Oleje Shell Rimula do samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi są neutralne emisyjnie

Oleje Shell Rimula do samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi są neutralne emisyjnie

16.03.2021
Czas czytania ok. 4 minut

Oleje silnikowe serii Shell Rimula R6 są neutralne emisyjnie[1] na wszystkich etapach swojego cyklu życia. Czyni to z Shell Rimula nie tylko wiodącą markę olejów do silników wysokoprężnych (HDDEO) na kluczowych rynkach globalnych, lecz również element rozwiązania służącego neutralności emisyjnej flot transportowych i producentów oryginalnego wyposażenia (OEM). Jest to jeden z kluczowych kroków dla Shell w kierunku niskoemisyjnej przyszłości.

Celem jest zrównoważenie rocznych emisji z ponad 200 milionów litrów syntetycznych środków smarnych, co ma kompensować roczne emisje około 700 tysięcy ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e)[2] – odpowiada to wyłączeniu na rok z ruchu ponad 340 tysięcy samochodów. W Europie obejmie to rekompensatę ponad 60 milionów litrów środków smarnych, co odpowiada wycofaniu z ruchu 130 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje około 280 tysięcy ton CO2e rocznie[3].

Wiemy, że nasi klienci z branży transportowej szukają sposobów na obniżanie swojego śladu węglowego netto, a jednocześnie dalsze rozwijanie biznesu. Jako wiodący dostawca olejów do samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi odgrywamy ważną rolę w osiąganiu tych celów. Nasze portfolio olejów Shell Rimula już wcześniej zapewniało poprawę osiągów i zużycia paliwa. Obecnie – dzięki neutralności emisyjnej od etapu wydobycia surowca do kresu życia oleju – oleje te pomagają także klientom osiągać ich cele w zakresie redukcji emisji węglowych

powiedział Gavin Warner, generalny menedżer ds. zrównoważonego rozwoju w Global Commercial w Shell.

Nasi klienci, próbując podnieść się po trudnym okresie, stają w obliczu ogromnych wyzwań. Pandemia spowodowała obniżenie sprzedaży i stawek, co wymusza redukcję kosztów. Jednocześnie klienci próbują osiągać ambitne cele redukcji emisji. Jesteśmy zdeterminowani, by pomagać im w realizacji zarówno planów handlowych, jak i osiąganiu celów redukcji emisji, pomagając im jeździć bezpieczniej, dalej, oszczędniej i bardziej ekologicznie

dodał Troy Chapman, wiceprezes Global Marketing w Shell Lubricant Solutions.

Globalny portfel kredytów węglowych opartych na ochronie przyrody, jakim dysponuje Shell, będzie kompensował emisje CO2 na wszystkich etapach cyklu życia produktów, czyli pozyskiwania surowców, opakowywania, produkcji, dystrybucji, użytkowania przez klienta oraz utylizacji produktu. Shell wspiera projekty skupiające się na ochronie i rewitalizacji naturalnych ekosystemów. Projekty te w naturalny sposób absorbują CO2 z atmosfery, jednocześnie podnosząc bioróżnorodność, chroniąc zagrożone gatunki i wspierając lokalne społeczności.

Wprowadzenie neutralnych emisyjnie olejów silnikowych Shell Rimula to ważny element długoterminowej strategii Shell Lubricant Solutions, której celem jest wspieranie klientów w realizacji ich potrzeb z zakresu zrównoważonego rozwoju poprzez unikanie, ograniczanie i kompensowanie emisji. Od roku 2016 Shell obniżył emisyjność węglową produkcji środków smarnych o ponad 30%[4], a ponad 50% energii elektrycznej używanej w naszych blendowniach pochodzi obecnie ze źródeł odnawialnych. Shell masowo ogranicza również ilość odpadów opakowaniowych po środkach smarnych, zwiększając wykorzystanie materiałów z odzysku i próbując korzystać z bardziej ekologicznych opakowań w swoich łańcuchach dostaw. Shell zdaje sobie sprawę, że z punktu widzenia ograniczania emisji w perspektywie długoterminowej zasadnicze znaczenie będą miały działania polegające na unikaniu i ograniczaniu emisji. Do czasu wdrożenia stosownych rozwiązań na masową skalę, metodą służącą do natychmiastowej redukcji emisji CO2e w całym portfolio produktów i łańcuchu dostaw Shell będą programy kompensacji emisji dwutlenku węgla.

Shell

Więcej informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju i neutralnych emisyjnie środków smarnych Shell można znaleźć TUTAJ.

[1] Termin „neutralny emisyjnie” oznacza, że koncern Shell zawarł transakcję, w ramach której określona ilość ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO₂e), odpowiadająca ilości związanej z wydobyciem i transportem surowca, produkcją, dystrybucją, wykorzystaniem i zakończeniem cyklu życia oleju Shell Rimula nie została wyemitowana dzięki ochronie naturalnych ekosystemów lub została usunięta z atmosfery poprzez proces bazujący na naturze. CO2e (ekwiwalent CO2) odnosi się do CO2, CH4, N2O.

[2] CO2e (ekwiwalent CO2) odnosi się do CO2, CH4, N2O.

[3] Rzeczywiste emisje z jazdy zależą od takich parametrów, jak typ samochodu, jego wiek, styl jazdy, obciążenie samochodu, jazda po mieście lub po autostradzie, i będą się różnić w indywidualnych przypadkach.

[4] Wewnętrzna analiza Shell.

Wyświetlenia: 707

Co łączy Mercedes-Benz z ESPOT Warszawa oraz Illuminar Gaming?

26.03.2021

Grupa DBK najlepszym europejskim dealerem używanych ciężarówek DAF

30.04.2021

Madryt zamawia 250 autobusów marki Solaris!

27.04.2021

Badanie inFakt: firmy w czasie pandemii nie chcą obniżać wynagrodzeń

13.04.2021

Kobiety walczą z koronawirusem

6.05.2021

Kwiecień historycznym miesiącem dla Forda w USA. Kolejny rekord sprzedaży zelektryfikowanych samochodów

10.05.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Ceny OC wciąż spadają

1.04.2021

Hegelmann Poland rozwija usługę transportu multimodalnego w odpowiedzi na wyzwania w branży logistycznej

12.05.2021

Rozpoczęły się pierwsze prace na budowie obwodnicy Smolajn

20.04.2021

Postęp w realizacji celów klimatycznych Scania

22.03.2021

Para buch, koła w ruch! Ważący ponad 100 ton parowóz Ty2-5680 ożyje!

13.05.2021

Mercedes-Benz Polska rusza z cyklem porad na blogu o ekojeździe i optymalizacji zużycia energii

29.03.2021