ID Logistics wdraża rozwiązania zwiększające skalę obsługi zamówień dla Super-Pharm

ID Logistics wdraża rozwiązania zwiększające skalę obsługi zamówień dla Super-Pharm

23.03.2021
Czas czytania ok. 4 minut

· Centrum dystrybucji w Teresinie zwiększa zatrudnienie o 100 proc.

· Wzrost wolumenu przesyłek e-commerce o 500 proc. w 2020 roku

· ID Logistics wdraża rozwiązania optymalizujące obsługę operacyjną zamówień dla e-commerce i sklepów stacjonarnych

ID Logistics, operator specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, wzmacnia obsługę zamówień e-commerce i sklepów stacjonarnych, realizowanych w centrum dystrybucji Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa. Efektem tego jest zwiększenie zatrudnienia i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują i zwiększają wydajność obsługi magazynowej.

W zarządzanych przez ID Logistics magazynach, firma stawia na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, wspierających rozwój swoich klientów. Wszystko to w odpowiedzi na zmiany i nowe wyzwania rynkowe. W kwietniu 2020 roku ID Logistics uruchomiło w Teresinie nowe centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw., z którego realizowane są dostawy do sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. W 2020 roku, tylko w ciągu pierwszych 9 miesięcy od uruchomienia magazynu, wolumen wysyłek w kanale sprzedażowym e-commerce wzrósł aż o 500 proc., a w sieci sklepów stacjonarnych o ponad 160 proc. To wymagało szybkiej zmiany przyjętych wcześniej planów i wdrożenie nowych rozwiązań.

  • Wspólnie z SuperPharm wprowadziliśmy szereg zmian w obsłudze operacyjnej, tak aby zapewnić sprawną obsługę rosnących w szybkim tempie zamówień w obu kanałach sprzedaży, szczególnie e-commerce. W bardzo krótkim czasie o 100 proc. zwiększyliśmy zatrudnienie, utworzyliśmy nowe stanowiska pracy w obsłudze procesów pakowania i kontroli zamówień, powołaliśmy też lidera e-com, który odpowiada m.in. za utrzymanie standardów operacyjnych i terminowość kompletacji. Wdrożyliśmy też innowacyjne rozwiązania optymalizujące obsługę zamówień, co zwiększyło wydajność i zapewniło wysoką jakość obsługi – wylicza Mariusz Pęsiek, dyrektor magazynu w Teresinie.

Innowacje w procesach magazynowych – szybki wzrost wydajności

Przykładem innowacyjnych rozwiązań wspierających kompletację zamówień e-commerce w teresińskim magazynie Super-Pharm jest system DcCheckList, wdrożony przy współpracy z DCLOG, który łączy funkcję stacji pakowania i kontroli. To proste w obsłudze dla pracowników rozwiązanie zwiększyło wydajność i usprawniło prawidłową realizację zamówień, składanych przez klientów drogerii internetowej. Aby przyspieszyć procesy kompletowania w magazynie zamontowano automatyczny taśmociąg o długości 12 m, za pomocą którego gotowe paczki przesyłane są do strefy sortowania. Zoptymalizowany został też moduł informatyczny dla procesu kompletacji, dzięki czemu jest łatwiejszy w obsłudze, prostszy wizualnie i bardziej funkcjonalny. Rozwiązanie zostało przygotowane tak, aby mogło być stosowane w obsłudze zamówień dla dwóch kanałów sprzedaży: e-commerce i stacjonarnej. To wdrożenie nie tylko zwiększyło jakość obsługi, ale dało też wymierne korzyści i wzrost wydajności o 15 proc. Obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych wspiera z kolei autorskie rozwiązanie ID SMART, czyli zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych, który zapewnia pełną kontrolę procesów operacyjnych wykorzystywanych podczas kompletowania zamówień, zwłaszcza multikompletacji (optyczna wizualizacja put-to-light), przygotowania towarów do wysyłki do sklepów i obsługę reklamacji. W ubiegłym roku o ponad 15 proc. zwiększył się też asortyment towarów, co wymagało nie tylko szybkiej optymalizacji procesów kompletacji i kontroli zapasów, ale także rozbudowy stref kompletacyjnych w magazynie.

Kolejnym krokiem była modernizacja wewnętrznej floty magazynowej. Zastosowanie nowoczesnych wózków widłowych na baterie litowo-jonowe zmniejszyło koszty operacyjne przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracy. Dodatkowo wózki wyposażone są w system I_Site, z rozwiązaniami pozwalającymi m.in. nie tylko na monitorowanie stopnia wykorzystania wózków i stanu naładowania akumulatorów, ale także zarządzanie kierowcami oraz powiadamianie o zderzeniach i blokadach.

- Obecnie wspólne z Super-Pharm pracujemy nad przygotowaniem kolejnych innowacyjnych i autorskich rozwiązań optymalizujących obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej, w tym wprowadzenia możliwości korzystania z różnych form odbioru paczek, co pozwoli nam zwiększyć wolumen obsługiwanych przesyłek e-commerce o 20 proc. - zapowiada Mariusz Pęsiek.

ID Logistics

Wyświetlenia: 490

Mercedes-Benz Polska rusza z cyklem porad na blogu o ekojeździe i optymalizacji zużycia energii

29.03.2021

Kolejny odcinek nowej betonowej jezdni przekazany kierowcom

14.05.2021

DHL Express przewiduje 70 proc. wzrost w e-handlu B2B

1.04.2021

Alstom, Thales i Nokia zmodernizowały system sterowania ruchem kolejowym na potrzeby kolei dużych prędkości w Polsce

21.04.2021

Rynek pracy wraca na dobre tory. Nowe biura wynajmują firmy z branż e-commerce, IT oraz BPO / SSC

26.04.2021

Kazachstan i Macedonia: nowy standard tankowania na Jedwabnym Szlaku

6.04.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Od baterii trakcyjnej w autobusie miejskim po magazyn energii dla tramwajów: Drugie życie dla baterii Mercedes-Benz eCitaro

5.05.2021

20 lat Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska – od kilkunastu do ponad 400 klasycznych aut z gwiazdą

25.03.2021

Unilever rewolucjonizuje transport morski – zwiększa jego efektywność i nawiguje w kierunku ekologii

11.05.2021

Obwodnica Suchowoli jako pierwsza w realizacji

14.05.2021

Nowy EQB: elektromobilność w pakiecie rodzinnym

19.04.2021

Postęp w realizacji celów klimatycznych Scania

22.03.2021