Bezpieczne drogi naturalnych lekarstw

Bezpieczne drogi naturalnych lekarstw

13.01.2021
Czas czytania ok. 6 minut

Bezpieczne i pewne międzynarodowe łańcuchy dostaw mają kluczowe znaczenie dla sektora farmaceutycznego. We współpracy z firmą A.Vogel, producentem naturalnych lekarstw, firma DACHSER wdrożyła własne, zorientowane na jakość rozwiązanie logistyczne o wartości dodanej. DACHSER zaproponował maksymalną elastyczność - pakowanie preparatów ziołowych w różne pudełka transportowe w zależności od pory roku.

„Sama natura jest najlepszym lekarzem”- te słowa mądrości przypisuje się Hipokratesowi, greckiemu lekarzowi często nazywanemu „ojcem medycyny”. Lecznicza moc roślin jest doceniana od tysiącleci. Dla szwajcarskiego pioniera naturalnej medycyny Alfreda Vogla (1902–1996) przyroda była „ulubionym uniwersytetem”. Dlatego firma, którą założył, produkuje preparaty roślinne, produkty odżywcze i suplementy oparte na świeżych, organicznych składnikach. Ich odbiorcami są zwolennicy medycyny naturalnej w wielu krajach na całym świecie.

Ziołolecznictwo, zwane również fitoterapią (po grecku phyton oznacza roślinę) to rynek wart miliardy. Środki roślinne są najczęściej wybierane przez osoby cierpiące na przeziębienie, ale są również popularne w leczeniu i zapobieganiu innych chorób układu oddechowego, kojeniu nerwów oraz są skutecznym sposobem na poprawę trawienia.

Z punktu widzenia logistyki nie są to produkty łatwe w transporcie. Podlegają one tym samym standardom dobrych praktyk dystrybucji, co inne leki. „Widzimy, że nacisk na kontrole - ze strony różnych władz, zarówno w Szwajcarii, jak i za granicą, ale przede wszystkim ze strony klientów - firm z tej branży stale rośnie” - mówi Samuel Haller, Country Manager Air & Sea Logistics w Szwajcarii.

Coraz silniejsza konkurencja

W dużych korporacjach farmaceutycznych istnieją całe, wyspecjalizowane działy, których zadaniem jest zapewnianie odpowiednich standardów jakości, jednak dla wielu małych i średnich firm farmaceutycznych często jest to problem. Nie posiadają wystarczających zasobów, aby zmapować i przeanalizować procesy jakościowe w logistyce, co prowadzi w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji do wzrostu kosztów.

A.Vogel wdrożył system zarządzania jakością w swoich procesach produkcyjnych, jednak szybko stało się jasne, że potrzeba czegoś więcej. „Zdaliśmy sobie sprawę, że potrzebujemy dostępnych na już, dostosowanych do potrzeb rozwiązań logistycznych w celu optymalizacji łańcucha dostaw i utrzymania standardów jakości” - mówi Bernhard Bärtschi, dyrektor ds. Rynków międzynarodowych w firmie A.Vogel. I tak trzy lata temu na drodze przedsiębiorstwa pojawił się DACHSER.

"Zdaliśmy sobie sprawę, że potrzebujemy dostępnych na już, dostosowanych do potrzeb rozwiązań logistycznych w celu optymalizacji łańcucha dostaw i utrzymania standardów jakości."

„Pomysł polegał na optymalizacji łańcucha dostaw i uzyskaniu zintegrowanej sieci usług, co miało przełożyć się na obniżenie kosztów i zapewnienie prawidłowego przebiegu procesów z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych” - wspomina Haller. Rozwiązanie DACHSER musiało uwzględniać wszystkie rodzaje transportu, ale nie oznaczało samodzielnej obsługi w zakresie każdego z jego rodzajów. Zamiast tego skupiono się na znalezieniu kompletnego rozwiązania. „Wielu producentów nie doszacowuje kosztów pośrednich, które powstają w transporcie na styku różnych przewoźników” - wyjaśnia Haller. Przeładunki, czas oczekiwania i opóźnienia w przesyle danych często kosztowały więcej, niż początkowo zakładały firmy. Tak było kiedyś w firmie A.Vogel, która współpracuje z różnymi dostawcami w ramach swoich łańcuchów dostaw. „W branży spedycyjnej producent może wybierać między zwykłym a ekskluzywnym ładunkiem” - mówi Bärtschi. Ale nie zawsze jest to najbardziej opłacalna opcja Naturalne lekarstwa wymagają odpowiednich warunków

Duża część zagranicznej działalności A.Vogel obejmuje dostawy do Kanady i RPA. Wymagania oznaczają, że transport do któregokolwiek z tych krajów nie jest łatwy. Analiza ryzyka związanego z transportami wykazała, że ​​należy skupić się na pytaniach o okres trwałości i wrażliwość na temperaturę preparatów ziołowych. „Bardzo długo omawialiśmy ten złożony problem z firmą DACHSER” - wspomina Bärtschi.

Świeże rośliny to podstawa...

Aby zbadać sprawę, przesyłki testowe najpierw umieszczano w zwykłych pojemnikach i mierzono temperaturę zawartości w krótkich odstępach czasu. Przykładowo, w transporcie morskim, który przecina równik w drodze do Republiki Południowej Afryki, testy te wykazały duże wahania temperatury dochodzące do 25 stopni Celsjusza. W transporcie lotniczym temperatury mogą stać się krytyczne podczas tymczasowego składowania na płycie lotniska np. w Dubaju. Biorąc pod uwagę te czynniki, użycie standardowych pojemników nie mogło być pierwszym wyborem A.Vogel. Jednak same kontenery chłodnicze również nie były rozwiązaniem, ponieważ ich wykorzystanie znacznie zwiększyłyby koszty.

Rozwiązanie zaproponowane przez DACHSER było genialne w swej prostocie: maksymalna elastyczność. Preparaty ziołowe są pakowane w różne pudełka transportowe w zależności od pory roku. W miesiącach letnich trafiają do chłodni, a od października transporty do RPA mogą odbywać się tradycyjnymi kontenerami. Towary wysyłane frachtem lotniczym są wysyłane tylko bezpośrednim lotem, aby uniknąć przeładunku i czasu oczekiwania w upalnym Dubaju. „Razem z DACHSER wypracowaliśmy optymalny sposób działania” - mówi Bärtschi.

Unikalne i sieciowe podejście

Wdrażając elastyczne rozwiązania logistyczne, konieczne jest również myślenie z perspektywy interdyscyplinarnej i multimodalnej” - radzi Haller. Oznaczało to angażowanie różnych specjalistów we właściwych momentach specjalizujących się w naukach przyrodniczych i opiece zdrowotnej a także specjalistów w zakresie usług kontenerowych i całopojazdowych z DACHSER Air & Sea Logistics oraz ekspertów DACHSER Cargoplus Food. „Nie ma zbyt wielu dostawców logistyki, którzy mogą zaoferować takie podejście – to naprawdę wyróżnia DACHSER na rynku” - dodaje Haller.

...leczenia oraz produkcji....leczenia oraz produkcji.

Zoptymalizowany łańcuch dostaw

Wymiana pomysłów między DACHSER i A.Vogel trwała przez około rok i dotyczyła wszystkich aspektów, od oceny ryzyka i środków kontroli szkód po definicję i formalizację procesów. Obie strony udzieliły porad i omówiły, przeanalizowały i ponownie uruchomiły procesy. „Klient zawsze ma ostatnie słowo i to on decyduje” - mówi Haller. Dla Bärtschiego bardzo istotne jest to, że jednym z rezultatów było znaczne uproszczenie łańcucha dostaw, a tym samym niższy koszt.

Obecnie A.Vogel korzysta głównie z usług frachtu morskiego DACHSER, chociaż zdarza mu się również korzystać z transportu lotniczego. Cargoplus Food dostarcza towary samochodami ciężarowymi do Grecji, Irlandii Północnej, Wielkiej Brytanii i Szwecji.

Bärtschi uważa, że wdrożenie zintegrowanego rozwiązania logistycznego poprawiło jakość dostaw. „Transport to produkt, ale usługi doradcze DACHSER zamieniają go w jeden element kompleksowej koncepcji logistycznej” - mówi. Rezultatem jest zoptymalizowany łańcuch dostaw, w którym standardy jakości wyrobów farmaceutycznych są utrzymywane i płynnie dokumentowane aż do klienta końcowego. Dzięki temu szybka i niezawodna dostawa stała się kolejną przewagą konkurencyjną A.Vogel.

Dachser

Wyświetlenia: 104

Znamy oferty na autostradę A2 pomiędzy Siedlcami a rejonem m. Malinowiec

28.12.2020

Niech żyje chemia: Dziesięć lat DACHSER Chem-Logistics we Francji i czwarty rok w Polsce

17.12.2020

Sprawdzamy postęp prac na budowie S7 Napierki - Płońsk

3.12.2020

Energiczna współpraca EFL i EnergiaPort. Panele słoneczne w leasingu 103%

23.11.2020

„Zielona droga” za droga dla MŚP. 87 proc. firm rezygnuje z OZE przez koszty inwestycji

30.11.2020

W tym roku kierowcy zyskają 15 kilometrów S2

24.11.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Ponad 385 km - tyle dróg planujemy oddać do ruchu w 2021 roku

30.12.2020

130 nowych ciągników siodłowych Volvo we flocie DBK Rental!

7.01.2021

Wyzwania w branży transportowej i logistycznej

24.11.2020

Rozpoczęło się drążenie tunelu na S3 w Sudetach

6.12.2020

Rusza budowa obwodnicy Smolajn

17.12.2020

CEVA Logistics uruchamia najszybszy serwis drogowy między Chinami a Europą dla przesyłek LTL

14.12.2020