Dodatkowe wyposażenie pojazdów Renault Trucks w kontekście zmian dotyczących nowych norm bezpieczeństwa w  Wiedniu i Londynie

Dodatkowe wyposażenie pojazdów Renault Trucks w kontekście zmian dotyczących nowych norm bezpieczeństwa w Wiedniu i Londynie

26.01.2021
Czas czytania ok. 4 minut

W związku z wprowadzanymi ograniczeniami wjazdu dla pojazdów ciężarowych do Aglomeracji Londyńskiej i Wiednia, właściciele pojazdów poruszających się po tych dwóch stolicach, muszą dostosować swój pojazd do nowych norm bezpieczeństwa.

Nowo obowiązujące wymogi dot. bezpieczeństwa poruszania się pojazdów ciężarowych po centrach największych miast Europy to standard, do którego powoli powinni zacząć się przyzwyczajać wszyscy przewoźnicy. Prognozuje się, że w ślad za Wiedniem Londynem pójdą kolejne stolice europejskich miast. Dlatego Renault Trucks Polska wspólnie z firmą Brigade przygotowało ofertę na niezbędne dodatkowe wyposażenie pozwalające na spełnienie nowych norm.

OGRANICZENIA W WIEDNIU

Austria jako jeden z pierwszych krajów Unijnych wprowadził z dniem 1 kwietnia 2020 roku na terenie całej aglomeracji miasta Wiednia zakaz poruszania się pojazdów powyżej 7,5 tony bez posiadania na pokładzie elektronicznego asystenta do skrętu w prawo. Austriacki Parlament wprowadził w życie rozporządzenie, które umożliwia wszystkim organom administracyjnym w poszczególnych regionach Austrii i ich miejscowościach wprowadzenie częściowego lub całkowitego zakazu skrętu w prawo dla ciężarówek powyżej 7,5 tony, które nie posiadają na pokładzie monitora martwego pola.

Zakaz skrętu w prawo dla wszystkich ciężarówek bez systemu wspomagającego skręcanie o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej ponad 7,5 tony obowiązuje dla całego obszaru Wiednia. Dotyczy to ciężarówek i ciągników siodłowych.

Niestety nie ma wyjątków dla pojazdów z podwójną obsadą, ciężarówek z nisko wejściowymi kabinami, starych ciężarówek i ciężarówek do transportów specjalnych. Pojazdy bez systemu wspomagającego skręt o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t, które nie są zarejestrowane w Austrii czy w Wiedniu, są również objęte planowanym zakazem skrętu w prawo.

OGRANICZENIA W AGLOMERACJI LONDYŃSKIEJ

Ograniczenia w Londynie miały obowiązywać od 26.10.2020, ale w związku z Covid-19 ich wprowadzenie zostało odłożone na 1 marca 2021. Tu ze względu na wprowadzenie aktu prawnego Standard Direct Vision* (standard bezpośredniej widoczności) wszystkie pojazdy ciężarowe o masie powyżej 12t będą wymagały pozwolenia na wjazd do Aglomeracji Londyńskiej (Londyn i 32 otaczające go gminy). Ciężarówka wjeżdżająca na teren tzw. Wielkiego Londynu, będzie musiała posiadać oficjalny certyfikat widoczności.

DSV (Direct Standard Vision) to standard bezpieczeństwa egzekwowany przez Transport of London (TFL) wyrażany w gwiazdkach (w skali 0-5) mówiących o tym, ile kierowca jest w stanie zobaczyć z kabiny na drodze. Samochody niespełniające minimalnego wymogu jednej gwiazdki muszą zostać doposażone w dodatkowe urządzenia do pośredniego widzenia. Przewoźnicy muszą jednak pamiętać, przy okazji modyfikacji swoich pojazdów, że w 2024 minimalne wymagania wzrosną do poziomu 3 gwiazdek. Pojazdy niespełniające wymogu 1 gwiazdki zostaną objęte zakazem wjazdu do Aglomeracji Londyńskiej. Pozwolenia na wjazd udzielane dla pojazdów objętych 1 lub 2 gwiazdkami stracą ważność w październiku 2024, a następnie ponownie trzeba będzie się ubiegać o pozwolenie dla nich, wg. progresywnych warunków bezpieczeństwa. które będzie ważne przez 10 lat. Zezwolenia dla pojazdów objętych 3/4/5 gwiazdkami będą obowiązywały przez 10 lat od złożenia wniosku.

Warto zadbać o wymagane wyposażenie. Niedostosowanie pojazdów do nowych wymagań wiąże się bowiem z konkretnymi konsekwencjami. W Aglomeracji Londyńskiej, kamery automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych (ANPR) wykryją pojazd, który zostanie sprawdzony w bazie danych zezwoleń TFL. Operatorzy/przewoźnicy niemający zezwolenia mogą zostać ukarani mandatem w wysokości 550 £, a kierowcy 130 £, nawet jeżeli pojazd jest sklasyfikowany pięcioma gwiazdkami.

Zezwolenie jest bezpłatne i nie ma obowiązku oznaczania pojazdu. Aby wystąpić o zezwolenie należy pobrać formularz zgłoszeniowy TFL w Internecie. W ciągu 28 dni operator/przewoźnik otrzyma informacje o pozwoleniu lub jego braku na wjazd. We składanym wniosku muszą znajdować się m.in. zdjęcia pojazdu przód i tył z tablicą rejestracyjną oraz bok pojazdu. Więcej na

W Wiedniu natomiast naruszenie zarządzenia jest uważane za naruszenie administracyjne i musi zostać ukarane grzywną pieniężną w wysokości do 5 000,00 EUR, w przypadku braku możliwości pobrania kary pieniężnej przewidziana jest kara pozbawienia wolności do 6 tygodni.

Dlatego tak ważne jest dostosowanie pojazdu do nowych ograniczeń. Zapraszamy do autoryzowanych serwisów Renault Trucks, aby poznać szczegółową ofertę na dodatkowe doposażenie.

Renault Trucks Polska

Wyświetlenia: 852

Volvo Trucks Polska wprowadza do kraju pierwsze w pełni elektryczne pojazdy ciężarowe

8.03.2021

Skuteczna walka z gołoledzią

16.03.2021

ROBYG – drugi etap wrocławskiego osiedla Wojszyckie Alejki w sprzedaży

13.04.2021

Warszawa z najwyższą wieżą w UE, regiony z nowymi rekordami

30.03.2021

FB Antczak z kontraktem na budowę NOHO Logistic Park Christo Botewa

9.03.2021

BM Reflex: Gwałtowny wzrost cen diesla

15.03.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Światowy debiut Mercedesa EQS w Mercedes me media – cyfrowa premiera progresywnej elektrycznej limuzyny

6.04.2021

Najnowsza generacja konfiguratora nowych Mercedesów – spójna podróż z internetu do salonu

2.03.2021

Logistyka kontraktowa DACHSER Polska na Górnym Śląsku – okno na zachód i południe Europy

24.02.2021

Tylko masowe szczepienia pomogą wrócić na tory rozwoju gospodarczego. Jak najszybciej trzeba je umożliwić w zakładach pracy

12.04.2021

Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla S12 od Radomia do Puław

12.03.2021

Dlaczego firmy decydują się na relokację zakładów produkcyjnych do Polski?

19.04.2021