Ford zapowiada europejski program testów nowego, w pełni elektrycznego samochodu dostawczego E-Transit, przeprowadzanych przez klientów

Ford zapowiada europejski program testów nowego, w pełni elektrycznego samochodu dostawczego E-Transit, przeprowadzanych przez klientów

6.05.2021
Czas czytania ok. 3 minut
  • W pełni elektryczne Fordy E Transit w wersjach van oraz z kabiną na niezabudowanym podwoziu rozpoczną testy w firmach prowadzących tak zwane dostawy na ostatnią milę, u dostawców supermarketów oraz w branży usług komunalnych.
  • Prowadzone w warunkach rzeczywistych testy prototypów, zmontowanych w globalnym centrum pojazdów użytkowych Forda, pomogą firmie sprostać oczekiwaniom klientów dotyczącym eksploatacji E Transita.
  • W pełni elektryczny układ napędowy E Transita obniżający koszty eksploatacji, a także systemy łączności nowej generacji zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić operatorom flot zmniejszenie emisji zanieczyszczeń przy jednoczesnym zachowaniu produktywności samochodów.

    Jak informuje dzisiaj firma Ford, wkrótce zostaną rozpoczęte pierwsze europejskie testy nowego E‑Transita – w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego świata.

    Prototypowe E‑Transity dołączą do flot klientów Forda, w których będą eksploatowane w rzeczywistych, trudnych warunkach przez duże firmy z branży dostaw do supermarketów, dostaw towarów do domu klienta, usług pocztowych i usług komunalnych na terytorium Niemiec, Norwegii i Wielkiej Brytanii.

    – Testy w warunkach rzeczywistych są ważnym krokiem na drodze rozwojowej w pełni elektrycznego E‑Transita. Dzięki nim będziemy mogli dokładniej zrozumieć, jak umożliwić zwiększenie produktywność klientom z różnych branż, korzystającym z bezemisyjnego samochodu – powiedział Andrew Mottram, główny inżynier programu E‑Transit w dziale pojazdów użytkowych Ford of Europe.

    Europejskie testy prowadzone przez klientów Forda są częścią szeroko zakrojonego programu rozwojowego E‑Transita, realizowanego przed jego wprowadzeniem na rynek wiosną 2022 roku. Rozpoczynające się pod koniec lata tego roku testy powinny potwierdzić, że w pełni elektryczny samochód dostawczy może w komforcie sprostać potrzebom eksploatacji w różnych scenariuszach.

    Inżynierowie Forda wykorzystają dane uzyskane podczas prób do doskonalenia systemów E‑Transita korzystających z łączności oraz funkcji zarządzania jego zasięgiem, aby poprawić zadowolenie klientów z nowego pojazdu.

    Prototypy przeznaczone do testów zostaną zmontowane w globalnym centrum pojazdów użytkowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii . Znajdą się wśród nich wersje van oraz z kabiną na podwoziu z zabudowanymi chłodniami, kontenerami, skrzyniami ładunkowymi w różnych wersjach oraz ze specjalistycznym wyposażeniem przedziałów ładunkowych. Europejscy nabywcy E‑Transitów otrzymają szeroki wybór wersji nadwoziowych, długości pojazdu, wysokości dachu i masy całkowitej, łącznie 25 możliwych wariantów dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów Forda.

Przestrzeń ładunkowa E‑Transita jest identyczna, jak w modelach z silnikiem wysokoprężnym, co ułatwi wykonywanie zabudów specjalnych i umożliwi operatorom flot eksploatujących Transity ponowne wykorzystanie istniejących zabudów w całkowicie elektrycznym samochodzie dostawczym. Pierwszy w branży system ProPower Onboard dostarczy do 2,3 kW mocy do zasilania urządzeń elektrycznych poprzez standardowe gniazda, zainstalowane w kabinie i w przestrzeni ładunkowej. ¹ Przewidywana ładowność wynosi do 1616 kg dla samochodów z nadwoziem van i do 1967 kg dla modeli z kabiną i podwoziem do zabudowy.

Całkowicie elektryczny układ napędowy E‑Transita zapewnia do 200 kW mocy przy przewidywanym zasięgu w cyklu WLTP do 350 km ² osiąganym dzięki takim rozwiązaniom zwiększającym zasięg, jak tryb jazdy Eco i programowane wstępne klimatyzowanie wnętrza.

Operatorzy flotowi dodatkowo otrzymają nowe rozwiązania systemu SYNC 4, w tym łatwy w obsłudze 12-calowy ekran i opcjonalny system nawigacji w chmurze, ³ z przyszłymi ulepszeniami systemu, dokonywanymi dzięki automatycznym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania.

Ford szacuje, że koszty eksploatacji samochodu będą o około 40 procent niższe w porównaniu do modeli wyposażonych w silniki spalinowe, ⁴ a to dzięki niższym kosztom obsługi serwisowej.

Wyświetlenia: 416

Volvo testuje autobusy elektryczne w trudnych warunkach klimatycznych

28.05.2021

20 000. sztuka produkcji opuszcza zakłady produkcyjne KH-KIPPER

18.05.2021

Sfilmuj kolej z LOTOS Kolej – konkurs dla miłośników kolei

12.05.2021

Zmiany w Zarządzie EFL

12.05.2021

Nowa hala serwisowa Kolei Dolnośląskich coraz bliżej

12.05.2021

Nowa jezdnia S1 na odcinku Pyrzowice - Podwarpie dostępna dla kierowców

18.05.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Wywiad z Andrzejem Bargielem

21.05.2021

Robert Antczak wzmocnił KW ZPL

11.06.2021

Trwa intensywny rozwój dróg szybkiego ruchu. Najważniejsze statystyki

4.05.2021

HSF e-commerce przenosi się do jednej z najbardziej ekologicznych inwestycji SEGRO w Europie Środkowej

21.05.2021

Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę obwodnicy Chełma

19.04.2021

Waloryzacja a zmiany cen na rynku - nowe dane

28.05.2021