Wiosenna pogoda sprzyja pracom w tunelu

Wiosenna pogoda sprzyja pracom w tunelu

1.03.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Pomimo zapisanej w kontrakcie przerwy zimowej na budowie ursynowskiego odcinka S2 trwają prace. Co prawda mróz przystopował na chwilę układanie betonowych warstw konstrukcji nawierzchni, ale wraz z ociepleniem wznowiono te prace.

W obu nawach tunelu ukończono układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa. W nawie południowej wykonawca planuje ułożyć do końca tygodnia podbudowę z betonu i potem przeniesie się do nawy północnej. Tam do ułożenia jest ok. 1300 metrów podbudowy. Na pozostałej części, w kierunku zachodniego portalu, podbudowa jest już wykonana, a na połowie szerokości jezdni położono już docelową nawierzchnię betonową. Przygotowano również front robót pod układanie pozostałej części nawierzchni betonowej.

Zakończono prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. Sufit tunelu pokrywany jest powłoką antykorozyjną. Kontynuowane są prace związane z budową podwaliny i montażem okładzin ścian tunelu. Pierwsze betonowe panele okładzin już zamontowano, a do ścian szczelinowych mocowane są kolejne uchwyty montażowe. Pod sufitem montowane są oprawy oświetleniowe oraz realizowane są prace teletechniczne związane z trasowaniem instalacji monitoringu i systemów ostrzegawczych. W niszach alarmowych przygotowano podbudowę do ułożenia kostki betonowej.

Na powierzchni

Na obu węzłach trwa montaż wypełnień ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe.

W budynku, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, trwają prace przygotowawcze umożliwiające rozpoczęcie na przełomie lutego i marca br. montażu wyposażenia. Finiszują prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 proc. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

GDDKiA

Wyświetlenia: 565

Pomagamy warsztatom wspierać środowisko i zyskiwać na recyklingu

23.03.2021

Ceny OC wciąż spadają

1.04.2021

Kolejne wyzwanie Andrzeja Bargiela

19.04.2021

BM Reflex: Ropa ponownie drożeje

19.04.2021

Nowy, wiosenny numer magazynu „Mercedes me” na papierze, smartfonie i tablecie

6.05.2021

Volvo Trucks zdobywa nagrodę za wyjątkową jakość projektu swojego nowego modelu Volvo FM

13.04.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Hillebrand przejmuje VignoblExport

13.05.2021

Kierowco uśmiechnij się - nie tylko w Dniu Grzeczności za Kierownicą!

2.04.2021

Sfilmuj kolej z LOTOS Kolej – konkurs dla miłośników kolei

12.05.2021

W 2020 r. wystawiono 656 tys. mandatów z fotoradarów. Rekordzista pędził z prędkością 212 km/h

22.04.2021

Cresa doradzała firmie Kellogg’s podczas renegocjacji umowy najmu i ekspansji w Polsce

29.03.2021

Ekspansja zagraniczna Nevomo. Polski startup wejdzie no nowe rynki

20.04.2021