Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych wymaga wydajnego  i zrównoważonego transportu akumulatorów

Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych wymaga wydajnego i zrównoważonego transportu akumulatorów

13.01.2021
Czas czytania ok. 3 minut

Pojazdy elektryczne to przyszłość światowej motoryzacji. Jednak transport akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych nadal stanowi problemy - jest niebezpieczny i kosztowny. Wykorzystywanie specjalistycznych opakowań wielokrotnego użytku CHEP na akumulatory pozwala eliminować ryzyko środowiskowe oraz finansowe.

Popyt na pojazdy elektryczne i hybrydowe nieustannie przyspiesza. Napędzany jest m.in. przez rosnącą świadomość konsumentów oraz prawodawstwo z zakresu ochrony środowiska. Nawet w trakcie obecnej pandemii sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) i hybrydowych (PHEV) w Europie ucierpiała w znacznie mniejszym stopniu niż sprzedaż samochodów spalinowych. Długoterminowe prognozy sprzedaży pojazdów elektrycznych dla okresu po zakończeniu pandemii koronawirusa przewidują szybsze ożywienie tego segmentu i uzyskanie 42% europejskiego rynku samochodowego do roku 2030[1].

Inwestycji w produkcję pojazdów EV/PHEV jest coraz więcej. Jednocześnie akumulatory są najdroższym i najbardziej krytycznym elementem składowym – ich koszt sięga 25–40% całkowitego kosztu produkcji samochodu[2]. Rygorystyczne przepisy dotyczące transportu akumulatorów narażają producentów i dostawców na znaczne ryzyko zarówno pod względem kosztów, jak i odpowiedzialności.

Według prognoz akumulatory litowo-jonowe zdominują rynek EV/PHEV w ciągu najbliższej dekady[3].

Lit jest jednak wysoce łatwopalny, a w dużych akumulatorach EV może dojść do wycieku i zjawiska gwałtownego rozbiegania termicznego w przypadku niewłaściwej obsługi, co może spowodować straty ekologiczne i finansowe. Z tego względu komponenty te zaliczono do klasy 9 towarów niebezpiecznych (grupa pakowania II), a ich opakowania transportowe wymagają rygorystycznej certyfikacji przez ONZ[4]. Akumulatory muszą być zabezpieczone przed przegrzaniem, przechowywane stabilnie i w zamknięciu, aby wykluczyć narażenie na działanie powierzchni przewodzących prąd. Ze względu na takie koszty stosowanie opakowań jednorazowych jest nieopłacalne.

Dlatego firma CHEP wykorzystała globalną skalę swojej działalności i doświadczenie we współpracy z branżą motoryzacyjną, aby opracować rozwiązania wielokrotnego użytku. Dzięki nim z transportu akumulatorów wyeliminowano ryzyko i zbędne odpady.

Pojemniki Eurobin i IsoBin firmy CHEP są jednymi z najczęściej używanych krajowych i międzynarodowych pojemników transportowych w łańcuchu dostaw przemysłu motoryzacyjnego. Ponadto CHEP – jako największa na świecie firma oferująca pooling współdzielonych nośników wielokrotnego użytku – zapewnia jakość pojemników i ciągłość dostaw niezależnie od zmian w zapotrzebowaniu.

- Dbamy o to, aby transport akumulatorów w łańcuchu dostaw odbywał się bezpiecznie, szybko i ekonomicznie. Nasze pojemniki Eurobin i IsoBin spełniają wszystkie wymogi ONZ i certyfikatów celnych dla transportu towarów niebezpiecznych dzięki m.in. ściśle dopasowanym pokrywom, prowadnicom na taśmy i wkładkom dostosowanym do potrzeb klienta. Firmy współpracujące z CHEP nie muszą inwestować w takie specjalistyczne opakowania, ponieważ płacą jedynie za potrzebne pojemniki, które są dostarczane we wskazanym miejscu i czasie – zaznacza Murray Gilder, wiceprezes CHEP Automotive & Industrial Solutions.

Od ponad 30 lat CHEP jest światowym liderem w redukcji kosztów i promowaniu zrównoważonego profilu działalności, oferując rozwiązania opakowaniowe wielokrotnego użytku dla branży motoryzacyjnej i współpracując z producentami OEM i Tier 1 na całym świecie.

[1]Deloitte: Pojazdy elektryczne – wyznaczanie kursu na rok 2030

[2]UBS – Serce pojazdu elektrycznego

[3]IEA – Globalna prognoza dla segmentu pojazdów elektrycznych 2020

[4]Konwencja o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF), Załącznik C – Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych (RID)

Wyświetlenia: 108

Circle K EXTRA zmienia się dla swoich klientów

9.12.2020

Volvo Trucks podpisuje duże zamówienie z firmą Hama Polska na 2021 r.

7.01.2021

System polityczny w Polsce nie działa. Widać to po spektakularnej porażce systemu opieki zdrowotnej

9.12.2020

European Logistics Investment razem z Panattoni dostarczą 45 000 mkw. nowoczesnej powierzchni logistycznej we Wrocławiu

30.11.2020

Czym kuszą nas inteligentne samochody?

15.12.2020

Hybrydy i elektryki hitem polskiego rynku w 2020 r

11.12.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Sprawdzamy postęp prac na budowie S7 Napierki - Płońsk

3.12.2020

To już 20 000 autobusów z fabryki Solarisa!

16.12.2020

FPP: Ozusowanie umów zleceń od 2022 roku?

12.01.2021

Które formy rządowej pomocy dla przedsiębiorców nadal są dostępne?

30.11.2020

DACHSER z setnym lotem czarterowym w 2020 roku

7.01.2021

Debiut AAVision w styczniu 1996 r.: 25 lat temu zaczęła się historia sukcesu SUV-ów Mercedes-Benz

13.01.2021