Innowacyjna i oszczędna opona przyjazna środowisku do aut spalinowych, hybrydowych i elektrycznych

Innowacyjna i oszczędna opona przyjazna środowisku do aut spalinowych, hybrydowych i elektrycznych

3.03.2021
Czas czytania ok. 7 minut

W marcu br. Michelin wprowadza na rynek oponę MICHELIN e.Primacy o najniższych oporach toczenia w swojej kategorii[1]. Opona posiada klasę A efektywności energetycznej i klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni. To jeden z najlepszych wyników na rynku, zważywszy że opony klasy A oporów toczenia i klasy A lub B przyczepności na mokrej nawierzchni stanowią mniej niż 1% opon dostępnych w sprzedaży[2]. Wyjątkowo niskie opory toczenia przekładają się na zmniejszenie zużycia paliwa w autach spalinowych i poprawiają zasięg samochodów elektrycznych.

Niski opór toczenia MICHELIN e.Primacy zmniejsza zużycie paliwa o ok. 0,21 l/100 km co przynosi oszczędność ok. 80 euro w okresie eksploatacji opony[3][4]. MICHELIN e.Primacy stanowi również zachętę do zmiany w kierunku elektromobilności oraz napędów hybrydowych. Jej wyniki dotyczące oporów toczenia poprawiają efektywność energetyczną pojazdu elektrycznego o zasięgu 400 km o około 7%, czyli dodatkowe 30 km[5] w porównaniu do innych opon ze swojej kategorii.[6]

MICHELIN e.Primacy będzie dostępna w sprzedaży od marca 2021 r. w 56 rozmiarach od 15 do 20 cali, dzięki czemu będzie ją można montować w najpopularniejszych modelach samochodów z silnikiem spalinowym, hybrydowym i elektrycznym – do samochodów miejskich, sedanów i kompaktowych SUV-ów.

MICHELIN e.Primacy zapewnia doskonałe osiągi dotyczące bezpieczeństwa od pierwszego do ostatniego kilometra. Nawet po przejechaniu dystansu 30 000 km opona z powodzeniem przechodzi europejski znormalizowany test hamowania na mokrej nawierzchni przyjęty w regulaminie nr 117 EKG ONZ i stosowany w procesie homologacji opon.[7]

Wysoką efektywność energetyczną bez uszczerbku dla pozostałych parametrów MICHELIN e.Primacy zawdzięcza zaawansowanym technologiom opracowanym przez inżynierów z centrum badawczo-rozwojowego Grupy Michelin w Ladoux niedaleko Clermont-Ferrand.

Boki CoolRunning

Boki opony z innowacyjnej mieszanki gumy pochłaniają mniej energii podczas jazdy, obniżając w ten sposób zużycie paliwa i zwiększając zasięg pojazdów z napędem elektrycznym.

Cieńsze opasanie

Opona otrzymała cieńsze opasanie, które za sprawą specjalnej konstrukcji jest równie wytrzymałe, jak opasanie w oponach standardowych. Do produkcji nowego opasania zużywa się także mniej surowców. Kolejną korzyścią z zastosowania nowej konstrukcji jest obniżenie oporu toczenia opony, a wraz z nim mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO 2 przez pojazd.

Mieszanka Energy Passive

Technologia opiera się na zastosowaniu w mieszance gumowej elastomerów o większej sprężystości. Te z kolei, w połączeniu ze specjalnym wypełnieniem, ograniczają straty energii i opór toczenia opony, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa lub energii elektrycznej przez pojazd.

Energy AirShield

Energy AirShield to hermetyczna warstwa opasania, która zmniejsza straty energii, a wraz z nimi opór toczenia nowej opony.

Rowki w kształcie litery U

Technologia EverGrip dowiodła swojej skuteczności w oponie MICHELIN Primacy 4, która zapewnia znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni od nowości do zużycia. Odpowiednie wyprofilowanie rowków zapewnia skuteczne odprowadzanie wody spod opony niezależnie od stopnia zużycia bieżnika.

Technologia Evertread

Technologia Evertread optymalizuje obszar kontaktu opony z podłożem i zapewnia równomierny rozkład sił podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. W efekcie bieżnik zużywa się bardziej równomiernie

MICHELIN e.Primacy w liczbach

o 27%: ograniczenie oporów toczenia MICHELIN e.Primacy w porównaniu do innych opon tej kategorii[8][9]

o 0,21 l/100 km: średnie obniżenie zużycia paliwa[10]

o 80 euro: oszczędność wydatków na paliwo na 35 000 km[11]

o 174 kg: redukcja emisji CO 2 przez cały okres użytkowania opony z korzyścią dla środowiska[12]

o 7%: wzrost zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym[13]

o 56: liczba dostępnych rozmiarów (od 15 do 20 cali)

MICHELIN e.Primacy to pierwsza gama opon MICHELIN zaprojektowana z wykorzystaniem symulacji wpływu produktu na środowisko. Inżynierowie Michelin zastosowali metody oceny cyklu życia produktu, dzięki którym obliczyli i zoptymalizowali całkowity wpływ opon gamy MICHELIN e.Primacy na środowisko, począwszy od pozyskania surowców, poprzez produkcję, dystrybucję, użytkowanie i recykling opon.

[1] Kategoria opon MICHELIN e.Primacy to opony letnie klasy premium, do których należą także produkty marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale ogólnodostępne w sprzedaży detalicznej na rynku wymiany.

[2] Analiza ocen letnich opon do samochodów osobowych z bazy danych Lizeo z czerwca 2020 r.

[3] Współczynnik oporu toczenia nowej MICHELIN e.Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów. Oznacza to ograniczenie zużycia paliwa nawet o 0,21 l/100 km, a wraz z nim obniżenie emisji CO 2 o 5 g w VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększenie zasięgu VW e.Golf o 7%.

[4] Przez cały okres użytkowania współczynnik oporu toczenia MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 1,5 kg/t od oporu toczenia opon konkurentów, co przynosi oszczędność ok. 80 euro na paliwie. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa do atmosfery nie trafia ok. 174 kg CO 2 . Wyniki obliczeń są uśrednionymi wartościami pomiarów opon nowych i z bieżnikiem startym do wys. 2 mm, które odzwierciedlają osiągi w rzeczywistych warunkach użytkowania. Obliczeń dokonuje się dla przebiegu 35 000 km i przy cenie paliwa 1,46 euro/l (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/week-oil-bulletin\_en 6/1/2020) ważonych dla 10 krajów o najwyższym wskaźniku użytkowania pojazdów silnikowych w kraju i za granicą (https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Rzeczywiste oszczędności paliwa i wydatków mogą się różnić, przede wszystkim w zależności od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu lub ciśnienia w oponach.

[5] Jak w odwołaniu nr. 3

[6] Jak w odwołaniu nr. 1

[7] Nowość i zużycie (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)). Opony MICHELIN e.Primacy w rozmiarze 205/55 R16 91V przewyższają próg przyczepności na mokro ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ.

[8] Jak w odwołaniu nr. 1

[9] Na podstawie wyników testów oporu toczenia przeprowadzonych na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin w czerwcu (opona nowa) i sierpniu (opona z bieżnikiem startym maszynowo do wys. 2 mm) 2020 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V. W teście porównywano opony MICHELIN e.Primacy (nowa: 5,58 kg/t, zużycie: 5,13 kg/t) z oponami MICHELIN PRIMACY 4 (nowa: 7,74 kg/t, zużycie: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (nowa: 7,17 kg/t, zużycie: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nowa: 6,39 kg/t, zużycie: 5,49 kg/t), CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nowa: 8,93 kg/t, zużycie: 6,94 kg/t), DUNLOP BLURESPONSE (nowa: 7,97 kg/t, zużycie: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nowa: 7,01 kg/t, zużycie: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nowa: 6,96 kg/t, zużycie: 6,30 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 (nowa: 8,79 kg/t, zużycie: 6,97 kg/t). Zużycie paliwa zależy przede wszystkim od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu oraz ciśnienia w oponach.

[10] Jak w odwołaniu nr. 3

[11] Jak w odwołaniu nr. 4

[12] J.w.

[13] Jak w odwołaniu nr. 3

[1] Jak w odwołaniu nr. 1

-----------------------------------------------------------------------------------

[1] Na podstawie wyników testów oporu toczenia przeprowadzonych na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin w czerwcu (opona nowa) i sierpniu (opona z bieżnikiem startym maszynowo do wys. 2 mm) 2020 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V. W teście porównywano opony MICHELIN e.Primacy (nowa: 5,58 kg/t, zużycie: 5,13 kg/t) z oponami MICHELIN PRIMACY 4 (nowa: 7,74 kg/t, zużycie: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (nowa: 7,17 kg/t, zużycie: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nowa: 6,39 kg/t, zużycie: 5,49 kg/t), CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nowa: 8,93 kg/t, zużycie: 6,94 kg/t), DUNLOP BLURESPONSE (nowa: 7,97 kg/t, zużycie: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nowa: 7,01 kg/t, zużycie: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nowa: 6,96 kg/t, zużycie: 6,30 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 (nowa: 8,79 kg/t, zużycie: 6,97 kg/t). Zużycie paliwa zależy przede wszystkim od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu oraz ciśnienia w oponach.

[1] Jak w odwołaniu nr. 3

[1] Jak w odwołaniu nr. 4

[1] J.w.

[1] Jak w odwołaniu nr. 3

Michelin

Wyświetlenia: 876

25 lat firmy Solaris

23.03.2021

Nowa Klasa C: zelektryfikowane układy napędowe i hybrydy plug-in o zasięgu ok. 100 km

23.03.2021

Waloryzacja a zmiany cen na rynku - nowe dane

23.02.2021

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej - wybraliśmy najkorzystniejsze oferty

1.03.2021

Można zamawiać nowe wersje elektrycznego Mercedesa EQC: EQC 400 4MATIC oraz EQC 400 SPORT 4MATIC

19.02.2021

Gotowy do budowy

17.03.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Daniel Carrera nowym prezesem UPS Europe

25.03.2021

Bliżej realizacji obwodnicy Starogardu Gdańskiego na DK22

1.04.2021

DACHSER ze wzrostem zaufania klientów i satysfakcjonującymi wynikami rocznymi

16.04.2021

DHL Parcel inwestuje w dostawcze samochody elektryczne dla kurierów

19.04.2021

FPP: Należy wprowadzić pożyczki dla MSP na samochody elektryczne

12.03.2021

Umowy leasingowe bardziej zrozumiałe. EFL upraszcza język komunikacji z klientami

24.02.2021