W ramach aktywności Mercedes-Benz na polu cyfryzacji Sindelfingen stanie się centralnym kampusem przyszłego systemu operacyjnego MB.OS

W ramach aktywności Mercedes-Benz na polu cyfryzacji Sindelfingen stanie się centralnym kampusem przyszłego systemu operacyjnego MB.OS

30.06.2021
Czas czytania ok. 5 minut

Aby przyspieszyć transformację w kierunku cyfryzacji, Mercedes-Benz AG planuje zatrudnić około 1000 programistów. Cel: Sindelfingen ma stać się centralnym kampusem rozwoju przyszłego systemu operacyjnego MB.OS w ramach globalnej sieci badawczo-rozwojowej producenta spod znaku gwiazdy. Po intensywnych negocjacjach zarząd i rada zakładowa firmy uzgodniły nowy pakiet przepisów oraz nowy, uzupełniający układ zbiorowy pracy, które umożliwiają Mercedes-Benz oferowanie atrakcyjnych warunków zatrudnienia, z naciskiem na elastyczność, kreatywność oraz wyniki. Nowe warunki w zakresie czasu pracy i wynagrodzeń są specjalnie dostosowane do potrzeb oraz wymagań specjalistów od oprogramowania. Ponadto w centrach technologicznych takich jak Berlin, Tel Awiw, Seattle, Sunnyvale, Pekin, Tokio i Bengaluru powstanie około 2000 miejsc pracy.

Zakłady Mercedes-Benz w Sindelfingen należą do fabryk pojazdów koncernu Daimler AG o najdłuższej tradycji. Jako centrum kompetencyjne, w ramach globalnej sieci produkcyjnej, odpowiadają one za produkcję samochodów klasy wyższej i luksusowej. Uchodzą również za wiodące na świecie centrum kompetencji w zakresie bezpieczeństwa, innowacji oraz wzornictwa. Nowa umowa wzmacnia rolę Sindelfingen jako głównego centrum rozwoju i kwalifikacji dla ekspertów w dziedzinie oprogramowania w istniejącym już Centrum Techniczno-Technologicznym Mercedes-Benz. W średnioterminowej perspektywie pozwoli przeprowadzić zmiany w profilach zawodowych. Z kolei obecni pracownicy będą mogli skorzystać z ukierunkowanych środków kwalifikacyjnych w ramach własnej Akademii Technicznej. Te przyszłościowe możliwości szkoleniowe dadzą im możliwość aktywnego uczestnictwa w transformacji w kierunku firmy opartej na oprogramowaniu.

Sajjad Khan, dyrektor ds. techniki/technologii i członek zarządu Mercedes-Benz AG: „Przyspieszamy naszą transformację po pomyślnym zakończeniu negocjacji pomiędzy zarządem a radą zakładową fabryki w Sindelfingen. Aby we własnym zakresie opracować nasz przyszłościowy system operacyjny MB.OS, polegamy na zespole wysoko wykwalifikowanych pracowników, który chcemy teraz wzmocnić nawet 3000 nowych ekspertów ds. oprogramowania na całym świecie. Oprogramowanie zmienia świat, stanowi centralny układ nerwowy naszych nowoczesnych pojazdów i jest decydującym czynnikiem sukcesu, jeśli chodzi o cyfrowe innowacje. Pozwala tworzyć bezpieczne, wygodne, ale także luksusowe doświadczenie klienta. W dłuższej perspektywie w zakresie oprogramowania samochodowego, chmurowego i własnych aplikacji internetu rzeczy planujemy wygenerować ponad 60% wartości dodanej”.

Sabine Kohleisen, członek zarządu Mercedes-Benz AG i dyrektor ds. zasobów ludzkich oraz pracy: „W ramach umowy oferujemy kandydatom z branży projektowania oprogramowania atrakcyjny pakiet – wychodząc przy tym naprzeciw wymogom nowoczesnego środowiska pracy. Tworzymy idealne warunki ramowe dla wysokiego stopnia niezależności, wynagrodzenia zorientowanego na wyniki oraz indywidualnej wolności. Już dziś, prowadząc szkolenia techniczne, intensywnie przygotowujemy wszystkich nowych pracowników w środowisku MB.OS do nowych zadań. Dzięki naszej Akademii Technicznej oferujemy również doskonałe możliwości podnoszenia kwalifikacji – ponieważ systematyczny rozwój kształtuje życie zawodowe w przyszłości”.

Ergun Lümali, przewodniczący rady zakładowej w fabryce Mercedes-Benz Sindelfingen, wiceprzewodniczący generalnej rady zakładowej i członek rady nadzorczej Daimler AG oraz Mercedes-Benz AG: „Przemysł motoryzacyjny coraz bardziej skupia się na bitach i bajtach. Naszym celem jest kształtowanie tej transformacji w sposób sprawiedliwy i przyjazny społecznie. W trakcie zaawansowanych negocjacji z firmą, wspólnie z IG Metall (niemiecki związek zawodowy – przyp. tłum.) i zgodnie z układem zbiorowym, w naszej umowie na utworzenie kampusu oprogramowania wymagaliśmy innowacyjnych rozwiązań operacyjnych. Aby w przyszłości pozostać atrakcyjnym pracodawcą w nowych dziedzinach pracy, musimy dostosować się do zainteresowań i oczekiwań nowych pracowników, a przy tym orientować się w istniejących standardach branży oprogramowania”.

Cyfryzacja otwiera drogę do nowej ery mobilności

Mercedes-Benz stosuje całościowe podejście do kompetencji w dziedzinie samochodowego oprogramowania – od podstawowych badań i rozwoju po kodowanie oprogramowania. Ponadto fabryka w Sindelfingen, jako przyszły kampus rozwoju systemu operacyjnego Mercedes-Benz (MB.OS), konsekwentnie poszerza swoje bogate doświadczenie w dziedzinie elektryki i oprogramowania. Przyszły „hub oprogramowania dla elektrycznych Mercedesów” odgrywa kluczową rolę zintegrowanego centrum kompetencji w zakresie napędów elektrycznych i zelektryfikowanych oraz cyfryzacji. Zapewnia najnowocześniejsze środowisko pracy, zorganizowane na powierzchni ok. 65 000 m² (ok. osiem boisk piłkarskich). Jego oddanie do użytku zaplanowano na początek 2022 r.

Wprowadzenie systemu operacyjnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) zrewolucjonizowało intuicyjność obsługi samochodów. Do jego mocnych stron należą innowacyjne komponenty sprzętowe, takie jak wysokowydajne czipy i ekrany o wysokiej rozdzielczości, a także adaptacyjne oprogramowanie, które umożliwia dostosowywanie funkcji oraz usług. Kolejnym rewolucyjnym krokiem jest specjalnie opracowana, holistyczna architektura obliczeniowa MB.OS (Mercedes-Benz Operating System – system operacyjny Mercedes-Benz). Podobnie jak w przypadku elektrycznego układu napędowego i akumulatorów również w tym obszarze ważne jest kontrolowanie oprogramowania i elektroniki w produktach. Być może, w przeciwieństwie do smartfona, w którym obudowę można wymienić, osprzęt oraz oprogramowanie w samochodzie to dwie strony tego samego medalu. Dotyczy to w szczególności segmentów aut premium i luksusowych, gdzie klienci chcą się wyróżniać i szukają czegoś wyjątkowego.

Globalne zespoły ekspertów konsekwentnie pracują nad wprowadzeniem własnego, korzystającego z danych i elastycznie aktualizowanego systemu operacyjnego Mercedes-Benz, który ma być dostępny w samochodach Mercedesa w 2024 r. Dominacja platformy oprogramowania nad domenami pojazdu stanowi ważną podstawę dla jeszcze szybszego i bardziej elastycznego reagowania na potrzeby klientów w zakresie cyfrowych usług i rozszerzonych funkcji produktu podczas cyklu jego życia. Do 2025 r. firma planuje wygenerować z cyfrowych usług około 1 miliarda euro EBIT.

W ten sposób Mercedes-Benz umacnia swoją pozycję lidera w dziedzinie samochodowego oprogramowania – w połączeniu z konsekwentnie prowadzoną elektryczną ofensywą z wyraźnym celem dekarbonizacji.

Mercedes-Benz

Wyświetlenia: 381

DHL Express redukuje emisję spalin. Stawia na ciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym

30.10.2021

ELI pozyskało 111 milionów euro kredytu od Berlin Hyp na rozwój portfolio logistycznego

13.10.2021

Komentarz rynkowy DPD Polska: Konsumenci kupują w sieci „z drugiej ręki”

16.11.2021

Andrzej Waszczuk nowym kierownikiem warszawskiego oddziału Dachser

2.11.2021

W co warto inwestować w obliczu rosnącej inflacji?

3.11.2021

Opona zimowa Bridgestone Blizzak LM005 po raz kolejny zdobyła najbardziej prestiżowe nagrody w tegorocznych testach

18.10.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Elektryczny pojazd ciężarowy Scania do ekstremalnie ciężkiego i długiego zestawu Jula Logistics

3.11.2021

IVECO dostarczy firmie Amazon 1064 IVECO S-WAY zasilane gazem przeznaczone do realizacji dostaw w Europie

22.11.2021

Paczkomaty® InPost – strefa ułatwionego dostępu dla osób niewysokich

1.10.2021

SPAR mówi „Klient nasz pan”

11.10.2021

Nowa nazwa IVECO Group oraz logo zapowiadają przyszłość nowej organizacji w obszarze On-Highway

1.10.2021

Grzegorz Gapiński z Gapiński Transport mistrzem jazdy ekonomicznej Optifuel Challenge 2021

20.10.2021