Rusza konkurs Optifuel Challenge  2021

Rusza konkurs Optifuel Challenge 2021

23.04.2021
Czas czytania ok. 4 minut

Przed nami 10-ta, jubileuszowa edycja konkursu Optifuel Challenge organizowanego przez Renault Trucks w Polsce. W czasach wielkich oszczędności liczy się każde rozwiązanie pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa, dlatego tak ważne jest wykorzystanie wszelkich „opti technologii” tj. Optivision, Optiroll, OpitBrake, Optidriver dostępnych na pokładach pojazdów konkursowych.

W tegorocznej edycji kierowcy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności prowadząc zestawy Renault T Sleeper Racing 480 z silnikiem DTI13 Euro 6! Pojazdy zostały spięte z naczepami WIELTON. Masa ładunku: 20 t.

Po raz pierwszy pojazdami konkursowymi są egzemplarze używane, które poddane zostały weryfikacji ponad 200 punktów w fabryce pojazdów używanych Renault Trucks w Bourg-en-Bresse. Zabieg ten podkreśla niezawodność produktów Renault Trucks i udowodnia, że nawet po 4 latach eksploatacji pojazdy są w świetnej formie, utrzymują wysokie osiągi i pozwalają uzyskać dobre wyniki zużycia paliwa.

Zasady konkursu są te same od 10 lat. Uczestnicy zmierzą się z wynikiem Master Driverów Renault Trucks Polska. Rezultaty będą podawane w oparciu o narzędzie Optifuel Infomax. Zwycięzcą zostanie kierowca, który osiągnie najniższe zużycie paliwa utrzymując najwyższą średnią prędkość, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa o ruchu drogowym.

Eliminacje konkursu rozpoczynają się już niebawem, 13 maja potrwają do 24 września. Na jesieni planowany jest finał, w czasie którego zostanie wyłoniony Dziesiąty Mistrz Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks Polska.

Optifuel to doskonała okazja, aby dowiedzieć się więcej o najskuteczniejszych technikach jazdy ekonomicznej i poprawić swoje umiejętności. To również okazja, aby zdobyć atrakcyjne nagrody, a te czekają na zwycięzców już podczas eliminacji lokalnych.

Jest o co walczyć. Mimo, iż konkurs nie ma w tym roku kontynuacji na finale światowym, to Renault Trucks Polska przygotowało równie atrakcyjne nagrody, co w poprzednich edycjach. Nagrodą główną w polskim finale jest voucher o wartości 8 000 PLN dla zwycięskiego kierowcy, a dla firmy, w której pracuje użyczenie nowego pojazdu Renault Trucks T Evolution na okres 10 miesięcy (w nawiązaniu do 10 edycji konkursu).

Dodatkowo Michelin przekaże na testy 6 opon ciężarowych Michelin. Zwycięzca konkursu będzie mógł wybrać dowolnych 6 opon ciężarowych Michelin z aktualnie dostępnej oferty do swojego pojazdu i przekonać się o doskonałych ich osiągach. Z kolei RTFS oraz Grupa MAK wspólnie fundują dla zwycięskich firm vouchery o wartości 5000 zł – za pierwsze miejsce oraz o wartości 2000 zł – za zajęcie drugiego miejsca, oba do wykorzystania na ubezpieczenie pojazdów.

Ze względu na obecną sytuacje Covid-19 dziesiąta edycja konkursu jest wyjątkowa. W trosce o bezpieczeństwo uczestników konkursu i Master Driverów zachowujemy wszelkie możliwe środki ostrożności. Impreza zachowuje charakter plenerowy. W pojazdach konkursowych zostały zamontowane specjalne przeźroczyste przegrody wykonane z poliwęglanowej folii, które oddzielają uczestnika od instruktora. Każdy uczestnik otrzyma zestaw środków ochrony osobistej: maseczkę, rękawiczki, płyn do dezynfekcji, długopis. Obowiązkowo w czasie jazdy będzie prowadził pojazd w maseczce i w rękawiczkach. Instruktorzy będą przed każdą jazdą konkursową mierzyć temperaturę. Kierowcy będą umawiani na konkretne godziny, aby nie grupować się w większej ilości. Po każdym przejeździe kabina będzie wietrzona.

Zgodnie z regulaminem kierowcę zgłasza właściciel firmy. Zgłoszenia do udziału w konkursie zbierają reprezentanci handlowi Renault Trucks w poszczególnych lokalizacjach. Ilość miejsc ograniczona. Szczegółowy program konkursu i mapka z lokalizacjami znajduje się na stronie renault-trucks.pl.

Specyfikacja pojazdów konkursowych

Renault Trucks T480 T4x2 Sleeper Cab, skrzynia biegów Optidriver AT2412F, przełożenie przekładni głównej: 2,47, ogumienie: Michelin X-Line 315/70R22,5. Oprogramowanie: najnowsze, identyczne ze stosowanym w „Step D”, tempomat topograficzny Optivision w wersji mapowej. We wszystkich pojazdach są te same wersje oprogramowania oraz identyczne parametry kalibracji tachografów.

Naczepy: Wielton Curtain Master, ogumienie: Michelin, masa ładunku: ok. 20 ton (precyzyjnie taka sama dla wszystkich trzech zestawów). Ładunek umieszczony na matach przeciwpoślizgowych i zabezpieczony atestowanymi pasami mocującymi oraz narożami chroniącymi przed przetarciem.

Wszystkie pojazdy zostały przetestowane i skalibrowane pod kątem identycznych wskazań zużycia paliwa.

Renault Trucks

Wyświetlenia: 638

Gumowy asfalt – czyli jak polepszyć i wyciszyć drogi

28.05.2021

Wyścig z czasem i dedykowane transporty Hillebrand – pilna dostawa ponad 160 ton wina i 940 mln puszek

23.04.2021

Niezrównany w dostarczaniu frajdy z jazdy SUV Forda w ekstremalnym teście zwrotności: Puma ST sprawdza się w pojedynku ‘Dawid kontra Goliat’

6.05.2021

Dobre wyniki LOTOSU potwierdzają stopniową odbudowę rynku

28.04.2021

DPD Polska rozszerza elektryczną flotę o kolejne 50 pojazdów

10.06.2021

BM Reflex: Bez większych zmian na stacjach

26.04.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Ceny paliw w Polsce – za co płacimy i jak wypadamy na tle Europy?

28.04.2021

Pierwszy odcinek nowej serii ‘Lifesavers’ opowiada o ratowniczce medycznej, realizującej swoje marzenia

31.05.2021

Ford Trucks z nowym punktem serwisowym na Mazowszu

4.05.2021

Dobre wyniki finansowe SPAR GROUP

28.05.2021

Produkcja Spread Groupw Polsce przenosi się do nowego zakładu. Firma rozwija swój park technologiczny i zwiększa zdolności wytwórcze

13.05.2021

Tadeusz Puchała nowym dyrektorem ds. sprzedaży w DHL Parcel

26.04.2021