Pomocna dłoń podczas zmian w unijnych przepisach VAT

Pomocna dłoń podczas zmian w unijnych przepisach VAT

13.07.2021
Czas czytania ok. 2 minut

UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC* w celu wsparcia przedsiębiorców spoza Unii Europejskiej w realizacji nowych obowiązków w zakresie podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE.

Unia Europejska wprowadziła nowe zasady dotyczące podatku od towarów i usług (VAT) mające zastosowanie do transgranicznych transakcji sprzedaży w e-handlu. Wchodzące w życie z dniem 1 lipca 2021 roku zmiany obejmują likwidację zwolnienia z podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE o wartości nieprzekraczającej 22 euro. Wprowadzono również specjalny system sprzedaży na odległość towarów o niskiej wartości importowanych na terytorium UE z państw lub terytoriów trzecich.

Punkt kompleksowej obsługi towarów importowanych (Import One Stop Shop, IOSS) to portal internetowy umożliwiający korzystanie z uproszczonych form zgłaszania i rozliczania podatku VAT z tytułu sprzedaży przez internet towarów o wartości do 150 euro importowanych do UE. System IOSS służy poprawie jakości obsługi klienta, umożliwiając pobranie podatku od nabywcy w chwili zakupu, a przez to uniknięcie nieprzewidzianych kosztów lub opóźnień wynikających z odprawy celnej w momencie dostawy.

W ramach systemu IOSS przedsiębiorstwo prowadzące działalność w zakresie handlu e-commerce przekazuje przewoźnikowi numer identyfikacyjny VAT IOSS, który następnie przedstawia się organom celnym, dzięki czemu podatek VAT nie jest naliczany w momencie wwozu towarów na terytorium UE. Przedsiębiorstwa nieposiadające siedziby na terytorium UE lub państwa niebędącego stroną porozumienia o wzajemnej pomocy w zakresie VAT będą zobowiązane do ustanowienia pośrednika w celu skorzystania z programu importowego.

UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC w celu świadczenia usług pośrednictwa i zapewnienia zgodności z przepisami na rzecz uprawnionych klientów UPS po obniżonej stawce. W ramach przedmiotowej umowy klienci będą mogli skorzystać z pomocy przy rejestracji w systemie IOSS i przy składaniu deklaracji IOSS, a także będą co miesiąc otrzymywać informacje na temat płatności VAT oraz istotne aktualizacje, które mogą mieć wpływ na prowadzoną działalność.

– Oferowanie wsparcia klientom w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie i wyposażanie ich w narzędzia umożliwiające konkurowanie na arenie międzynarodowej przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi ma dla nas kluczowe znaczenie – powiedział Stuart Lund, Wiceprezes ds. segmentu pośrednictwa celnego w zakresie przesyłek międzynarodowych w UPS. – Zachęcamy przedsiębiorstwa spoza UE do korzystania z tej usługi, dzięki czemu będą one mogły nadal oferować klientom z UE możliwość dokonywania zakupów w sposób przejrzysty i bezproblemowy.

UPS

Wyświetlenia: 251

ROBYG dla dzieci

1.06.2021

Sztuczna inteligencja w służbie branży kolejowej

21.06.2021

Mazop Group inwestuje w innowacje – biznes tekturowy nie zwalnia tempa

15.07.2021

BM Reflex: Kolejny długi weekend z takimi samymi cenami benzyn i oleju napędowego

4.06.2021

Prologis wynosi PARKlife na kolejny poziom – wystartowały BOOK BOXY

31.05.2021

Zbliżamy się do finału, czyli połączenia odcinków S2 w Warszawie

1.07.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Prologis wyznacza nowe standardy zrównoważonego rozwoju

7.07.2021

Inter Cars to najszerszy asortyment i najszybsza dostawa

20.07.2021

Polski serwis wśród laureatów nagrody Goodyear TruckForce Service Excellence Award.

8.07.2021

DPD Polska rozszerza elektryczną flotę o kolejne 50 pojazdów

10.06.2021

Wojciech Rowiński nowym dyrektorem generalnym Scania Polska

25.06.2021

DACHSER z pierwszą linią drobnicową z Rzeszowa do Koszyc

7.07.2021