Prąd na kartę paliwową

Prąd na kartę paliwową

23.02.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie przełomowy dla rozwoju elektromobilności. W 2020 roku liczba aut elektrycznych w Polsce wzrosła o 140%. Według raportu PSPA* do 2025 roku sprzedaż elektryków ma wzrosnąć u nas niemal 40-krotnie. Poszerza się sieć stacji oferujących prąd – ich liczba zwiększyła się o jedną trzecią w ciągu ostatnich 12 miesięcy, do 1370 punktów. Tym samym, auta na prąd słały się atrakcyjna alternatywą dla firm , dotąd jednak brakowało wsparcia w rozliczeniach, jakie zapewniają karty paliwowe.

Pierwszym emitentem, który na szeroką skalę wprowadza w Polsce płatności za prąd, jest DKV Euro Service – jeden z największych w Europie operatorów kart paliwowych dla transportu, otwierający dziś swoją ofertę na segment flotowy i małe firmy.

Od lutego 2021 r. klienci DKV mogą zapłacić przy pomocy karty za tankowanie pojazdów energią elektryczną na stacjach trzech najważniejszych operatorów. Dzięki umowie z GreenWay PL mają do dyspozycji 500 punktów tej sieci. Dalsze kilkadziesiąt stacji dostępne jest w sieciach EV Plus oraz EV Box. Płatności za ładowanie prądem można uregulować za pomocą dedykowanej karty DKV +CHARGE.

To dopiero początek. W 2021 roku DKV planuje powiększyć sieć stacji sprzedających energię elektryczną o kolejnych operatorów. Obecnie należą do niej głównie stacje szybkiego ładowania prądem stałym DC. Lokalizacje wszystkich punktów można sprawdzić w aplikacji eCharge.

W Europie sieć stacji DKV oferujących ładowanie prądu obejmuje ponad 130 tysięcy lokalizacji. Jej rozwój to efekt działania Charge4Europe, organizacji będącej joint venture DKV oraz innogy eMobility Solutions. Stacje znajdują się na terenie Niemiec, Austrii, Belgii, Francji, Holandii, Luksemburga, Włoch, krajów skandynawskich oraz kilku krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

„Energia elektryczna to dla nas kierunek strategiczny, dlatego angażujemy się w partnerstwa z liderami z tego segmentu, by rozliczać kartą DKV ładowanie pojazdów. Elastycznie podchodzimy jednak do aktualnych potrzeb przewoźników, stąd równoległy rozwój sieci stacji DKV oferujących LNG i CNG.” – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska.

Inwestując w prąd, operator konsekwentnie realizuje swoją strategię „Lead in Green”, oferując najszerszą w Europie sieć stacji z paliwami alternatywnymi, dostępną na kartę paliwową. „Dzięki współpracy z nowymi partnerami zachęcamy przewoźników do wybierania mniej zanieczyszczających paliw, chcąc w ten sposób ograniczyć wpływ transportu kołowego na środowisko” - mówi Sven Mehringer, dyrektor zarządzający ds. energii i usług DKV.

DKV Euro Service

Wyświetlenia: 748

Nowy design oficjalnego samochodu bezpieczeństwa i samochodu medycznego Formuły 1

9.03.2021

Nowa strategia napędów AMG: z mocnymi hybrydami i wariantami elektrycznymi

9.04.2021

Pierwsze elektryczne Solarisy na rynku czeskim trafią do Ostrawy

23.03.2021

Elektryczna rewolucja w kolejnych polskich miastach

1.04.2021

Kobiety zajmują ważne miejsce na rynku nieruchomości

8.03.2021

Nowy Autoryzowany Serwis Mercedes-Benz w Ożarowie Mazowieckim – EWT Automotive Polska

23.02.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Christian Levin nowym prezesem i dyrektorem generalnym Scania

23.02.2021

Światowy debiut Mercedesa EQS w Mercedes me media – cyfrowa premiera progresywnej elektrycznej limuzyny

6.04.2021

Nowoczesne biura coraz częściej powstają w sąsiedztwie magazynów

9.03.2021

Poznań nadal stabilnym rynkiem dla najemców - raport Cresa Polska

24.02.2021

Ekspert inFakt: kolejna dziurawa Tarcza Antykryzysowa, będzie konieczna zmiana przepisów

12.03.2021

Wyraź swoją opinię na temat oznakowania dróg krajowych!

1.03.2021