DACHSER ze wzrostem zaufania klientów i satysfakcjonującymi wynikami rocznymi

DACHSER ze wzrostem zaufania klientów i satysfakcjonującymi wynikami rocznymi

16.04.2021
Czas czytania ok. 6 minut

W 2020 roku, naznaczonym pandemią COVID-19, DACHSER praktycznie nie odnotował spadku przychodów, a mocne drugie półrocze zrównoważyło wpływ częściowego zamknięcia europejskiej gospodarki w kwietniu i maju. Skonsolidowane przychody netto jednego z największych operatorów logistycznych wyniosły 5,61 mld euro, co oznacza niewielki spadek (0,9 proc.) w porównaniu z rokiem 2019. W tym samym czasie firma zainwestowała w sumie 190 mln euro w rozwiązania poprawiające wydajność, wyposażenie techniczne i systemy cyfrowe.

Rok 2020 dla DACHSER okazał się udany. Był to czas lojalności i atmosfery wzajemnego zaufania pomiędzy dostawcą usług logistycznych, klientami i partnerami biznesowymi.

Spełniliśmy naszą obietnicę zachowania stabilności podczas kryzysu związanego z koronawirusem. Wielkim źródłem motywacji było dla nas ogromne wsparcie ze strony naszych klientów i partnerów. Szczególne podziękowania należą się naszym pracownikom magazynowym i wszystkim współpracującym z nami kierowcom, dzięki którym ubiegły rok zakończył się sukcesem. Pomimo dodatkowych obciążeń wynikających z pandemii wywiązali się ze swojej roli, a ich wyniki były imponujące – podkreślił Burkhard Eling, CEO DACHSER.

DACHSER utrzymywał globalne łańcuchy dostaw bez zakłóceń, oferując elastyczne rozwiązania problemu wąskich gardeł, szczególnie w transporcie międzynarodowym. Jednocześnie operator zadbał o jak najlepszą ochronę zdrowia swoich pracowników, a także wspierał w tym zakresie swoich wieloletnich partnerów serwisowych w Europie.

W przeciwieństwie do działu Road Logistics, który odnotował spadek o 2,2 proc., dywizja Air & Sea Logistics osiągnęła wzrost o 5,2 proc. Dla tego obszaru działalności korzystne okazało się posiadanie własnej sieci połączeń lotniczych, jak również wysokie stawki frachtowe w transporcie międzykontynentalnym. Na poziomie Grupy liczba przesyłek spadła o 2,5 proc., do 78,6 mln, a tonaż o 2,9 proc., do 39,8 mln ton.

Po solidnym pierwszym kwartale zamknięcie gospodarek w wielu krajach europejskich oznaczało niekiedy drastyczne zmniejszenie liczby przesyłek w transporcie lądowym. Od czerwca nastąpiła jednak wyraźna poprawa, a wolumeny utrzymywały się mniej więcej przez cały czas powyżej poziomów z 2019 roku. Nasz model biznesowy dowiódł, że jest odporny na kryzysy, a jednocześnie ma duży potencjał wzrostu i zdolność do adaptacji – podkreślił CEO DACHSER.

Rozwój poszczególnych obszarów działalności

W 2020 roku obszar Road Logistics, obejmujący transport i magazynowanie towarów przemysłowych i konsumpcyjnych (European Logistics) oraz żywności (Food Logistics), po raz kolejny nie stracił na dynamice wzrostu. Jednak nawet pod koniec roku nie udało się w pełni zrekompensować spowodowanego lockdownem spadku wolumenu w Europie w kwietniu i maju. Najbardziej ucierpiały oddziały European Logistics we Francji i na Półwyspie Iberyjskim. Spowodowało to spadek skonsolidowanych przychodów netto segmentu Road Logistics o 2,2 proc., do poziomu ok. 4,5 mld euro.

O ile obszar European Logistics odnotował spadek o 3,2 proc., do 3,52 mld euro, o tyle DACHSER Food Logistics zwiększył swoje przychody do 982 mln euro, co oznacza wzrost o 1,9 proc. Rok 2020 był dość burzliwy dla tego obszaru działalności, naznaczony z jednej strony panicznymi zakupami w supermarketach, a z drugiej strony – powtarzającym się czasowym zamykaniem firm z branży gastronomicznej, hotelarskiej i eventowej w Niemczech. Pomimo to udało się zrekompensować spadek dostaw w tych branżach poprzez pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów dzięki współpracy z detalistami w branży spożywczej. W ciągu roku DACHSER Food Logistics zwiększył tonaż przewiezionych przesyłek o 1,6 proc.

Na ubiegłoroczne przychody Air & Sea Logistics korzystny wpływ miały niedobory zdolności przewozowych w transporcie lotniczym i morskim oraz odpowiadający im wzrost stawek. Dzięki działalności w Azji obroty wzrosły o 5,2 proc., do 1,2 mld euro.

Szybko zareagowaliśmy na wąskie gardła w zakresie zdolności przewozowych frachtu lotniczego, czarterując samoloty, by zwiększyć wydajność naszej sieci transportowej – początkowo na potrzeby dostaw sprzętu medycznego, później także innych towarów dla naszych klientów. W sumie w 2020 roku wykonaliśmy około 150 lotów czarterowych między Europą, Azją a Stanami Zjednoczonymi – powiedział Burkhard Eling.

Sytuacja w zakresie frachtu morskiego nie była lepsza, ponieważ ograniczone zdolności przewozowe i dotkliwy brak pustych kontenerów spowodowały niestabilność rynku i gwałtowny wzrost stawek frachtowych. Najbardziej skorzystało na tym LCL, czyli tzw. przesyłki drobnicowe.

Biorąc pod uwagę duży potencjał, jaki dostrzegamy w tej usłudze premium, chcemy dalej zwiększać częstotliwość, pojemność i jakość naszych usług LCL oraz dążyć do ich płynnego połączenia z naszą europejską siecią drobnicową – dodał Burkhard Eling.

Stabilność i konsekwencja

Jak podkreślił Burkhard Eling, DACHSER nie pozwolił na to, aby kryzys związany z koronawirusem odbił się na jego działaniach. Dotyczy to zarówno zmiany pokoleniowej w zarządzie – przygotowanej w 2020 roku a przeprowadzonej od 1 stycznia 2021 roku – jak i planowania inwestycji.

W ubiegłym roku zainwestowaliśmy w naszą globalną sieć logistyczną 142,6 mln euro. W tym roku przeznaczamy około 190 mln euro na zwiększenie możliwości w zakresie logistyki kontraktowej oraz kontynuację digitalizacji procesów i modeli biznesowych – zapowiedział CEO DACHSER.

Ważną rolę w tym zakresie odgrywać będzie nowo utworzona jednostka IT & Development, którą pokieruje Stefan Hohm, Chief Development Officer.

­Zdaniem Burkharda Elinga wysoki wskaźnik kapitału własnego na poziomie 61,6 proc. oraz wyraźne przywiązanie udziałowców do rodzinnej firmy zapewniają DACHSER wsparcie, którego firma potrzebuje, aby kontynuować wypróbowaną politykę rozwoju z wykorzystaniem własnych zasobów. Co więcej, koronakryzys wzmocnił zaangażowanie DACHSER w szkolenia, szczególnie dla kierowców i pracowników logistyki, które są głęboko zakorzenione w kulturze korporacyjnej firmy. W 2020 roku, pomimo ograniczeń wynikających z pandemii, w Niemczech 625 stażystów i studentów studiów dualnych rozpoczęło swoją karierę w DACHSER.

Naszym celem jest zachowanie mocnych stron organizacji przy jednoczesnym zwiększeniu jej elastyczności. Innymi słowy, przyspieszamy integrację naszych sieci i wprowadza­my technologie cyfrowe do użytku w takich dziedzinach jak uczenie maszynowe czy lokalizacja nadwozi wymiennych. Będziemy również nasilać działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu. W ciągu najbliższych dwóch lat zamierzamy rozszerzyć koncepcję DACHSER Emission-Free Delivery na co najmniej jedenaście europejskich miast, wprowadzając jednocześnie więcej ciężarówek z napędem elektrycznym i rowerów towa­ro­wych ze wspomaganiem elektrycznym. Co więcej, jako członek Niemieckiego Stowarzyszenia Wodoru i Ogniw Paliwowych, aktywnie wspieramy badania i testy napędów wodorowych w pojazdach ciężaro­wych – ogłosił Burkhard Eling, CEO DACHSER.

DACHSER

Wyświetlenia: 352

DACHSER ze wzrostem zaufania klientów i satysfakcjonującymi wynikami rocznymi

16.04.2021

Wyjątkowo kosmiczna dostawa Hillebrand - wino w nowej przestrzeni i rzeczywistości

22.03.2021

GEFCO publikuje wyniki finansowe za 2020 rok. Dobre wyniki operacyjne i solidne zarządzanie finansami w trudnych czasach dla gospodarki

6.05.2021

Zmiany w Zarządzie EFL

12.05.2021

DACHSER Chem-Logistics – logistyka dla wymagających

22.04.2021

DPD Polska z tytułem Marka Godna Zaufania 2021

6.05.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Cykl filmów na temat ekojazdy Mercedes-Benz Polska – jak jeździć bardziej ekonomicznie i ekologicznie?

6.04.2021

Przerwy techniczne w dostępie do usługi 19 111

30.03.2021

Nowe opony dla karetek

10.05.2021

Najwyższy podnośnik w Europie na podwoziu Scania

31.03.2021

Dla kogo będą budować deweloperzy

19.04.2021

Badanie trzeźwości a koronawirus – bezpieczne alkotesty AlcoSense Go

21.04.2021