Znaczenie etykiet w kontekście efektywności logistyki

Znaczenie etykiet w kontekście efektywności logistyki

31.03.2021
Czas czytania ok. 4 minut

Na skutek pandemii i związanych z nią obostrzeń ograniczających handel stacjonarny, zainteresowanie zakupami online znacznie zyskało na popularności. Szacuje się, że wzrost liczby zamówień wzrósł aż o 74% w porównaniu do okresu sprzed SARS-CoV-2[1]. Zamknięcie galerii i butików przyczyniło się do wzmożonych zakupów przez Internet, a co za tym idzie, do dynamicznego rozwoju firm logistycznych i przewoźników. Zostali oni postawieni przed nie lada wyzwaniem - musieli nie tylko w elastyczny sposób dostosować się do zmieniających się regulacji zapewniając przy tym odpowiedni poziom bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i klientom, ale przede wszystkim zmierzyć się z dostarczaniem znacznie większego wolumenu przesyłek[2].

Wzrost zainteresowania handlem elektronicznym, wywołany przez obostrzenia pandemiczne, przyspieszył rozwój tego rynku o 5 lat w niespełna rok, a blisko połowa klientów (45%)[3] otrzymała dużo więcej paczek niż przed lockdownem. Należy więc zastanowić się, jaki jest klucz do dalszego rozwoju firm transportowo-logistycznych, aby zachować wysokie standardy usług i efektywności, przy jednoczesnym wykorzystaniu dostępnych technologii druku. Kluczowym elementem procesu wysyłki jest zadbanie o etykiety wysyłkowe. Każdego roku w krajach UE zamawia się średnio ok. 4 mld przesyłek internetowych, niestety ok. 3%[4] z nich pozostaje niedoręczonych, a najczęstszą tego przyczyną jest nieczytelna, zgubiona lub uszkodzona etykieta. Ten procent wydaje się niewielki, jednak w przeliczeniu na sztuki daje nam to blisko 120 milionów[5] niedoręczonych zamówień – w większości przypadków właśnie z powodu wady etykiety.

Wystarczy, że fragment kodu kreskowego stanie się nieczytelny i cała ścieżka dotarcia paczki do zamawiającego znacznie się komplikuje. Częstym błędem jest również złe oznakowanie lub druk w nieprawidłowym formacie. Wniosek jest jeden – przesyłka nie dotrze do swojego właściciela bez czytelnej i prawidłowej etykiety wysyłkowej. W związku z powyższym niezbędne jest zastosowanie rozwiązania, które minimalizuje występowanie błędów. Logistyka w centrach dystrybucji i w procesie dostawy jest skomplikowana, a w każdym punkcie podróży etykieta na przesyłce musi być skanowana lub przetwarzana – oznacza to, że powinna być wytrzymała i czytelna podczas całego procesu. Idealnym rozwiązaniem, które nie tylko usprawnia pracę w firmie logistycznej, ale również gwarantuje doskonałą jakość etykiet, jest zastosowanie drukarki specjalizującej się właśnie w takich wydrukach.

Kolejnym kluczowym elementem, jest strategiczne rozmieszczenie urządzeń drukujących tak, aby przygotowanie przesyłek do wysyłki przebiegało sprawnie. W dużych centrach dystrybucji bardzo ważną rolę odgrywają etykiety nie tylko na przesyłki indywidualne, ale również na całe palety, a także wszelkie oznaczenia, identyfikatory produktów, w związku z tym ilość potrzebnych rodzajów wydruków jest ogromna. Dobrze jest zapewnić pracownikom dostęp do odpowiedniego urządzenia drukującego, które będzie spełniało ich wszystkie wymagania. Dobrym wyborem będą drukarki etykiet Brother TJ4021TN i TD4410D – to wytrzymałe i wydajne urządzenia, które pozwalają na wielonakładowe drukowanie oznaczeń. Drukarki z serii TJ gwarantują również wysoką prędkość druku oraz umożliwiają produkcję trwałych etykiet na taśmach termotransferowych. Urządzenie Brother TD4410D zostało zaprojektowane w celu wydruku oznaczeń z taśmy ciągłej, pozwala na dostosowanie ich wielkości do własnych potrzeb. Technologia druku termicznego sprawia, że TD-4410D jest idealnym rozwiązaniem do wydruku kodów kreskowych 1D.

Każdy krok procesu wysyłki paczki jest nieodłącznie związany z etykietą. Ważne jest, aby pozostała ona wyraźna, czytelna i możliwa do skanowania przez cały okres jej użytkowania. Aby tak się stało, należy wybierać urządzenia gwarantujące ich wytrzymałość i wydruk dostosowany do potrzeb konkretnej branży. Należy również zwrócić uwagę, że drukarka specjalistyczna pozwoli na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko i zaoszczędzenie papieru. Zadbanie o przesyłkę już na etapie doboru odpowiedniego narzędzia do wydruku oznaczenia może wpłynąć na zniwelowanie zatrważającej liczby 120 mln niedostarczonych przesyłek.

Tomasz Boroński Bussines Development Manager ES Solution w Brother Polska

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1]https://modernretail.co.uk/black-friday-2020-how-to-successfully-prepare-for-peak-in-the-face-of-uncertainty/ - 2020

[2] transport-manager.pl, “Kurierzy w dobie koronawirusa”, https://www.transport-manager.pl/2020/06/05/kurierzy-w-dobie-koronawirusa/

[3]https://modernretail.co.uk/black-friday-2020-how-to-successfully-prepare-for-peak-in-the-face-of-uncertainty/ - 2020

[4]https://www.courierpoint.com/guides/info/lost-in-transit

[5]https://deliver4europe.eu/facts-figures/#:~:text=Four%20billion%20parcels%20are%20being,every%20year%20across%20the%20EU

Wyświetlenia: 873

FPP – nowa akcyza – małe zyski, duże szkody

12.10.2021

Sektor handlowy wciąż przyciąga deweloperów

12.10.2021

Bolero Office Park z nowymi udogodnieniami dla rowerzystów

15.10.2021

Długi weekend z Kolejami Dolnośląskimi

9.11.2021

InPost: Twoja paczka tego samego dnia już w 20 miastach w Polsce

1.12.2021

Pierwszy pociąg Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych już na torach!

2.12.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Inwestorzy wciąż aktywni w regionie EMEA

3.11.2021

Mercedes-Benz AG planuje wprowadzenie w swoich autach doświadczenia Dolby Atmos Music

9.11.2021

Pierwszy elektryczny pojazd ciężarowy w Lidl Italia

2.11.2021

Podatek katastralny w Polsce? Co może oznaczać dla sektora nieruchomości

22.11.2021

Excellence – wyniki finansowe za Q3 2021

15.11.2021

Historia twojego kierowcy… lub kierowczyni. Prof. Bralczyk komentuje kampanię firmy Uber

8.10.2021