspierają organizację charytatywną Cool Earth, która ratuje lasy deszczowe – mówi Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Oszczędzaj zasoby

Nadmierne zużywanie energii to zjawisko, z którym boryka się wiele biur. Codzienne korzystanie z wielu urządzeń w tym samym czasie wymaga zasilenia praktycznie przez cały dzień. Sposobem na zminimalizowanie tego problemu jest wyposażenie biura w urządzenia i narzędzia energooszczędne. Warto również zadbać o to, aby w ciągu dnia pracownicy jak najwięcej korzystali ze światła dziennego – wpłynie to nie tylko na ich samopoczucie i komfort pracy, ale również na zminimalizowanie zużycia energii elektrycznej. Jak jeszcze możemy ograniczyć zużywanie energii? Przede wszystkim wyłączajmy urządzenia z sieci zawsze wtedy, kiedy z nich nie korzystamy. Oszczędzanie rzeczywiście może się opłacić – również koszty utrzymania biura mogą znacznie się obniżyć.

Zmiana nawyków w miejscu pracy to klucz nie tylko do budowania wizerunku firmy jako odpowiedzialnej społecznie, ale również wpłynięcie na zmianę postawy u pracowników.

Firma Brother od początku istnienia propaguje idee środowiskowe. Wśród jej działań wyróżnić możemy akcję Click for the Earth ( ), w ramach której przekazywane są dotacje na między innymi: ochronę lasów, redukcję emisji C02, czy też powstrzymywanie globalnego ocieplenia. Click for the Earth to część szerszych działań – Brother Earth, które rozwiązują problemy środowiska na całym świecie.

Działania na rzecz ochrony środowiska powinny być wpisane w strategię każdej firmy. Jako marka świadoma tych potrzeb, pragniemy kreować zachowania proekologiczne wśród naszych konsumentów. Jak dotąd udało nam się przeprowadzić między innymi akcję sadzenia drzew w Parkach Narodowych na Polesiu, w Chojnowie, w Górach Stołowych, jednak na tym nie poprzestajemy. Pragniemy dalej realizować strategie proekologiczne, wzmacniając markę odpowiedzialną za zmiany społeczne – oznajmia Katarzyna Idzkiewicz.

Nasza planeta znalazła się w momencie, w którym szczególnie potrzebuje pomocy. Jeśli firmy będą podejmowały świadome działania na rzecz ochrony środowiska, będziemy dalej mogli cieszyć się pięknem natury. – Praca to idealne miejsce do promowania zachowań proekologicznych i inspirowania naszych pracowników do dalszych, samodzielnych aktywności w tym kierunku – dodaje ekspert marki Brother.

[1]https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/01/GreenGeneration_WspolnieNaRzeczZiemi.pdf

[2]https://www.ekonsument.pl/a66466_czy_polskie_biura_sa_ekologiczne.html

Wyświetlenia: 106

Circle K oraz Polski Czerwony Krzyż otoczyli świąteczną opieką seniorów w całej Polsce

11.01.2021

Piątka Kaczyńskiego i problemy z pracownikami - to sadownicy i rolnicy zapamiętają z 2020 roku

12.01.2021

Czym kuszą nas inteligentne samochody?

15.12.2020

Kolejne miasta z usługą InPost Urząd24

11.12.2020

Sprawdzamy postęp prac na budowie S7 Napierki - Płońsk

3.12.2020

Logistyka kontraktowa w dobrym miejscu – DACHSER Polska w Gdańsku

1.12.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Autobusy Scania w Jeleniej Górze

12.01.2021

Polskie e-sklepy więcej sprzedają za granicę

27.11.2020

Odcinki pozbawione kategorii dróg krajowych i zaliczone do dróg wojewódzkich w 2020 roku

13.01.2021

„Zielona droga” za droga dla MŚP. 87 proc. firm rezygnuje z OZE przez koszty inwestycji

30.11.2020

LOTOS uruchamia testy nowej aplikacji

22.12.2020

Produkcyjny jubileusz: wyprodukowano 400-tysięczną Klasę G

11.12.2020