Goodyear odsłania kulisy programu testowania opon ciężarowych

Goodyear odsłania kulisy programu testowania opon ciężarowych

26.07.2021
Czas czytania ok. 2 minut

Testowanie opon jest ważną częścią procesu rozwojowego w Goodyear. Producent intensywnie bada zachowanie opon do pojazdów ciężarowych w swoim Centrum Innowacji w Luksemburgu oraz w Mireval na południu Francji. Oba ośrodki dysponują specjalnie przygotowanymi stanowiskami testowymi, w których można symulować różne warunki drogowe. Dzięki temu opony można testować na przykład na nawierzchniach o zmiennej przyczepności.

Ponadto technicy Goodyear przeprowadzają testy opon zimowych w regionach polarnych, np. w Arktycznym Centrum Testowym w Finlandii. Jeżdżą także po autostradach w Europie i poza nią, aby sprawdzić, z jakimi ekstremalnymi warunkami firmy transportowe mają do czynienia na co dzień.

Goodyear korzysta także z usług niezależnych organizacji testowych, takich jak znany na całym świecie TÜV SÜD Automotive GmbH. Organizacje te często porównują opony różnych producentów, aby pokazać, jak dobrze zachowują się opony Goodyear i innych marek należących do koncernu.

Ważnym elementem procesu testowania opon Goodyear są także próby terenowe. Samochody ciężarowe, autobusy i autokary często jeżdżą na oponach Goodyear, a także na innych zwykłych oponach, co umożliwia porównanie ich osiągów w warunkach rzeczywistych.

Kiedy Goodyear tworzy nową oponę do pojazdów użytkowych, musi ona spełnić 50 różnych kryteriów, zanim trafi do produkcji. Każde kryterium dotyczy ważnej cechy eksploatacyjnej, takiej jak:

  • Prowadzenie na mokrej nawierzchni

  • Hamowanie na mokrej nawierzchni

  • Prowadzenie na suchej nawierzchni

  • Przyczepność w zakrętach

  • Trwałość

  • Hałas zewnętrzny

  • Trakcja na mokrej nawierzchni

  • Stabilność przy wysokich prędkościach

  • Opory toczenia

  • Przebieg

  • Powierzchnia styku

  • Zachowanie przy wysokiej prędkości

    i wiele więcej…

    Wszystkie zimowe opony do pojazdów ciężarowych testowane są pod kątem określonych osiągów, takich jak:

  • Trakcja na lodzie

  • Hamowanie na lodzie

  • Przyczepność na śniegu (test przyspieszenia dla opon ciężarowych na śniegu)

  • Trakcja na śniegu

  • Hamowanie na śniegu

  • Kierowalność na śniegu

  • Jazda pod górę

    i wiele innych ...

    Należy pamiętać, że poprawa jednej właściwości może prowadzić do pogorszenia innej. Widać to na przykładzie zależności między oporami toczenia a zużyciem. Opracowanie mieszanki bieżnika, która zmniejsza opory toczenia lub poprawia ekonomikę zużycia paliwa, zwykle powoduje skrócenie okresu eksploatacji opon, ponieważ zużywają się one szybciej. Goodyearowi od lat udaje się wprowadzać ulepszenia w tym obszarze bez kompromisów na innych parametrach opon.

    Goodyear

Wyświetlenia: 401

LOTOS aktywnie rozwija działalność wydobywczą w Norwegii

14.09.2021

Supermarket w Luboniu zmienił logo na SPAR

9.08.2021

SMEG Polska przenosi siedzibę i showroom do Prosta Tower

17.08.2021

Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage

27.08.2021

BM Reflex: Ceny paliw kolejny tydzień bez zmian

16.08.2021

Elektryczne vany DHL Express wyruszają na polskie drogi

20.09.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

BM Reflex: Podwyżki cen w hurcie wróciły, na stacjach coraz drożej

2.08.2021

Inspirowani innowacją: Mercedes-Benz i projektant Heron Preston wspólnie prezentują koncepcyjną kolekcję Airbag

3.09.2021

Branżowy Barometr EFL na III kwartał 2021 Gorący sezon w HoReCa między trzecią a czwartą falą pandemii. Hotelarze i restauratorzy w najlepszych nastrojach od ponad 2 lat

11.08.2021

Scania otwiera nowy serwis w Rzeszowie

21.09.2021

Brexit według ekspertów GEFCO: branża TSL jest przygotowana, ale kolejne miesiące przyniosą zmiany

22.09.2021

Podatek od szczęścia – jak rozlicza się wygrane konkursach i w grach liczbowych?

30.08.2021