Sięgając poza e-commerce: urbanizacja, digitalizacja i nowy konsument - Prologis Research wskazuje, co wpłynie na branżę logistyczną w przyszłości

Sięgając poza e-commerce: urbanizacja, digitalizacja i nowy konsument - Prologis Research wskazuje, co wpłynie na branżę logistyczną w przyszłości

14.04.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Minął rok, podczas którego pandemia wywarła głęboki wpływ na życie społeczne i przyczyniła się do znacznych turbulencji w gospodarce. Czy mamy do czynienia z długofalowymi trendami, czy obserwowane zmiany powinniśmy odbierać jako tymczasowe? Czy jest szansa na powrót do rzeczywistości „sprzed pandemii”, czy powinniśmy spodziewać się już tylko transformacji do stanu nowej normalności?

Dział Badań Prologis opracował raport, w którym stara się odpowiedzieć na część z wielu nasuwających się pytań o przyszłość. Analitycy Prologis starali się w nim wskazać główne zmienne czynniki, które będą miały wpływ na kształtowanie wyłaniających się trendów, w miarę jak gospodarki będą ponownie otwierane.

Wzrost zapotrzebowania na nowoczesne powierzchnie logistyczne

"2020 był czwartym rokiem z rzędu z absorpcją netto powyżej 2 mln metrów kwadratowych powierzchni na głównych rynkach logistycznych. Spodziewamy się, że 2021 rok będzie kolejnym rokiem zwiększonego popytu, a jednym z czynników będzie dalszy rozwój e-commerce" – podkreśla Dirk Sosef, wiceprezes Prologis ds. Badań i Strategii.

Analitycy z Działu Badań Prologis przewidują, że współczynnik wykorzystania nowoczesnych powierzchni logistycznych będzie rósł wraz z rozszerzaniem się najlepszych praktyk w zakresie łańcucha dostaw. Te globalne zmiany do 2030 roku spowodują wzrost zapotrzebowania na dodatkowe 278 – 370 milionów metrów kwadratowych powierzchni na całym świecie.

Najnowsze prognozy dla sektora e-commerce

„W 2018 roku branża e-commerce w Polsce odpowiadała za niecałe 10% rynku handlu detalicznego. W 2020 było to już ponad 14,5%. Do 2025 roku przewidywany jest wzrost penetracji e-commerce do niemal 19,5%” - mówi Dirk Sosef, wiceprezes Prologis ds. Badań i Strategii.

Dostępnych jest niewiele informacji, które wyjaśniałyby, w jaki sposób inwestycje w łańcuchy dostaw przyczynią się do wzmocnienia nowej trajektorii e-commerce. Dlatego Dział Badań Prologis rozpoczął opracowywanie własnej prognozy, która uwzględnia nowe czynniki, takie jak specyfika nawyków konsumenckich i brak możliwości sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych.

Trendy makro a rozwój popytu na nieruchomości logistyczne

Obecnie w logistyce liczy się nie tylko e-commerce. Znaczny wpływ na branżę mają czynniki w skali makro – zmiany demograficzne, transformacja cyfrowa, postępująca urbanizacja a także rosnące oczekiwania konsumentów.

Prologis

Wyświetlenia: 388

Cykl filmów na temat ekojazdy Mercedes-Benz Polska – jak jeździć bardziej ekonomicznie i ekologicznie?

6.04.2021

BM Reflex: Droższe wyjazdy na majowy weekend.

30.04.2021

Solaris Urbino 15 LE electric wybrany najlepszym autobusem elektrycznym przez „busplaner”

16.04.2021

Jak będzie wyglądała polska energetyka bez węgla?

10.05.2021

Pomagamy warsztatom wspierać środowisko i zyskiwać na recyklingu

23.03.2021

Volvo Buses testuje swój pierwszy w Meksyku autobus elektryczny

11.05.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Ekologiczne rozwiązania SEGRO ponownie wśród Dobrych Praktyk

27.04.2021

Obwodnica Suchowoli jako pierwsza w realizacji

14.05.2021

Innowacje dla logistyki prosto z Prologis Park Chorzów

1.04.2021

Umowa na dokumentację dla obwodnicy Kolbuszowej podpisana

12.04.2021

Zmiany personalne w Ford Polska. Nowy dyrektor sprzedaży samochodów osobowych

4.05.2021

Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

6.05.2021