Poznaliśmy firmy zainteresowane remontem autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny a granicą woj. opolskiego i śląskiego

Poznaliśmy firmy zainteresowane remontem autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny a granicą woj. opolskiego i śląskiego

26.03.2021
Czas czytania ok. 4 minut

Osiem firm jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wyremontowaniem kolejnych odcinków autostrady A4 w woj. opolskim. Chodzi o odcinek pomiędzy Górą św. Anny a granicą woj. opolskiego i śląskiego. Najniższą ofertę na kwotę 56 503 740,00 zł złożyło konsorcjum firm ADAC-LEWAR i DROG - BUD . Budżet GDDKiA na tę inwestycję wynosi 68 968 392,04 zł brutto.

Pozostałe oferty:

  • COLAS Polska - 59 820 139,04 zł
  • Budimex – 59 968 650,00 zł
  • Konsorcjum firm Pavimental Polska i Silesia Invest - 61 353 780,99 zł
  • STRABAG Infrastruktura Południe - 64 395 230,22 zł
  • Konsorcjum firm BITUM, TRANSKOM, OLS, NOWAK-MOSTY i GRAMAR - 64 743 528,06 zł
  • EUROVIA POLSKA - 65 417 293,69 zł
  • DROGOMEX - 66 716 657,56 zł

Obie jezdnie z gruntownym remontem

W ramach zadania planowany jest remont obu jezdni autostrady na odcinku od Góry św. Anny aż do granicy woj. opolskiego i śląskiego. Jezdnia południowa, w kierunku do Katowic, zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km (od km 264+035 do km 281+686). Jezdnia północna, w kierunku do Wrocławia, na odcinku o długości około 12,1 km (od km 281+686 do km 269+575). Wyremontowane zostaną również dwa węzły drogowe: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące. O szczegółach będziemy informować w późniejszym terminie.

Roboty będą prowadzone na całej szerokości jednej jezdni autostrady, po przełożeniu ruchu na drugą jezdnię. Tak jak w poprzednich latach, na odcinkach o odpowiedniej szerokości jezdni, ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po dwóch pasach. Jedynie na odcinkach z obiektami inżynierskimi, gdzie jezdnia ma mniejszą szerokość, wprowadzony zostanie układ pasów 2+1.

Przeciwne kierunki ruchu zostaną rozdzielone barierami separacyjnymi. Podczas realizacji pierwszego etapu robót na jezdni południowej, o długości ok 2,5 km (od km 264+035 do km 266+550), na okres od 2 do 6 tygodni (w zależności od deklaracji wykonawcy) zostanie czasowo zamknięty MOP Góra św. Anny. Z kolei na czas zamknięcia węzłów Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie będą wyznaczone objazdy.

Wymienimy warstwę wiążącą, ścieralną i podbudowę

Wykonawca remontu wymieni warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a lokalnie jeszcze podbudowę. Wyremontuje także przejazdy awaryjne, montując na nich bariery linowe. Na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.

Remont rozpocznie się w 2021 roku

Prowadzenie robót zaplanowano w okresie od III kwartału 2021 r. do IV kwartału 2022 r., z wyłączeniem okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca.

Realizujemy założenia i systematycznie poprawiamy jakość A4

Na przestrzeni kilkunastu lat wyremontowaliśmy około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim. Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Modernizacja to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady i wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego.

Kalendarium remontów na opolskich odcinkach autostrady A4

2013 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód a Opole Południe wraz z węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 11 km

2014 r. - jezdnia północna i południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 32 km (remont przeprowadzony w dwóch etapach)

2015 r. - jezdnia południowa od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód wraz z węzłem Brzeg o długości ok. 30 km

2016 r. - jezdnia północna od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód o długości 28 km

2017 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Południa a Krapkowice wraz z węzłem Krapkowice o długości ponad 16 km

2018 r. - jezdnia północna pomiędzy węzłami Opole Południe a Krapkowice o długości prawie 14,5 km

2019 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Krapkowice a Kędzierzyn-Koźle o długości ponad 7 km

2020 r. - jezdnia północna pomiędzy węzłami Krapkowice a Kędzierzyn-Koźle o długości prawie 13 km

GDDKiA

Wyświetlenia: 897

Jakimi autami jeżdżą Polacy? Ranking najczęściej ubezpieczanych samochodów

8.10.2021

Ekstremalne testy: Ranger nowej generacji przechodzi katorgę w drodze do klientów

27.10.2021

Europejski rynek leasingu budzi się – wskazują na to wyniki I połowy 2021 r.

12.10.2021

Zielone światło dla reorganizacji LOTOSU

15.10.2021

Eleganckie coupé w standardzie Klasy S: Mercedes-Benz SLC z 1971 r.

11.10.2021

e-TOLL na stacjach i w aplikacjach PKN ORLEN

3.12.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Już od jutra, 1 grudnia, opłaty e-Toll obejmą wszystkich

30.11.2021

ELI pozyskało 111 milionów euro kredytu od Berlin Hyp na rozwój portfolio logistycznego

13.10.2021

Daimler Mobility i Visa tworzą globalne partnerstwo technologiczne

10.11.2021

Wsparcie dla osób dotkniętych przez kryzys na granicy z Białorusią

18.11.2021

Klasa C Limuzyna i Kombi z hybrydowym napędem plug-in – ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym (WLTP)

4.11.2021

Barometr COVID-19: co trzecie MŚP boi się kolejnych miesięcy. Co piąte nie liczy w powrót koniunktury

16.11.2021