Gotowy do budowy

Gotowy do budowy

17.03.2021
Czas czytania ok. 4 minut

W branży budowlanej liczy się czas. Klienci oczekują terminowej realizacji inwestycji, a wykonawcy – szybkiej dostępności porządnych narzędzi, czyli także samochodów użytkowych. Dlatego w Grupie DBK można od ręki dostać nie tylko standardowy furgon czy ciągnik, ale także budowlaną ciężarówkę ze specjalistyczną zabudową.

Z naszego doświadczenia wynika, że w branży budowlanej czas życia samochodu z jednej strony jest dłuższy, a z drugiej liczy się elastyczność i szybkość działania dostawcy, ponieważ nowe potrzeby i zadania transportowe pojawiają się często „z dnia na dzień”, na przykład po wygraniu przetargu – mówi Zbigniew Myśkiewicz, Regionalny Dyrektor Sprzedaży w gdańskim oddziale Grupy DBK. – Nasi klienci często potrzebują samochodu „na już”, dlatego w gotowości mamy np. DAF-a CF-a z zabudową typu HDS – dodaje Myśkiewicz.

Twardziele z Eindhoven – budowlane wersje DAF-ów

Terenowe wersje ciężarówek z Holandii standardowo są przystosowane do pracy poza utwardzonymi drogami, ale jednocześnie klient może zdecydować się na rozwiązania i opcje, wymagane w specyficznym zastosowaniu czy środowisku.

Podstawą są balonowe opony, zwiększony prześwit, wytrzymałe trapezoidalne zawieszenie tylnej osi oraz napęd 6x4 lub 8x4. Zadanie przenoszenia mocy silnika na koła można powierzyć zautomatyzowanej przekładni TraXon, która jest wyposażona w tryb pracy szosowej i terenowej. To drugie ustawienie dostosowuje obroty silnika do potrzeb jazdy w warunkach ograniczonej przyczepności czy na grząskim, sypkim gruncie. Skrzynia wraz z ASR ułatwiają dynamiczne ruszanie. Dla zachowania ciągłości siły napędowej biegi zmieniane są szybciej, a układ przeciwpoślizgowy pozwala na większy uślizg kół.

W DAF-ach z serii Construction pomyślano także o praktycznych „drobiazgach” dostosowujących pojazd do terenowej eksploatacji. Przykładem jest stalowy zderzak złożony z trzech modułów, które można wymieniać osobno w przypadku uszkodzenia. Przednie reflektory wykonano z nietłukącego tworzywa Lexan, a dodatkowo są osłonięte przez zderzak. Z kolei przewody wyposażone są w wodoodporne złącza, a wlot powietrza ma dodatkowy układ wstępnej filtracji. Jednocześnie te samochody zachowują kluczowe cechy swoich drogowych braci, czyli wysoki komfort pracy kierowcy oraz efektywność, na którą składają się niskie spalanie oraz wysoka ładowność – wyjaśnia Zbigniew Myśkiewicz.

Wysoko podniesiona poprzeczka

Wspomniany wcześniej DAF z HDSem to właśnie wersja przygotowana z myślą o ciężkiej pracy w trudnych warunkach z zachowaniem wysokiej wydajności. – Nasz niebieski CF 6x4 z serii Construction to modelowa konfiguracja. Napędza go 11-litrowy silnik o mocy 450 KM – ekonomiczna jednostka, która poradzi sobie także w zestawie z przyczepą, a jest lżejsza od silnika o pojemności 13-litrów – tłumaczy Myśkiewicz. – Z kolei układ 6x4 z blokadami mostów i międzyosiowego mechanizmu różnicowego daje radę w trudnym terenie, a konstrukcja bez napędu przedniej osi jest bardziej ekonomiczna, prostsza i lżejsza. Mniejsza masa napędu, to większa ładowność, a to się liczy.

Opisywany egzemplarz zabiera 11,5 t ładunku przy DMC wynoszącej 27 t. Zabudowa wykonana przez sprawdzonego dostawcę – firmę Acord – przystosowana jest do wymogów dystrybucji. Aluminiowa skrzynia ma 6,5 m długości, blisko 2,5 m szerokości i 80-centymetrowe burty. Z kolei hydrauliczny żuraw zamontowany jest z tyłu pojazdu, co nie tylko poprawia trakcję bez obciążenia, ale przede wszystkim pozwala rozładowywać i załadowywać także przyczepę. – Wybrany przez nas dźwig może podnieść nawet 1,5 t na wysokość 14 m. To oznacza, że ciężką paletę pełną materiałów budowlanych można dostarczyć nawet na trzecie piętro – opisuje Zbigniew Myśkiewicz.

Kontrakty serwisowe – dłuższe życie i pewność kosztów

W wielu firmach pojazdy specjalistyczne, w tym budowlane „żyją” dłużej. Często są to wersje konfigurowane i wyposażane pod konkretne, specyficzne potrzeby i zadania, więc nie zmienia się ich np. co trzy lata, jak w przypadku ciągników siodłowych. Dlatego tym bardziej warto dbać o ich stan techniczny i niezawodność. Można to jednak robić, zachowując przewidywalne koszty eksploatacji, dzięki przystępnie wycenionym kontraktom serwisowym DAF. Umowy są dostosowywane do konkretnego pojazdu i określonych warunków eksploatacji (np. pracy w zapylonym środowisku czy roboczogodzin silnika napędzającego dodatkowy osprzęt). Jednocześnie w wariancie Full Care użytkownik otrzymuje gwarancje czasu naprawy pojazdu.

DAF-y z serii Construction łączą odporność na trudne warunki, sprawność w terenie z flagowymi cechami marki, czyli wysokim komfortem pracy kierowcy oraz efektywnością, na którą składają się niskie spalanie i duża ładowność.

Klienci z branży budowlanej często potrzebują samochodu „na już”, dlatego w gotowości mamy nie tylko standardowe furgony czy ciągniki, ale też terenowe ciężarówki ze specjalistycznymi zabudowami >

Zbigniew Myśkiewicz, Regionalny Dyrektor Sprzedaży w Grupie DBK

  • *
  • Grupa DBK
Wyświetlenia: 503

GEFCO dostarcza nowe auta dostawcze dla Poczty Polskiej

15.04.2021

FB Antczak generalnym wykonawcą pierwszego magazynu na terenie LOOGIC Park Radomsko

23.03.2021

Coraz bliżej zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy

6.04.2021

Przerwy techniczne w dostępie do usługi 19 111

30.03.2021

Kuehne+Nagel finalizuje przejęcie firmy Apex i tym samym staje się liderem rynku w przewozach transpacyficznych

13.05.2021

Biurowy Wrocław powiększy się w tym roku tylko o 50 tys. mkw.

11.05.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Tajniki Muzeum Mercedes-Benz: tylna półka

10.05.2021

Produkcja Spread Groupw Polsce przenosi się do nowego zakładu. Firma rozwija swój park technologiczny i zwiększa zdolności wytwórcze

13.05.2021

Cykl filmów na temat ekojazdy Mercedes-Benz Polska – jak jeździć bardziej ekonomicznie i ekologicznie?

6.04.2021

Drążymy cztery tunele na budowie S1 pomiędzy Milówką a Przybędzą

26.04.2021

Volvo Buses testuje swój pierwszy w Meksyku autobus elektryczny

11.05.2021

Ford zapowiada europejski program testów nowego, w pełni elektrycznego samochodu dostawczego E-Transit, przeprowadzanych przez klientów

6.05.2021