Poznaliśmy chętnych do budowy obwodnicy Chełma

Poznaliśmy chętnych do budowy obwodnicy Chełma

10.02.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12. Droga będzie miała ok. 14 km i będzie przebiegać po nowym śladzie.

Przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Chełma ogłosiliśmy 15 grudnia 2020 r. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką GDDKiA mogła przeznaczyć na sfinalizowanie zamówienia (729 669 135,00 zł).

  • Budimex - 460 157 563,18 zł
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 561 401 837,33 zł
  • Strabag - 441 942 911,46 zł
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 442 800 000,00 zł

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o pięć lat (na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze). Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich.

Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy, w tym uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Do czasu robót nie wlicza się okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca.

Obwodnica Chełma będzie miała ok. 14 km i będzie przebiegać po nowym śladzie. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Wybudowane zostaną cztery węzły drogowe, wiadukty, dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej i przejścia dla zwierząt oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.

W związku z zapewnieniem finansowania na całą drogę ekspresową S12 z Piask do Dorohuska, realizacja początkowego odcinka obwodnicy o długości ok. 3 km została włączona do odcinka wcześniejszego (Dorohucza - początek obwodnicy Chełma). Pozwoli to uniknąć zbędnych robót i kosztów związanych z koniecznością tymczasowego skomunikowania obecnej DK12 z nową trasą.

Trasa ominie miasto od północnej strony. Jadąc od strony Piask, kierowcy wjadą na nią na węźle Chełm Zachód w miejscowości Janów. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, umożliwiającym zjazd na obecną DK12, w miejscowości Kolonia Antonin.

Wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy planowane jest w połowie roku, a rozpoczęcie budowy w 2023 roku.

GGDKiA

Wyświetlenia: 502

KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021 na standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD

11.01.2021

Podsumowanie ogólnopolskiej zbiórki „Drogocenna krew” w 2020 roku

13.01.2021

Christian Levin nowym prezesem i dyrektorem generalnym Scania

23.02.2021

Działająca na rynku europejskim od ponad trzydziestu lat firma LINK wzbogaciła swoją flotę o 20 ciągników DAF XF FT. To pierwsza partia, z kontraktu na dostawę 83 nowych pojazdów DAF w bieżącym roku

13.01.2021

Znamy oferty na kolejny odcinek autostrady A2

7.01.2021

Wodorowy Solaris Urbino prezentowany w polskich miastach

29.01.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Czy powstają teraz bardziej ekologiczne i energooszczędne osiedla

15.02.2021

Nowe specjalistki na pokładzie - 7R wzmacnia działy rozwoju i najmu

9.02.2021

Pewne i przejrzyste prawo wzmocni gospodarkę oraz inwestycje przedsiębiorstw

4.02.2021

Kolejna inwestycja prośrodowiskowa LOTOSU

27.01.2021

Czy komercyjne mieszkania będą powstawać na gruntach gminnych

29.01.2021

VGL zostaje na dłużej w parku Mapletree Park Gdańsk

12.01.2021