Najnowsza generacja konfiguratora nowych Mercedesów – spójna podróż z internetu do salonu

Najnowsza generacja konfiguratora nowych Mercedesów – spójna podróż z internetu do salonu

2.03.2021
Czas czytania ok. 3 minut

Mercedes-Benz Polska konsekwentnie doskonali narzędzia pozwalające klientom na komfortowe „zaprojektowanie” swojego nowego samochodu zgodnie z ich oczekiwaniami. Najnowsza generacja konfiguratora osobowych Mercedesów oferuje szereg funkcjonalności, które pozwalają ograniczyć liczbę wizyt w salonie i w zaciszu własnego domu przygotować konfigurację wymarzonego auta – jedną lub kilka,a następnie zapisać je w swoim własnym, bezpłatnym profilu. Nowy konfigurator wspólnie z aplikacją Mercedes me tworzy cyfrowy ekosystem, którego zadaniem jest towarzyszenie klientowi w całej jego „podróży”, od wyboru pojazdu aż po zakup i eksploatację – w sposób możliwie elastyczny, intuicyjny i wygodny.

Z badań wynika, że użytkownicy poświęcają średnio 3 miesiące na podjęcie decyzji o zakupie nowego samochodu i w tym czasie kilkakrotnie odwiedzają punkty kontaktowe w świecie online oraz salony sprzedaży. W ramach swojej inicjatywy „Best Customer Experience 4.0” Mercedes-Benz chce sprostać indywidualnym wymaganiom klientów w typowym dla marki, wysokim standardzie. Jednym z jej założeń jest dostarczenie spójnych narzędzi, dzięki którym zakup i eksploatacja samochodu będą odbywać się w możliwie wygodnej, dopasowanej do potrzeb formie – z naciskiem na swobodę, wykorzystanie urządzeń mobilnych oraz zdalny kontakt.

Jednym z tych narzędzi jest najnowsza, czwarta generacja konfiguratora nowych samochodów osobowych Mercedes-Benz, która już po kilku kliknięciach zwraca uwagę sprawnym działaniem i przejrzystym interfejsem.W porównaniu do poprzedniej wersji jest 3-krotnie szybsza, a do tego oferuje lepszą nawigację oraz funkcjonalności dopasowane do poszczególnych serii modelowych.

Konfigurator jest jednak tylko jednym z elementów „podróży” klienta, która trwa od wyboru auta przez zakup i jego eksploatację. Teraz podróż ta jest jeszcze bardziej harmonijna. Klienci mogą bowiem zapisywać stworzone konfiguracje samochodów na swoim profilu Mercedes me. Jego utworzenie jest szybkie i bezpłatne – i nie wymaga posiadania ani Mercedesa, ani żadnego innego samochodu.

Osobisty profil Mercedes me oferuje zresztą znacznie więcej funkcjonalności – pozwala zlokalizować najbliższego dealera i zdalnie umówić się na jazdę próbną, a ponadto dostarcza ciekawych informacji na temat konfigurowanych modeli w postaci tekstów, zdjęć i filmów. Posiadaczom aut Mercedes-Benz pozwala z kolei m.in. zarządzać statusem samochodu oraz dostępnymi usługami.

W ten sposób wymarzonego Mercedesa można skonfigurować na różne sposoby, w zaciszu własnego domu lub biura. Zapisane konfiguracje można porównywać i opatrywać notatkami, a następnie zaprezentować doradcy handlowemu – oszczędzając czas i ograniczając liczbę wizyt w salonie. Aplikacja Mercedes me przydaje się też po zakupie samochodu – może towarzyszyć jego posiadaczce lub posiadaczowi przez cały okres eksploatacji.

Narzędzia internetowe Mercedes-Benz już dziś pozwalają na odbycie spójnej „podróży” klienta, począwszy od świata online aż do rzeczywistości offline – czyli do salonu i serwisu. Udoskonaloną koncepcję konfiguratora doceniają sami użytkownicy: po jego wprowadzeniu liczba ukończonych konfiguracji zwiększyła o ok. 25%. Zapisy na jazdy testowe wzrosły 3-krotnie, a zapytania przesłane do dealerów – o ponad 2 razy.

Mercedes-Benz Polska

Wyświetlenia: 464

Polacy zainteresowani tajnikami motorsportu

12.03.2021

ID Logistics wdraża rozwiązania zwiększające skalę obsługi zamówień dla Super-Pharm

23.03.2021

Dobre perspektywy dla wykonawców inwestycji drogowych

12.03.2021

Tajniki Muzeum Mercedes-Benz: CB radio

25.03.2021

Mercedes-Benz Polska rusza z cyklem porad na blogu o ekojeździe i optymalizacji zużycia energii

29.03.2021

Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla S12 od Radomia do Puław

12.03.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Mercedes-Benz wspiera polską scenę e-sportu

13.04.2021

Umowa na dokumentację dla obwodnicy Kolbuszowej podpisana

12.04.2021

Daniel Carrera nowym prezesem UPS Europe

25.03.2021

Fracht FWO Polska zwiększa zatrudnienie i przedstawia kierunki rozwoju

23.02.2021

GEFCO dostarcza auta elektryczne Polestar dla klientów indywidualnych w Chinach

1.04.2021

Hillebrand wdraża nowoczesne metody odzysku i recyklingu flexitanków

24.02.2021