Budowa obwodnicy Kępna w ciągu S11 na ostatniej prostej

Budowa obwodnicy Kępna w ciągu S11 na ostatniej prostej

16.04.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Niemal na całej długości obwodnicy Kępna leży już warstwa wiążąca nawierzchni bitumicznej, a w miarę sprzyjających warunków atmosferycznych układana jest ostatnia warstwa, tzw. ścieralna. Humusowane i obsiewane są skarpy i rowy, trwa montaż elementów BRD (oznakowanie pionowe i bariery ochronne). To jednoznacznie pokazuje, że zbliżamy się do zakończenia budowy blisko siedmiokilometrowego odcinka przyszłej S11.

Zostało 10 proc. prac

Budowa II etapu obwodnicy Kępna, czyli połączenia węzła Kępno na S8 z DK11 na południe od miasta, ruszyła w lipcu 2019 r. Wcześniej, w 2018 roku, oddaliśmy do ruchu I etap obwodnicy wyprowadzający ruch z S8 w kierunku północnym. Obecnie zaawansowanie budowy II etapu wynosi około 90 proc. Oprócz wspomnianych wcześniej prac wykonawca na większości obiektów mostowych ułożył już warstwę ścieralną nawierzchni. Prowadzone są roboty wykończeniowe m.in. w zakresie nawierzchni na kapach chodnikowych, zabezpieczenia antykorozyjnego powierzchni betonowych. W ubiegłym tygodniu przeprowadzono próbę obciążeniową dla obiektu WD11.9 (wiadukt zlokalizowany na węźle Baranów). Trwają prace przy dowiązaniu łącznika S11 i węzła Baranów do istniejącej DK11.

Przebieg i zakres prac

Nowa trasa o długości 6,8 km będzie miała nawierzchnię bitumiczną. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód), a następnie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (do węzła Baranów) o nośności 11,5 tony/oś, włączająca się do istniejącego przebiegu DK11.

W ramach inwestycji powstanie dziewięć obiektów mostowych oraz dwa węzły: Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z DK11).

Obwodnica wyposażona będzie w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodociągowa, kanalizacji sanitarnej, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

Tranzyt na obwodnicę

II etap obwodnicy Kępna wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy na osi północ - południe w ciągu obecnej DK11, a przyszłej S11. Ułatwiony zostanie dojazd do Kępna od strony drogi ekspresowej S8 i uprości się połączenie z DK39 w kierunku Namysłowa. Oddanie do ruchu obwodnicy Kępna planowane jest w III kwartale 2021 r.

GDDKiA

Wyświetlenia: 377

9 na 10 firm logistycznych liczy na wzrost obrotów. W handlu i produkcji nadzieja na poprawę koniunktury

21.04.2021

W 2020 r. wystawiono 656 tys. mandatów z fotoradarów. Rekordzista pędził z prędkością 212 km/h

22.04.2021

Tadeusz Puchała nowym dyrektorem ds. sprzedaży w DHL Parcel

26.04.2021

Factory Warehouse Logistics – nowa spółka Rohlig Suus Logistics

23.04.2021

Nowa stacja Circle K w Bydgoszczy

29.03.2021

25 lat firmy Solaris

23.03.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

GEFCO dostarcza nowe auta dostawcze dla Poczty Polskiej

15.04.2021

Wykonawcy obniżają koszt budowy dróg

10.05.2021

ROBYG: 166 lokali w sprzedaży w Gdańsku

12.05.2021

INPOST – PROGRAM POLSKICH OBLIGACJI

12.05.2021

Volvo Trucks zdobywa nagrodę za wyjątkową jakość projektu swojego nowego modelu Volvo FM

13.04.2021

Solaris dostarczy kolejnych 6 autobusów elektrycznych do Szczecina

13.04.2021