Mercedes-BenzPolska, Dział PR, ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa Mercedes-Benz –MarkaDaimler AGEQA: komfortowy i zwinnyw prowadzeniu –jak przystało na Mercedesa

Mercedes-BenzPolska, Dział PR, ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa Mercedes-Benz –MarkaDaimler AGEQA: komfortowy i zwinnyw prowadzeniu –jak przystało na Mercedesa

17.02.2021
Czas czytania ok. 3 minut

Już niebawem w salonach pojawi się pierwszy kompaktowy SUV na prąd marki Mercedes-EQ –model EQA. Standardowo wyposażono go w komfortowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami i wielowahaczową tylną osią, a na życzenie dostępne jest także zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami (ADS), oferujące kierowcy możliwość wyboru preferowanej charakterystyki tłumienia. Typowo dla samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy EQA łączy wysoki komfort ze zwinnym prowadzeniem –i jak przystało na prawdziwego SUV-a, ma duży, ponad 20-centymetrowy prześwit. W niedalekiej przyszłości do przednionapędowej odmiany EQA 250 o mocy 190 KM dołączą czteronapędowe warianty 4MATIC.

W przednim zawieszeniu nowego EQA zastosowano kolumny MacPhersona z kutymi, aluminiowymi wahaczami. Aluminium zastosowano także do produkcji odlewanych zwrotnic. Wykorzystanie tego materiału zmniejsza masy nieresorowane, korzystnie wpływając na jakość resorowania i precyzję prowadzenia samochodu.

W zawieszeniu tylnej osi wszystkich wersji EQA zastosowano zaawansowaną architekturę czterowahaczową (trzy drążki poprzeczne i jeden wahacz wleczony przy każdym kole), zestrojoną pod kątem maksymalnej stabilności, komfortu oraz dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. Tylna oś jest zamontowana na ramie pomocniczej, odizolowanej od nadwozia za pomocą gumowych tulei –takie rozwiązanie ogranicza ilość drgań przenoszonych z zawieszenia na nadwozie.

Duży prześwit

EQA ma duży, ponad 20-centymetrowy prześwit.Wyposażono go w akumulator litowo-jonowy o pojemności 66,5 kWh, zlokalizowany pod kabiną pasażerską, pośrodku pojazdu. Najniższym punktem podwozia są jednak dolne krawędzie osłon progów, przebiegające nieco poniżej spodu akumulatora.

Dwa warianty zawieszenia: opcjonalnie z adaptacyjnymi amortyzatorami

EQA jest standardowo wyposażony w komfortowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami. Jako opcja dostępne jest zawieszenie z systemem adaptacyjnej amortyzacji (ADS –Adaptive Damping System), który pozwala kierowcy na wybór preferowanej charakterystyki tłumienia. Elektronicznie sterowane zawory w każdym z czterech amortyzatorów kontrolują przepływ oleju, wpływając na ich twardość. Regulacja amortyzacji odbywa się na podstawie danych z szeregu czujników, który nie przerwanie monitoruje pracę zawieszenia, warunki drogowe i styl jazdy kierowcy. Pod uwagę brane są również informacje dotyczące pracy zespołu napędowego, rekuperacji, hamulców, układu kierowniczego oraz systemów wspomagających. W trakcie przyspieszania, hamowania lub skrętu amortyzacja zostaje specjalnie usztywniona celem ograniczenia przechyłów oraz poprawy obciążenia kół i kontaktu opon z podłożem. Podczas spokojnej jazdy, zwłaszcza po nawierzchniach gorszej jakości, najlepiej sprawdzi się program

Lepsza trakcja zawsze w zasięgu: napęd na wszystkie koła4MATIC

Mocniejsze wersje EQA zostaną wyposażone w dodatkowy elektryczny zespół napędowy (eATS) przy tylnej osi –co oznacza, że będą dysponować napędem na wszystkie koła 4MATIC. Układ ten wykorzystuje funkcjęTorque Shift (z ang. „przerzucanie” momentu obrotowego): rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednim a tylnym silnikiem jest tu regulowany w sposób ciągły, 100 razy na sekundę, zależnie od potrzeb. Jeśli kierowca nie będzie potrzebował pełnej mocy, niepotrzebna jednostka napędowa zostanie całkowicie wyłączona. Z tego względu w zakresie niskich obciążeń EQA będzie korzystać z efektywniejszego tylnego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (PSM). Przy wyższym zapotrzebowaniu na moc aktywowany zostanie także silnik asynchroniczny (ASM) przy przedniej osi.Aby uzyskać maksymalną przyczepność i stabilność prowadzenia nawet na śniegu i lodzie, strategia działania napędu 4MATIC odpowiednio reaguje na buksowanie kół i reguluje rozdział momentu obrotowego. Ponieważ każda z jednostek napędowych ma niezależne sterowane, utrata przyczepności kół jednej osi nie wyklucza przeniesienia momentu obrotowego na koła drugiej osi –podobnie jak w przypadku konwencjonalnej blokady centralnego mechanizmu różnicowego.

Wyświetlenia: 304

Biura nadal istotne dla biznesu

25.01.2021

Czy 2021 będzie rokiem wynajmu?

27.01.2021

Siedem kolejnych pojazdów Scania na elektrycznej autostradzie

2.02.2021

Odcinkowy pomiar prędkości już niebawem zacznie funkcjonować na budowanej autostradzie A1

18.01.2021

3 mld zł pomocy dla LOT z budżetu państwa. Odbudowa ruchu lotniczego najwcześniej w 2022 roku

22.01.2021

Omnichannel w magazynie – czyli jak Empik zintegrował kanały sprzedaży

23.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Nowe biuro Vorwerk Polska w Poznaniu

26.01.2021

Burkhard Eling nowym CEO w DACHSER

7.01.2021

ID Logistics podsumowuje 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc. do 1,64 mld euro

29.01.2021

Telefony bezprzewodowe Poly Rove z technologią antybakteryjną Microban sprawdzą się na “pierwszej linii frontu”

16.02.2021

Raport Rohlig Suus Logistics: Nowy Jedwabny Szlak szansą dla polskiej gospodarki

9.02.2021

Radykalna poprawa warunków przejazdu przez budowaną autostradę A1

29.12.2020