Coraz bliżej zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy

Coraz bliżej zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy

6.04.2021
Czas czytania ok. 2 minut

W nawie południowej tunelu pod Ursynowem mamy już nawierzchnię betonową. W nawie północnej do ułożenia zostało ok. 1800 m nawierzchni na połowie szerokości jezdni. Do wykonania pozostają jeszcze kilkusetmetrowe odcinki betonowej nawierzchni po wschodniej i zachodniej stronie tunelu oraz jeszcze krótsze fragmenty nawierzchni bitumicznej. Wewnątrz tunelu z każdym dniem będzie przybywać betonowych okładziny ścian.

Wykonywane będą zbrojenia i szalunki obramowań przejść awaryjnych oraz uszczelniania ścian szczelinowych i oczepów. Pod sufitem zamontowano już wszystkie oprawy oświetleniowe i wentylatory strumieniowe. Prowadzony będzie montaż opraw kierunkowych oświetlenia awaryjnego na ścianach wewnętrznych oraz układane koryta pod instalację monitoringu i systemu alarmowego. W dużym skrócie - montaż wyposażenia tunelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo jego użytkowników.

13 systemów bezpieczeństwa

Dyrektywa tunelowa Unii Europejskiej zawiera opis minimalnych wymagań bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej. Zgodnie z tymi zapisami tunel pod Ursynowem wyposażony będzie w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany zostanie system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana będzie widoczność w tunelu, a czujniki będą mogły wykryć i zasygnalizować pożar. Obiekt pod Ursynowem wyposażony będzie w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa. Wzdłuż ścian tunelu są chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego.

W budynku nad zachodnim portalem tunelu mieścić się będzie Centrum Zarządzania Tunelem (CZT), do którego trafią informacje z czujników i kamer zainstalowanych w obu nawach. Pracownicy naszego Centrum wspomagani przez system sterowania, zarządzania bezpieczeństwem i ruchem, przez 24 godziny na dobę, 7 dniu w tygodniu, będą kontrolować sytuację w tunelu i bezpieczeństwo jego użytkowników. W tym samym budynku docelowo będzie również funkcjonować Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, do którego będą spływać informacje z regionalnych centrów.

Na powierzchni

Po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów trwa budowa ekranów akustycznych. Na obiektach mostowych zamontowano siatki zabezpieczające. W rejonie ulic Lanciego i Branickiego wykonywane są roboty brukarskie. Prowadzone są także prace związane z profilowaniem terenów płaskich oraz nasadzenia drzew i krzewów.

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 90 proc. Mając na uwadze obecne zaawansowanie, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu br. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów, co w konsekwencji doprowadzi do oddania tunelu do ruchu. Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń.

GDDKiA

Wyświetlenia: 472

Rusza postój remontowy rafinerii Grupy LOTOS

1.03.2021

Shell Helix Ultra 0W – pierwszy olej silnikowy neutralny emisyjnie

9.03.2021

Christian Levin nowym prezesem i dyrektorem generalnym Scania

23.02.2021

Światowy debiut Mercedesa EQS w Mercedes me media – cyfrowa premiera progresywnej elektrycznej limuzyny

6.04.2021

Jedna z największych dostaw morskich Grupy Fracht – dwa generatory po 280 ton każdy - wypłynęła z Portu Gdynia

12.03.2021

Tajniki Muzeum Mercedes-Benz: CB radio

25.03.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Unieważniamy postępowanie na wybór wykonawcy na zaprojektowanie i budowę S1 Mysłowice - Oświęcim

23.02.2021

CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę logistyczną fabryki Airbusa

1.03.2021

Specjał wynajmuje 6.500 mkw. w Czeladzi

17.03.2021

Terminal i magazyn PEKAES w nowej lokalizacji na Pomorzu

22.03.2021

Pierwszy pociąg SPEDCONT z Chin do Polski

9.03.2021

0,005km/km2 ¬– polska sieć autostrad nadal ma problemy z gęstością. Budujemy, ale drogo i powoli

19.04.2021