Inteligentne aplikacje Mercedesa dla kierowców „elektryków” i nie tylko

Inteligentne aplikacje Mercedesa dla kierowców „elektryków” i nie tylko

26.07.2021
Czas czytania ok. 4 minut

Ekosystem elektromobilności Mercedes-Benz nie ogranicza się wyłącznie do samochodów – obejmuje także urządzenia do ładowania oraz inteligentne aplikacje, przeznaczone dla użytkowników „elektryków” i hybryd plug-in oraz dla ich potencjalnych nabywców. Aplikacja EQ Ready pozwala sprawdzić kierowcom aut spalinowych, czy przy ich trybie eksploatacji mogą oni przesiąść się do pojazdu na prąd. Z kolei Mercedes me, popularna aplikacja wśród użytkowników samochodów z gwiazdą, oferuje inteligentną nawigację, która umożliwia planowanie podróży zelektryfikowanym autem z uwzględnieniem postojów na ładowanie, a nawet wskazuje zajętość ładowarek. W kolejnym odcinku wideocyklu na temat ekojazdy Mercedes-Benz Polska obie aplikacje przybliżają znany polski sportowiec Andrzej Bargiel oraz ekspert motoryzacyjny i trener techniki jazdy Przemek Bosek.

Aplikacje na smartfony pozwalają oszczędzać czas, zapewniają rozrywkę, a czasami wyręczają nas nawet w codziennych obowiązkach – po prostu ułatwiają życie. Większość kierowców nie wyobraża sobie dzisiaj życia bez nawigacji z aktualnymi danymi o ruchu drogowym, a wielu użytkowników nowoczesnych samochodów miało już okazję docenić możliwości zdalnej obsługi wybranych funkcji auta.

Ekosystem elektromobilności Mercedes-Benz obejmuje dwie takie aplikacje. Pierwsza z nich – EQ Ready – jest adresowana do kierowców wszystkich samochodów spalinowych, którzy chcieliby uzyskać odpowiedź na pytanie: czy samochód elektryczny albo hybryda plug-in jest dla mnie? Czy nie będę miał kłopotów z ładowaniem? Czy zasięg „na prądzie” będzie wystarczający?

Aplikacja analizuje zachowania użytkownika jako kierowcy, biorąc pod uwagę styl jazdy oraz przebyte trasy, i podpowiada, czy w tym samym trybie eksploatacji mógłby on korzystać z wybranego zelektryfikowanego Mercedesa (do wyboru jest też smart). To świetny sposób na przetestowanie, czy jesteśmy gotowi, by przesiąść się do samochodu na prąd. W tym celu aplikacja EQ Ready oblicza zapotrzebowanie na energię wybranego modelu z uwzględnieniem natężenia ruchu. Co więcej, użytkownik może sprawdzać wszystkie możliwości naładowania pojazdu na trasie i symulować czasy ładowania.

Druga aplikacja – Mercedes me – cieszy się już dużą popularnością wśród użytkowników wszystkich współczesnych Mercedesów. W wydaniu dla modeli zelektryfikowanych została wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności, w tym inteligentną nawigację (która należy zresztą do wyposażenia systemu operacyjnego MBUX). Pozwala ona z wyprzedzeniem planować podróże w zaciszu własnego domu lub biura i uwzględnia przy tym ruch na trasie oraz potrzebne postoje na ładowanie. Mapa obejmuje wszystkie punkty ładowania wraz ze szczegółami takimi jak godziny otwarcia, typ i moc ładowarki, a nawet jej zajętość. Inteligentna nawigacja przydaje się zarówno użytkownikom aut na prąd – zwalnia ich z konieczności szukania ładowarek, jak i hybryd plug-in – mogą oni częściej korzystać z publicznych punktów ładowania i więcej jeździć tylko „na prądzie”. To istotna kwestia w obliczu rosnącej popularności plug-inów oraz ich coraz większych zasięgów. Nowe Klasy C i S oraz GLE z hybrydowym napędem plug-in w trybie 100% elektrycznym na jednym ładowaniu potrafią bowiem pokonać już ok. 100 km.

Aplikacja Mercedes me nie sprowadza się jednak wyłącznie do nawigacji. Zapewnia też zdalny dostęp do wybranych funkcji samochodu, które w przypadku modeli elektrycznych i plug-inów obejmują postojową klimatyzację. Można ją uruchomić za pomocą smartfona, tak aby przed rozpoczęciem podróży schłodzić lub ogrzać wnętrze do pożądanej temperatury. Podczas ładowania prąd potrzebny do wentylacji pojazdu pobierany jest z sieci, a nie z jego baterii, więc funkcja ta nie wpływa na zasięg samochodu

Zapraszamy również na kolejny odcinek cyklu Mercedes-Benz Polska na temat ekojazdy – oszczędnej i przyjaznej środowisku – w wersji wideo: .

Jego bohaterami są uznany polski narciarz wysokogórski i himalaista Andrzej Bargiel który jako pierwszy człowiek w historii zjechał na nartach z K2, zdobywca tytułu Śnieżnej Pantery, a prywatnie doświadczony użytkownik aut elektrycznych i hybryd plug-in, oraz pilot rajdowy i trener techniki jazdy cyklu szkoleniowego EQ Tour i Mercedes-Benz Safety Experience Przemek Bosak, dysponujący ponad 20-letnim doświadczeniem w motorsporcie.

Mercedes-Benz

Wyświetlenia: 323

Samoobsługowa technologia przyszłością medycyny?

30.08.2021

Polski Ład uderzy samorządy po kieszeni?

25.08.2021

Trójmiasto z wysoką aktywnością najemców

12.08.2021

MDC² rozpoczyna nową inwestycję o powierzchni 52 000 mkw. na Górnym Śląsku

16.08.2021

Przetarg na realizację S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe z pozytywnym wynikiem kontroli Prezesa UZP

1.09.2021

Pierwsze w pełni elektryczne samoloty towarowe we flocie DHL Express

4.08.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

„Pomorska Miss Scania” wraca w najlepszej – tradycyjnej formie

25.08.2021

Posadź las z EFL! Warmia zyska 30 tysięcy drzew

14.09.2021

DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower kurierski

1.09.2021

Ponad 2 mln Polaków otrzymuje minimalne wynagrodzenie. Kolejna podwyżka już w 2022 roku

20.09.2021

Solaris z kolejnymi zamówieniami w Hiszpanii

27.08.2021

Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

2.08.2021