S17. Jest pozwolenie na użytkowanie. Kiedy stała organizacja ruchu?

S17. Jest pozwolenie na użytkowanie. Kiedy stała organizacja ruchu?

15.03.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (WINB) w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 między węzłem Lubelska a Kołbielą. Oznacza to, że wkrótce pojawi się docelowe oznakowanie na tych dwóch odcinkach trasy.

10 marca br. WINB w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie dla dwóch odcinków S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km) oraz dla obwodnicy Kołbieli (ok. 8,7 km). Decyzja ta pozwala na wprowadzenie stałej organizacji ruchu (SOR), a co za tym idzie zlikwidowanie ograniczenia prędkości do 80 km/h, które do tej pory obowiązywało na tych dwóch fragmentach trasy między Warszawą a Lublinem. Kiedy do tego dojdzie, kierowcy będą mogli podróżować z prędkością do 120 km/h. Stanie się to jednak dopiero po zakończeniu niezbędnych robót budowlanych, procedur i prac odbiorowych. Do czasu wdrożenia SOR, wykonawca musi jeszcze m.in. usunąć betonowe wygrodzenia, wprowadzić docelowe oznakowanie, czy uzyskać zatwierdzenia organizacji ruchu na połączeniu z sąsiednim odcinkiem węzła Lubelska.

Siedem odcinków

Budowa drogi S17 między węzłem Lubelska a węzłem Kurów Zachód została podzielona na siedem odcinków. Pięć z nich, od końca obwodnicy Kołbieli do węzła Kurów Zachód, o łącznej długości ok. 71 km, udostępniliśmy do użytku w 2019 roku. Natomiast w lipcu 2020 roku kierowcy otrzymali do dyspozycji dwie jezdnie na wspomnianych odcinkach od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli. W związku z prowadzonymi pracami budowlanymi, obowiązywała tu tymczasowa organizacja ruchu, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.

Zakończenie wszystkich prac budowlanych umożliwiło złożenie w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Warszawie wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Po uzyskaniu pozwolenia, niezwłocznie rozpoczęły się prace, których efektem będzie wprowadzenie stałej organizacji ruchu, umożliwiającej kierowcom podróżowanie z prędkością do 120 km/h.

180 km drogi ekspresowej

Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tych dwóch odcinków S17 to zwieńczenie prac związanych z budową trasy ekspresowej S17 między węzłem Kurów Zachód a węzłem Lubelska. Koszt budowy ok. 95 km trasy to ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne wyniosło prawie 1,8 mld zł (kwota ta zawiera 11-kilometrowy odcinek drogi S12 od w. Kurów Zachód do mostu na Wiśle w Puławach, który uzyskał dofinansowanie w ramach tego samego projektu pn. Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin - Kurów).

Trasa S17 znacznie skróciła czas podróży między Lublinem a Warszawą. Kierowcy mogą nią dojechać z miejscowości Piaski, omijając obwodnicami m.in. Lublin i Kołbiel, do niemal samej Warszawy. Jest to ok. 180 km drogi ekspresowej.

GDDKiA

Wyświetlenia: 474

PESA z kolejnym zamówieniem na ELF2 od Kolei Dolnośląskich!

25.03.2021

DPD Polska z tytułem Marka Godna Zaufania 2021

6.05.2021

Mercedes-Benz SL serii R 107 obchodzi 50. urodziny

21.04.2021

Mercedes-EQ rozpoczyna produkcję akumulatorów do nowego modelu EQS i wzbogaca swoje doświadczenie w dziedzinie elektromobilności

29.03.2021

Specjał wynajmuje 6.500 mkw. w Czeladzi

17.03.2021

Przewaga konkurencyjna dzięki współtworzeniu zrównoważonych łańcuchów dostaw

2.04.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Codziennie ze Szczecina do Mannheim z DACHSER

1.04.2021

VOX wprowadza się do SEGRO Logistics Park Poznań, Gądki

15.04.2021

GEFCO publikuje wyniki finansowe za 2020 rok. Dobre wyniki operacyjne i solidne zarządzanie finansami w trudnych czasach dla gospodarki

6.05.2021

BM Reflex: Autogaz dalej tanieje

10.05.2021

Excellence – wyniki finansowe za Q1 2021 rok Jeszcze w tym roku przeniesienie notowań na rynek regulowany GPW

14.05.2021

Wybór oferty na kontynuację budowy S7 Widoma - Kraków

27.04.2021